Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5236
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Hei.
Broren min har fått seg et lite problem på world at warcraft.
Kompisen hans (la oss kalle han ola) fikk accounten sin hacka. den ukjente hackeren tok over accounten til ola. Igjennom accounten til ola sendte hackeren trussler om at han skulle sperre accounten til broren min.

Er det mulig og hacke en wow account uten å vite passord? Broren min bytta passord, er det riktig?

Er det mulig å beskytte seg mot noe sånt?

Takk på forhånd.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Hackeren hadde visst også hørt at broren min og kompisen hans(ola) snakka over skype! Og kompisen trodde hackeren hadde sett på han igjennom hans eget webcam!
Om ikke "hackeren" er naboen til en av de og har sniffet wlan, tipper jeg det hele er bullshit.
Bytt passord og lær deg hemmelig spørsmål-funksjonen.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Ja.. men altså accounten til han kompisen er faktisk hacka. tatt over helt. og vi har ingen naboer noen av oss! bor midt på landet her. og nå blei broren min akkurat logga ut av accounten sin...!
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Ingen som har noen meninger? er det bare tull? eller er det en reell trussel?
Om dem skal hacke accounter må dem hacke serverparken til Blizzard. GLHF

Sånn som jeg ser det, er det 3 alternativer:
- Brukere som blir eid har griselette passord (Type apekatt123, accountname1 osv.)
- Brukere er retards og klarer faktisk å få keyloggere på systemet.
- Brukere er tilbakestående og forteller andre personer passordet sitt i god tro.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Trådstarter
Ja da får vi håpe det bare var tull da;-) takk
Bytt msn passord, og account passord igjen.
sikker på at internetten ikke bare er dårlig, som følger til at han disconnecter ?
Om ikke alt gearet og gullet allerede er solgt og sendt vekk, er det nok noen som bløffer med dere.

Garantert noen i familien, eller nært bekjent

Edit: litt sen men whatever
Sist endret av Almenning; 20. juni 2009 kl. 14:39.
Skann etter virus og keylogger. Vist det ikke er noe på dataen er det enten for enkelt passord eller noen interne folk som har funnet passordet.
anbefaler sterkt å kjøpe en Authenticator fra blizzard store!! da slepper du å tenke på sånne ting. er midlertidig utsolgt men regner med at de snart får den inn i gjenn! så sjekk om noen dager!
En ting jeg gjorde for å slippe den dritten der var at jeg mekka meg en e-mail. Som jeg kun bruker til å ha wowaccounten min på. Pluss at jeg kjøpte en authenticator.

Jeg har nemlig fått accounten min hacket. Han klarte til og med å bytte e-mail. Noe som jeg ikke helt skjønner hvordan han klarte, Men så lenge du har orginal cd-key til accounten eller bilde av den som accounten er registrert, så får du den igjen.

Et tips, hvis du vil få den fortest mulig tilbake er å sende en mail, der du skriver hva som har skjedd, å et scannet bilde av pass, førerkort e.l så ringer du blizzard en liten stund etterpå, og forklarer hva som har skjedd, pluss at du sier at du har sendt inn et bilde av deg selv. Da vil dem sjekke den mailen din, å se bilde av deg, å se at det faktisk er den rette eieren av accounten. Til slutt vil dem kansje spørre når du er født eller hvor du bor. Og til slutt har du accounten tilbake igjen.

Har du mistet noe ingame, så kontakt en GM asap. Har du mistet noe gull så tror jeg ikke det er mulig å få tilbake noe mer en 500..
Å bli hacket over WoW er rett og slett umulig. Blizzard har et veldig avansert sikkerhet system, som er veldig, og da mener jeg VELDIG vanskelig å komme igjennom. Vis det er mange super hackere som har jobbet i mange år for å komme til broren din sin account, så har dem problemer.

Forresten.. Hva har han? Charr/lvl.. vis han har en i lvl 30 er d ikke noe stort tap. Har han en eller to lvl 80 og et par over 60 så taper han mye..
Jeg fikk faktisk kontoen min stjelt og har enda ikke fått med meg hvordan det skjedde.
Jeg er av typen som har lange vanskelige passord uten sammenheng. Ikke noe simpelt hemmelig passord etc.
Eneste som kan passordet mitt, er en av mine beste tjommiser og ville aldri ha gjort det.

Det rare er at jeg var hjemme å spillte. Pakket en laptop og logget ut av wow. Hoppet i bilen og kjørte i 10 min.
Da jeg skulle logge påigjen, var det feil passord.
E-mailen var skiftet, passordet var skiftet og jeg var bannet for "gold selling".
Woah.. Ettersom jeg er såpass påpasselig, føler jeg at jeg har bakgrunn for førsteposten min også.
Jeg liker å annklage noen av naboene mine elns.

Posten var kanskje ikke så hjelpsom, men kanskje en vekker på at uansett hvor godt du
prøver å beskytte deg, finnes det alltid en annen vei inn.
Regner med din bror "Ola" har fått denne emailen.


