Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3158
for noen år siden satt jeg og ventet i bilen på en parkeringsplass midt i drammen.. så ser jeg en litt tvilsom fyr og bestemmer meg for å holde øye med han for å få tiden til å gå..
han går mot p-automaten og trykker på noen knapper også spytter den ut en gratis billett til han..
vet at han ikke la på noen mynter eller dro kortet..
det så ut som han trykket på "1" "5" "10" knappene i den rekkefølgen om og om igjen..

noen som vet hvordan man kan få en gratis billett ut av en slik automat med tastekombinasjoner??




btw: slapp av jeg har nok penger til å betale parkering.. dette er bare for moro skyld..
Det kan vel ikke tilfeldigvis være en parkerings automat der de gir ut f.eks 1 time gratis parkering ?
Woum's Avatar
Trådstarter
haha..
er ikke kørka.. rimelig sikker på at det ikke var tilfelle.. betalte nemmelig selv for min billettXD
Du kan vel vanligvis betale på de maskinene der du får en time gratis uansett, det bare legges til ekstra på den første timen..

Sikker på at du ikke var litt trøtt da? :P
Woum's Avatar
Trådstarter
-_-"
ja.. i og med at jeg betalte min egen billett så er jeg rimelig sikker..
hva med og prøve og trykke ''1'' ''5'' ''10'' flere ganger og prøve da?
jobber selv i ett parkerings selskap å vet alt om maskinnene å det er ikke noe lureri på noen av de:P

men fant selv ett visa kort på jobben til en annen person å det er ikke blitt sperra. bruker dette visa korte selv til å parkere da du ikke må slå noen koder på automatene ved bruk av visa kort brukt dette visa korte i 6 mån å korte er ffortsatt ikke sperre =)
Noen parkeringsautomater i Drammen funker sånn at man henter ut en 'billett' først, og så betaler etterpå når man skal dra hjem.

...men hvis du betalte på den samme automaten.
Mange automater gir deg en gratis billett for en time eller noe, men det står ikke noen plass at du får det.
Woum's Avatar
Trådstarter
Sitat av klor Vis innlegg
jobber selv i ett parkerings selskap å vet alt om maskinnene å det er ikke noe lureri på noen av de:P

men fant selv ett visa kort på jobben til en annen person å det er ikke blitt sperra. bruker dette visa korte selv til å parkere da du ikke må slå noen koder på automatene ved bruk av visa kort brukt dette visa korte i 6 mån å korte er ffortsatt ikke sperre =)
Vis hele sitatet...
rart.. for jeg er sikker på at det ikke var 1 gratis time og sikker på at han fikk ut en billett uten å betale eller dra kort og er sikker på at du må legge på penger før du for se no'n billett..

btw: ang the kortet.. du er klar over at du får finnerlønn av banken.. står bakpå.. "reward payable".
Hvis du har en 20 kroning og en 50-øring kan du lure noen maskiner. Det foregår slik at du først dytter på 50-øringen og 20 kroningen like etter. Man skal altså slippe de inn rett etter hverandre. Trikset fungerer slik at hvis maskinen er stilt inn slik at den ikke aksepterer 50-øringer åpnes det en luke nede i maskinen som slipper 50-øringen gjennom, og det det samme skjer med 20-kroningen. Den sistnevnte blir derimot registrert i maskinen og du har betalt 20 kr gratis!
Har en venn som jobber i Relacom i Drammen, et telemontør-firma. Relacom har en avtale med den kommunale parkeringsetaten, hvor de som kjører firmabil kun trenger å sende en sms el. for å si "her står jeg". Tror de har en bekreftende kvittering liggende i ruta til alle tider. vet ikke om det krever noe trykking av knapper på selve automaten, men dette kan jeg selvsagt spørre han om om jeg husker det.
Sitat av biohazard Vis innlegg
Hvis du har en 20 kroning og en 50-øring kan du lure noen maskiner. Det foregår slik at du først dytter på 50-øringen og 20 kroningen like etter. Man skal altså slippe de inn rett etter hverandre. Trikset fungerer slik at hvis maskinen er stilt inn slik at den ikke aksepterer 50-øringer åpnes det en luke nede i maskinen som slipper 50-øringen gjennom, og det det samme skjer med 20-kroningen. Den sistnevnte blir derimot registrert i maskinen og du har betalt 20 kr gratis!
Vis hele sitatet...
Må prøves! ;D
Sitat av prenix Vis innlegg
Må prøves! ;D
Vis hele sitatet...
Noen erfaringer? Lei av å måtte betale 100,- i parkering hver eneste dag.
Sitat av minigolf Vis innlegg
Noen erfaringer? Lei av å måtte betale 100,- i parkering hver eneste dag.
Vis hele sitatet...
haha, da europark for et par år siden kjøpte opp alle gratisparkeringene på kjøpesenteret der jeg vokste opp og kjørte saftige priser, svarte vi med å male alle automatene (5-6stk) helt svarte med et tjukt lag "tectyl" sånn svart understellsmaling til biler.. dette var så seigt og jævlig at automatene var ute av drift i en uke første gangen veit ikke om det har noe å gjøre med hærverket vårt å gjøre, men nå er det blitt sånn at de første 2 timene gratis der
Hahhahaha, så jævelig bra :P

Når det gjelder den automaten, kan man gjøre mye rart ass..

Mora mi, kom en gang hjem å sa at etter å ha trykket en røde "få tilbake pengene" knappen, i en viss rekkefølge, men still helt tilfeldig, så raser det plutselig ut penger..?

Merkelig, men sant.