Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 7660
Heisann! fikk nettop importert en honda cbr 2008modell fra dubai. Gikk rett igjenom toll å slapp å betale en dritt sykkelen skal brukes på bane så det gjor meg ingentingMen mitt problem er at han som sendte/kjøpte sykkelen der nede for meg, er kommet hjem igjen og vi har ikke noe tlf nr til butikken hsn kjøpte den i osv..me andre ord får vi ikke kontakt me butikken om vi ikke reiser ned til duabi igjen. vi har pakket ut sykkelen fra craten/boksen, men det var en litt kjekk ting som mangla...og det var nøkler.
<så noen som har noen tips? sykkelen skal brukes på bane så tenkte å bare ødelegge tenningslåsen å tjuvstarte den eller noe i den duren..MEn har ingen erfaring me noe sånt... Tips?
Bestill ny tenningsløs med nøkler. Men kan hende du trenger nøklene for og demontere gamle. Vet ikke åssen det er på sykler. Har bare skiftet på biler før.
hadde en racing moped før å så knakk nøkkeln i låsn.så jeg trillet til butikken der jeg kjøpte den å di borra opp låsen helt ned til bunnen av låsen å der var det en tapp man kunne bruke flatt skrujern til å vri rundt tenneinga.du kan jo prøve d
Ny tenningslås totalt uaktuelt Koster noe så inni helt extremt med nytt, å vanskelig å finne brukt. Tror det er så dyrt fordi det er sånn syke greier på tenningslåsen. Nytter ikke bare med nøkkel tror jeg. er ett signal i nøkkelen eller noe som skal være der også for at sykkelen skal starte. Blir så irritert! jeg som gleda meg til å kjøre!
<er noe helt ekstremt med ledninger der....trodde ikke det var mulig på en sykkel..men det er d visst.
Var noe helt annet en enn 125cc fra 1995 jeg hadde.
Sist endret av Ridersneverdies; 8. april 2009 kl. 21:10.
har du adresse til siden du kjøpte den? kosta det mye i frakt?merke?
nei det som er problemet..Jeg betalte ingenting i frakt og den kom umerket inn i landet. Jeg har mine metoder der
Det er en Honda Cbr 1000cc 2008 modell.
Kompisen min kjørte rundt omkring og fant en mc butikk(han hadde fått info om hva jeg ville ha), så gikk han inn å kjøpte den og kom rett ut igjen me den så føyk den rett inn i varebilen. Det hele skal visst ha skjedd litt hysj hysj der nede.
Så var det bare for kompisen min å frakte den til shippingen osv. Kompisen min fikk me seg nøkler visst nok. dem skal ha vært i en perm/mappe på utsiden av craten/boksen. Men vi tror kanskje denne kan ha blitt revet av i containeren åså har han som henta den ut av containeren ikke visst om denne mappa eller noe. Sykkelen står midt inni containeren omgitt av andre diverse varer, så det er nok mest sannsynlig at nøklene enda befinner seg i containeren...Men jeg vet ikke hvordan man kan finne akkuratt denne containeren av mange tusen containere
Sitat av Ridersneverdies Vis innlegg
nei det som er problemet..Jeg betalte ingenting i frakt og den kom umerket inn i landet. Jeg har mine metoder der
Det er en Honda Cbr 1000cc 2008 modell.
Kompisen min kjørte rundt omkring og fant en mc butikk(han hadde fått info om hva jeg ville ha), så gikk han inn å kjøpte den og kom rett ut igjen me den så føyk den rett inn i varebilen. Det hele skal visst ha skjedd litt hysj hysj der nede.
Så var det bare for kompisen min å frakte den til shippingen osv. Kompisen min fikk me seg nøkler visst nok. dem skal ha vært i en perm/mappe på utsiden av craten/boksen. Men vi tror kanskje denne kan ha blitt revet av i containeren åså har han som henta den ut av containeren ikke visst om denne mappa eller noe. Sykkelen står midt inni containeren omgitt av andre diverse varer, så det er nok mest sannsynlig at nøklene enda befinner seg i containeren...Men jeg vet ikke hvordan man kan finne akkuratt denne containeren av mange tusen containere
Vis hele sitatet...
Ut fra din forklaring virker det som om sykkelen er stjålet. Samme metoder er det mange østeuropeere bruker for å frakte stjålne norske MCer ut av Norge. Så gjennoppstår syklene i østeuropa med falske papirer utstedt av korrupte offentlige tjenestemenn.

