Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3659
Noen som har erfaring med garderobe tyveri her? (hypotetisk) Trente alene i dag, og da jeg var ferdig med å skifte så var jeg helt alene i garderoben. Vanligvis så bruker det å være en del folk der, enten treningskompiser eller andre, men i dag var det absolutt ingen tilstede. Gikk bort for å kjenne på ei jakke og vips så fant jeg en mobil, men er jævlig usikker på om det er kamera i garderoben på gymmet eller ikke. Noen tips om hvordan jeg "spotter" de?

Takk..
Der jeg trener er det ikke kamera i garderoben, men ute med apparatene og vektene. Tror ikke det er lov med kamera i garderober med tanke på at folk skifter og dusjer der.

Spotting av kamera, da må du nesten bare kikke, se oppe i hjørner av vegger. Overvåkningskamerar kommer i mange bekledninger i dag kan være alt fra noe som helt åpenlyst ser ut som et kamera til å være skjult inne i en brannvarsler.
Sist endret av kinaputt; 5. april 2009 kl. 20:45.
Husker jeg feil hvis jeg påstår å ha hørt at ingen har lov til å sette ut ett overvåkningskamera uten å opplyse om det med skilter? Trodde ikke det var lov til å overvåke noen som ikke visste at de ble overvåket uten videre.
Sitat av Faggot Vis innlegg
Husker jeg feil hvis jeg påstår å ha hørt at ingen har lov til å sette ut ett overvåkningskamera uten å opplyse om det med skilter? Trodde ikke det var lov til å overvåke noen som ikke visste at de ble overvåket uten videre.
Vis hele sitatet...
Det skal være skiltet og meldt til datatilsynet 30 dager før kamera blir satt opp. Av og til er det dog lettere å finne kamera enn skilt.

http://www.datatilsynet.no/templates...le____154.aspx
Trådstarter
Sitat av pidget Vis innlegg
Det skal være skiltet og meldt til datatilsynet 30 dager før kamera blir satt opp. Av og til er det dog lettere å finne kamera enn skilt.

http://www.datatilsynet.no/templates...le____154.aspx
Vis hele sitatet...
Ser ikke noe skilt på gymmet om det, så mest sannsynlig så er det ikke noe å uroe seg over

Har aldri stjelt fra garderobe før, men er det ikke innmari enkelt? Bare passe på at det er ingen i garderoben, dusjen, badstua eller toalettet for så å gjøre det? Hadde kanskje vært greit å låse døra inn i garderoben også..Regner med at de ansatte får mistanke, men så lenge de ikke har beviser + at jeg betaler den valige treningsavgiften så kan de vel ikke gjøre noe? Må bare passe på å ikke ta fra venner eller de største bolerne.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Det skal vel opplyses om det er overvåkning i garderober. Men seriøst? Har du tenkt å stjele fra andre, teit!
Det dumme med å stjele fra garderober er jo at du muligens er sett som siste i garderoben før tyveriet. Med tanke på at du da fortsetter å gå til samme treningssted og garderober vil det være en mulighet for at du blir utpekt ved en senere anledning.
Trådstarter
Sitat av Zepplin Vis innlegg
Det dumme med å stjele fra garderober er jo at du muligens er sett som siste i garderoben før tyveriet. Med tanke på at du da fortsetter å gå til samme treningssted og garderober vil det være en mulighet for at du blir utpekt ved en senere anledning.
Vis hele sitatet...
Skjønner godt hva du mener, men har inntrykk av at bevisene må være VELDIG sikre for at det skal bli en sak ut av det..
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Ja greit så er jeg kjempeteit, helt greit. Men det hadde vært fint hvis det kunne ha vært slutt på moral/skjennepreken snakket her nå. Det kan dere ta en annet sted.
Vis hele sitatet...
Lett, TV-Overvåket område skiltet kan være et 10x10 cm stort klistremerke på utsiden av bygget, det må ikke henge inne vesiden av kamera. Som oftest så er det "heng fra deg på eget ansvar" opplegg, noe som vil si at det ikke blir sak ut av det. Men tro meg, jeg jobber med overvåking og treningssentre har MYE mer kontroll over slike ting enn man tror. Men om du fortsatt har samvittighet til å stjele fra noen som ikke har gjort deg en dritt så lykke til.
Trådstarter
Sitat av SungaDee Vis innlegg
Som oftest så er det "heng fra deg på eget ansvar" opplegg,
Vis hele sitatet...
Akkurat det som gymmet har, "alle oppfordres, til å låse verdisaker i skapene", men likevel mange som ikke gjør det..
hvis du skal stjele rett forran ansiktene til folk er garderoben det perfekte sted. bare å kaste håndkler/boksere etc noen strategiske steder rundt deg og rydde opp igjen etter deg. folk vil mest sannsynlig skylde på seg selv for å ha vært for uforsiktig.

det er tryggere å stjele i et rom fullt av folk da det er flere mulig mistenkte.
Sist endret av skeptfisk; 6. april 2009 kl. 14:17.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Skjønner godt hva du mener, men har inntrykk av at bevisene må være VELDIG sikre for at det skal bli en sak ut av det..
Vis hele sitatet...
eller så har du jo privatpersonene som er "kule" og "henger på treningssenteret" fordi de skal bli sterke og sloss...som ikke krever sååå sikre beviser..
Det er ikke noe problem i det hele å stjele fra treningssentere.
Ofte er det kjekt med 2 personer. En som tar runden igjennom buskene og jakkene til folk, samtidig som den andre står utenfor døra og passer på. Fint med mobil og varsling via den.
Viktig at ting skjer fort. Folk kommer veldig plutselig på. Glem baklommer, sidelommer etc.
Sjekk de mest opplagte, som fremlommer, fremlommer i jakke og ikke minst lomma inni jakka.

Fortsatt veldig idiotisk å stjele fra folk som ikke har gjort deg noe. Men, du gjør som du vil.
Sitat av datatilsynet
• i det som oppleves som en hjemlig eller privat situasjon, slik som et hotellrom, toalettrom, avkledningsgarderober og prøverom.
Vis hele sitatet...
Sitat av datatilsynet
Helse og velvære
Overvåking på steder der
publikum normalt forventer
diskresjon, slik som legekontor,
treningsstudio, badebasseng
eller lignende, vil normalt ikke
være i tråd med regelverket.
Dette fordi opplysningene som
registreres, ofte vil være ekstra
følsomme for publikum.
Vis hele sitatet...
KILDE:http://www.datatilsynet.no/templates...e____1142.aspx og pdf'en

Altså: Det er ikke lov til å ha kamera der.

Ikke stjel din slemming
Sist endret av Wilibald; 7. april 2009 kl. 18:06. Grunn: quote-tull
Noen sentere har adgangsystem da.. Enten ved kort+kode eller touchless-brikke som man holder foran kortlesern. Denne er registrert på navnet ditt og alt loggføres. Dersom noe blir stjålet kan du anmelde og dersom du har flaks og politiet har tid til å ta saken, så kan de be om å få loggene utlevert.
Og da er du føkkt! I alle fall dersom du er den eneste som er der. Synes det er rart at du har samvittighet til å gjøre slikt, og dersom du velger å gjøre det så håper jeg du blir tatt! Du vet aldri om det er småtasser eller de aller største bolerne du stjeler fra.......