Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 3708
Ser på svindlerskole at de setter opp linjer der de ringer med andre sine telefoner der tellerskrittene koster ekstremt mye. er dette mulig i norge? Å er det bli lett å bli tatt for dette? og hvor lager du slike linjer?
Går fint i norge dette. Det er nok lett og bli tatt for det om du trekker en for store summer. men eller så er det nok ikke så stor sjangs.

Kansje noe sånt du tenker på? http://www.daopay.com
▼ ... over en uke senere ... ▼
hm.. måtte bare si at dette hørtes veldig intresangt ut , fungerer det slik at du setter opp en linje. Ringer folk å de betaler for minnutene du ringer å det kommer inn på din mobil da eller?
det er long shot at pengene triller inn på din mobil...
Fant en side her om dagen der man kunne sette opp en sms-tjenste gratis, kunne velge kodeord og hvor mye hver mld skulle koste, og hva som returmld skulle inneholde.. feks, XXX til 19xx så får man en mld med den info du har valgt tilbake.. bare å spørre om å få sende en sms, så sender du til kontoen din.. dem tar noe profit da, husker ikke hvor mye. feks hvis meldingen koster 20kr så kommer 15 på kontoen din eller noe.. og så bare overføre til bankkonto via paypal eller noe.. Men husker faen ikke hva den heter
!!
Sist endret av ZeReX; 12. februar 2009 kl. 22:09.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ZeReX: Hørtest interessant ut! Si i fra om du (eller andre forsåvidt) finner noe lignende.
Takker, ZeRex! 40 % av 3kr sms og 55% av 50 kr sms, om man velger "enkel", kunne vært bedre spør du meg, men det er i det minste gratis.
Sist endret av Izidorx; 20. februar 2009 kl. 17:29.
Ja la merke til at de trekker ganske så mye.
Trodde det var litt mindre, men men.. er jo gratis
Testa på meg selv, funka fint det, men 8 kr av 20 kr

Noen som vet om noen paytelf. da? At du ringer opp noen med et spesielt nr. og så belastes de, i stedenfor jeg, f.eks.
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Takker, ZeRex! 40 % av 3kr sms og 55% av 50 kr sms, om man velger "enkel", kunne vært bedre spør du meg, men det er i det minste gratis.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det jeg tjener penger på dette ?
Du setter opp en valgfri tjeneste, la oss ta info. tjenesten som et eksempel. Den som sender en sms med f.eks. TXT FREAK (valgfritt kodeord) blir belasted med et valgfritt beløp, alt fra 3kr til 50kr. Så får vedkommende en sms tilbake med en valgfri tekst. Så får du, alt etter hvilken tjeneste, samt pris, du valgte 40-60 % av fortjenesten, la oss si du valgte 20 kr, så får du 8 kr, hver gang noen sender TXT FREAK til nr. Pengene blir utbetalt når du selv vil, vil tro det går over bank, håper det ikke er slik at man får gratis ringeminutter

Ganske genialt! Din jobb blir da å få folk til å faktisk sende en sms, men det skulle ikke være noe problem.
ok tkker for svar men hva skal jeg oppgi dersom jeg ikke har en hjemmeside
Tja, godt spørsmål! Du kan jo f.eks. linke til en youtube account, der du har info. om tjenesten i "profilen", om det godtas er en annen sak?! :S

Hmmm, jeg må oppgi IBAN (kontonr.), den er grei, men BIC/SWIFT?! Hvordan finner jeg ut min BIC/SWIFT kode? "Bank transfer (only available in the European Union)", vet ikke om Norge gjelder der jeg men. Ellers er det Paypal, men kan man overføre penger på Paypal til banken min?
Sist endret av Izidorx; 20. februar 2009 kl. 20:25.
ok thank you.

Sitat av ZeReX Vis innlegg
jeg fant jeg fant... http://no.fortumo.com/
Vis hele sitatet...
Denne siden fungerer ikke lenger !