Det beste du kan gjøre nå er å kontakte politiet og oppgi rammenummeret, så får du svar, (hvis de har kapasitet).
Ta bort dekselet som former snuten, følg kablene opp til tenningslåsen. Den skal være festet med 2-4 skruer (stjerne) skru dem ut. Nå skal du ha halve låsen i handa, finn et lite flat skrujern og vri til tenningen er på.

Beklager dårlig forklaring, må fyke

Mvh Honda CBR fan
Du har kjøpt en motorsykkel fra en forhandler i Dubai ? skal da ikke være helt umulig og oppdrive et tlfnr da ? Hvis ikke er det vel ikke verre enn å få tak i en låsesmed av noe slag evt få laget en ny nøkkel i norge ?
Et arlternativ er jo og prøve og få boken som tilhører sykkelen,der står alt om ledningsnett osv. det er mitt beste tips
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
flatrekket med firkantjern, banke den ned i tenningenlåsen, sett på vannpumpetang, og vri rundt.. det funker alltid fjell
ikke hvis det er startsperre
Du driver å kjører MC på bane? jaha.. har du egen mekaniker siden du ikke tørr å skru litt selv? serr du kjøper ikke en 1000cc fra dubai for å kjøre på bane? og gratis frakt? du har har enten bøffa sykkelen eller så har han kompissen din bøffa den og dere lurer på hvordan dere skal få kjørt den^^

mitt beste råd er å skru litt..., på min moped funka det å brekke rattlåsen også starte den uten nøkkel
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av ZeReX Vis innlegg
ikke hvis det er startsperre
Vis hele sitatet...
du, for elektronikken tror det er "nøkkel" som står i... funket hvertfall på en gsxr 1000, ganske ny
Ja kanskje det funker på flere sykler, men på noen sykler/biler kan man putte i omså orginalnøkkelen å prøve å starte, men uten å få start, grunnet ikke deaktivert startsperra..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av El_idioto Vis innlegg
du, for elektronikken tror det er "nøkkel" som står i... funket hvertfall på en gsxr 1000, ganske ny
Vis hele sitatet...
Hvis det er startsperre på sykkelen må ID'en på nøkkelen godkjennes av tenningsspolen, uansett om det er en annen nøkkel eller en kjøkkenkniv som står i tenningen.
Sitat av ZeReX Vis innlegg
ikke hvis det er startsperre
Vis hele sitatet...
Det er startsperre, har selv en 2005 mod og låsen koster ca kr 39000 inkl. nøkler og montering.
Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Det er startsperre, har selv en 2005 mod og låsen koster ca kr 39000 inkl. nøkler og montering.
Vis hele sitatet...
La du på en null for mye?
Men skal du tukle med rattlås osv sørg for å få fjernet den helt så den ikke plutslig slår inn i sving.
Sitat av bustymom Vis innlegg
La du på en null for mye?
Vis hele sitatet...
Nei, låsen koster kr 36800, resten er bytting av lås og koding av startsperre.

(Startsperre både i motorstyring og cdi-boks, dvs coil unit)

Min har vært forsøkt stjålet 2 ganger forrige sesong så jeg har fortsatt kvitteringer.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvis det er startsperre på sykkelen må ID'en på nøkkelen godkjennes av tenningsspolen, uansett om det er en annen nøkkel eller en kjøkkenkniv som står i tenningen.
Vis hele sitatet...
da tar man og brekker av tenningslåsen, så man koimmer inn til startsperren, der er det veldig sannsynlig flere ledninger... huskeri kke helte fremgangsmåten å gjøre det på , men om du tar en av ledningen innpå chassi i ca 0.1 sekund, så er ikke den noe problem lengre
Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Nei, låsen koster kr 36800, resten er bytting av lås og koding av startsperre.

(Startsperre både i motorstyring og cdi-boks, dvs coil unit)

Min har vært forsøkt stjålet 2 ganger forrige sesong så jeg har fortsatt kvitteringer.
Vis hele sitatet...
Har sykkeln startsperre i cdi er det ikke verdt streve, så og si umuli (ekstremt god invistering er du glad i sykkeln).