"Greetings,

An investigation of your World of Warcraft account has found strong evidence that the account in question is being sold or traded. As you may not be aware of, this conflicts with Blizzard's EULA under section 4 Paragraph B which can be found here: WoW -> Legal -> Terms of Use

The investigation will be continued by Blizzard administration to determine the action to be taken against your account. If your account is found violating the EULA and Terms of Use, your account can, and will be suspended/closed/or terminated.
In order to keep this from occurring, you should immediately verify that you are the original owner of the account.

To verify your identity please visit the following webpage:
https://eu.battle.net/login/login.xm...omt%2F&app=wam
(Linken er deffekt.)
Only Account and Billing Management will be able to assist with account retrieval issues. Thank you for your time and attention to this matter, and your continued interest in World of Warcraft.


Sincerely,

Account and Billing Management
Blizzard Entertainment"


Han gikk innpå linken og lastet ned filen automatisk.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det er flere måter "hackerene" får tak i informasjonen på. De fleste går ut på å bruke den gjennomsnittlige bruker sin dumhet, enten via phisers eller cheats/hacks som krever at du må logge inn forå kunne bruke den. Det morsome med dette er at "hackerene" har eledig sikkerhet på den sistnevnte metoden. Informasjonen blir da sendt til en mail-konto og passord og bruker til mail kan lett sniffes. Det letteste er sikkert å dekompile programmet og hente ut det du trenger. Det er letttjente penger å selge gold til chinafolk, bra betalt er det også.
OoM, bruker ikkje WoW kryptert forbindelse til å sende passordet på da?
Kan vel vera du vart utsatt for keylogger / mail hacking? (U3 memory stick, trojaner, osv?)

Sorry, slenger bare idèer her, har ikkje peiling eigentleg...
Sist endret av FuzzT; 25. juni 2009 kl. 23:23.
Har også hatt noen kompiser som har blitt hacket(og noen som sier det for å bli interessante...) Har ikke peiling på hvordan det gjøres. Men jeg blir faktisk ikke sjokkert om det er et lite "ekstra-program" gjemt i addons folk laster ned. Slik finner man de som spiller wow mye lettere enn å lage en trojan til en mp3-fil som de 9/10 andre også laster ned.
Sitat av FuzzT Vis innlegg
OoM, bruker ikkje WoW kryptert forbindelse til å sende passordet på da?
Kan vel vera du vart utsatt for keylogger / mail hacking? (U3 memory stick, trojaner, osv?)
Vis hele sitatet...
Når du starter opp WoW kan du legge merke til at det tar en liten stund før innloggingsboksene kommer fram. I løpet av den tiden så sjekker faktisk WoW etter om kjente trojanere og/eller keyloggere er resident i minnet. Denne kan aldri være 110% oppdatert, men det er et ekstra lag med beskyttelse. Anbefaler også å gå til innkjøp av en Blizzard Authenticator om man vil være omtrent totalbeskyttet.

DagPetter:

Addons jobber mot et API laget av Blizzard selv, og kan *aldri* gjøre noe som Blizzard ikke har intensjoner om. Det er kanskje mulig å omgå noen restriksjoner som har innflytelse på spillet, men disse "hullene" kan fikses av Blizzard selv uten noe om og men. "Addons" som er progamfiler (.exe) bør man derimot ligge langt unna...

Uansett så har hackerne flere måter å "hacke" noen på, og fellesnevneren er at de lurer ut passordet fra brukeren; f.eks. via trojanere eller phishing. Sprer du passordet ditt til gode venner som ikke er helt vel bevart kan de fort finne på å trykke på en link for mye her og der og da er det kort vei til du er "hacket".
Er nå 4 mnder siden jeg har spilt wow. Prøv det du og.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Beklager for at jeg gjenåpner en så gammel post, men jeg har et par spørsmål, og fant ut at det var bedre enn å lage en ny thread

Først: Ville det ikke, teoretisk sett, være mulig å bruteforce wowpassord (enten ved å vite vedkommendes epost eller ved å bruke random emails/passord) ? Dette ville mest sannsynlig tatt årevis på en vanlig hjemmepc, men i teorien.

Og hvis noen hadde kommet seg inn på blizzard sin server, via svake punkter som alltid finnes i store firma (en stor del av ansatte i alle firma tror de har funnet opp hjulet på nytt når de bruker passord som "mommy123"...), ville de ikke stå ovenfor en helvetesild av krypteringer?

Så, hvis jeg har forstått dette riktig, er det hovedsakelig tre muligheter: Å lytte på nettverket til vedkommende, å legge inn en keylogger (eller annen programvare som gir deg adgang/mulighet til å avlytte brukerens pc), og bruteforcing, to av tre utløst av feil fra brukerens side. Er det noe jeg har oversett her?
vet ikke om det er sagt før men sier det vertfal i gjenn skaff deg en av disse
http://eu.blizzard.com/store/details.xml?id=221003617 så slepper du det problemet

har du en iphone eller ipod touch kan du også få en sån gratis på itunes søk etter Battle.net Mobile Authenticator
Sist endret av anmarix; 24. januar 2010 kl. 23:13.
Jeg er ikke i faresonen lenger, har slutta ;P Dessuten har jeg sett dem før, spørsmålene mine var teoretiske