Men, tviler på at trådstarter har det med tanke på at den sku brukest på bane. Ergo, det er ingen problem og McGyver koble sykkeln din.
Sitat av buzzd Vis innlegg
hadde en racing moped før å så knakk nøkkeln i låsn.så jeg trillet til butikken der jeg kjøpte den å di borra opp låsen helt ned til bunnen av låsen å der var det en tapp man kunne bruke flatt skrujern til å vri rundt tenneinga.du kan jo prøve d
Vis hele sitatet...
Litt offtopic, men hvilken moped er det snakk om? Merke og modell + årstall tenker jeg på.
var en motohispanina rx sp 03 modell.men den ble rygget over av en lastebil
jada jada.. til dere som tror den ikke skal brukes på bane og er stjælt er velkommne til å se meg kjøre på Reve bane med en r6 04mod. Hvordan i helsikke sko jeg stjelt en flunka ny sykkel som står i craten? Det er vell ikke akkuratt noe som blir plassert utfor lageret/butikk. Jeg importerte den fra dubai for jeg kan få dem smugla inn her i landet(noe jeg synes er helt greit) og det blir endel billigere å kjøpe det i Dubai enn her i Norge. Enkelt å greit! Og jeg kan skru til han/de som ikke trodde jeg kunne d, men ikke på en så ny sykkel som dette. Det er ikke som å skru på en liten moped eller lett sykkel dette her, som sannsynligvis er det eneste du selv har skrudd på.
Men sånn til dere andre som faktisk hjelper her Takk for hjelpen så langt. Har tenkt på ett skrujern å stappe nedi eller åpne tenningslåsen. Men er redd noe kommer til å låse/stoppe hele greia så jeg blir nødt for å kjøpe noe nytt.
Jeg har ringt en som jobber på bikerstreet i stavanger han fortalte det kanskje var mullig å kjøpe en ny tenningslås for så å forandre på hele det elektriske annlegget. Men dette høres lit stress ut for min del..Er siker på det er over 500forsskjellige ledninger her...Antispinn,abs bremser, og faktisk elektriske bremser. å gud vet hvor mange ledninger som fyker ut av speedo boksen. Noen som har go peiling på elektriske greier å kan komme med en hjelpende hånd i stavanger?
Sist endret av Ridersneverdies; 9. april 2009 kl. 19:22.
Et lite tips:
Det er kanskje ikke et sjakktrekk å skrive at du har smuglet en sykkel inn i Norge samtidig som du skriver hvor du skal kjøre og hvordan sykkel det er. Husk at hvem som helst kan lese på dette forumet
Men dem kan vell ikke akkuratt bare komme å ta meg. Og dem har ingen beviser heller på at jeg har smugla den, å det kan jo være hvem som helst som skriver dette her Sitter ikke hjemme å skriver. Trengs jo ikke betales noe annet en sånn toll avgift eller nå hva det heter, å sist jeg bestilte en gitar fra usa fikk jeg ingen kvittering eller noe på at jeg hadde betalt tollen. SÅ jeg regner med at når sykkelen først er her i norge å er forbi tollen så kan dem ikke gjøre en dritt.
Å det at folk smugler ting i containere er ikke noe nytt for polti. Jeg sier ikke hvem som smugler me mindre jeg får kappa av ballene. Å sier jeg hvem det er så kan jeg bare gå. Er kun avsender som får straff. Så jeg tror ikke det skader så mye dette her.
Sitat av Ridersneverdies Vis innlegg
Jeg sier ikke hvem som smugler me mindre jeg får kappa av ballene.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke noe sjakktrekk å skrive her inne hva som skal til for at du skal legge kortene på bordet.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av El_idioto Vis innlegg
da tar man og brekker av tenningslåsen, så man koimmer inn til startsperren, der er det veldig sannsynlig flere ledninger... huskeri kke helte fremgangsmåten å gjøre det på , men om du tar en av ledningen innpå chassi i ca 0.1 sekund, så er ikke den noe problem lengre
Vis hele sitatet...
Er vel ganske sannsynlig at TS vil at sykkelen skal være hel, og ikke ha noe jalle-opplegg med tenningslåsen hengende på halv tolv. Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan startsperren er oppbygd på en sykkel i forhold til bil, men er nå ikke umulig at det er hakket mer avansert enn at du har to ledere bak lesespolen