ER det noen lignende slike sider ?
Sist endret av fr334k; 21. februar 2009 kl. 12:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor har du det fra? Fungerte jo fint senest i går og er oppe og går nå også
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Måten "svindlerskolen" (gah, heter "The Real Hustle") gjør det på:

1. Utgir seg for å være fra budservice. Kommer på motorsykkel og med motorsykkelklær og -utstyr.
2. Later som om de har en pakke til selskapet de kjører til.
3. Resepsjonisten har selvfølgelig ikke fått beskjed om det, da de ikke venter pakke.
4. Hustler later som om "ånei, det må ha vært en misforståelse"
5. "Kan jeg få låne telefonen deres? Jeg må ringe firmaet jeg jobber for for å avklare situasjonen"
6. Holde "samtale" gående så lenge som mulig

Søk det opp på YouTube om teskjeen skal være enda mindre
Sitat av Jonta Vis innlegg
Måten "svindlerskolen" (gah, heter "The Real Hustle") gjør det på:

1. Utgir seg for å være fra budservice. Kommer på motorsykkel og med motorsykkelklær og -utstyr.
2. Later som om de har en pakke til selskapet de kjører til.
3. Resepsjonisten har selvfølgelig ikke fått beskjed om det, da de ikke venter pakke.
4. Hustler later som om "ånei, det må ha vært en misforståelse"
5. "Kan jeg få låne telefonen deres? Jeg må ringe firmaet jeg jobber for for å avklare situasjonen"
6. Holde "samtale" gående så lenge som mulig

Søk det opp på YouTube om teskjeen skal være enda mindre
Vis hele sitatet...
Tror ikke det var det han spurte om, men hvordan man setter opp en slik telefontjeneste?
Scr0tum: Jess, stemmer det, men takk for infoen. Jonta!
Real hustle oppererer jo også på flere andre måter slikt, slik som at de f.eks stjeler mobil telefoner, og programerer de omm til å endre melings sentral til en de selv er ansvarlig for, slik at hver melding koster 1 krone ekstra elns, slik merker man jo knapt, kan jo holdes gående i år og dag om man buffer mange nok telefoner, er definnitivt bra shit om du er dodgy.
Er det vanskelig å omprogrammere en mobil til en ny meldingssentral?
De "hacker" jo telefonen over blåtann til å ringe et nummer de har satt opp, jeg tror samtalene i snitt varte 13minutter eller noe før offrene oppdaget at telefonen deres hadde en samtale gående. De gjorde dette på en togstasjon eller noe...
Sitat av paroa Vis innlegg
De "hacker" jo telefonen over blåtann til å ringe et nummer de har satt opp, jeg tror samtalene i snitt varte 13minutter eller noe før offrene oppdaget at telefonen deres hadde en samtale gående. De gjorde dette på en togstasjon eller noe...
Vis hele sitatet...
det var vel den mest brukte metoden og også den enkleste, siden du aldri trenger og være i fysisk kontakt med mobilen.
Såpass! Aldri hørt om før. Hvor skaffes utstyr til slikt?!
Super bluetooth hack for det å accsese offerets mobil
Sitat av binkabi Vis innlegg
Super bluetooth hack for det å accsese offerets mobil
Vis hele sitatet...
Eneste er at offeret må godkjenne at du tar kontroll over mobilen.
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Er det vanskelig å omprogrammere en mobil til en ny meldingssentral?
Vis hele sitatet...
Nei, test på egen mobil å access det, om du kjører på en nokia telefon slik som jeg vil det være noe ala
:meldinger -> valg, instllinger, -> tekstmeldinger -> meldingssentral
Sitat av Bluesius Vis innlegg
Nei, test på egen mobil å access det, om du kjører på en nokia telefon slik som jeg vil det være noe ala
:meldinger -> valg, instllinger, -> tekstmeldinger -> meldingssentral
Vis hele sitatet...
Og da mangler du bare en egen meldingssentral da?
ja, husker jeg måtte endre meldingssentral fra telenor til netcom en gang da jeg skifta telefon.
Sitat av Scr0tum Vis innlegg
Og da mangler du bare en egen meldingssentral da?
Vis hele sitatet...
Om du har interesse for dette kan du sette opp din egen meldings sentral, jeg har ikke tid til å sjekke akkurat nå, men om du setter inn et kompis sitt nummer der tror jeg det er han som får alle meldingene du prøver å sende.
Sitat av Bluesius Vis innlegg
Om du har interesse for dette kan du sette opp din egen meldings sentral, jeg har ikke tid til å sjekke akkurat nå, men om du setter inn et kompis sitt nummer der tror jeg det er han som får alle meldingene du prøver å sende.
Vis hele sitatet...

Slik at det kan gå å la den sende til 2223 med ditt kodeiod? tøøøft
Har testet litt nå. Bla. MagicBlueHack. Funka den, men har ikke testet med egen meldingssentral, men kjedelig at offeret må godkjenne at man kobler seg opp, trodde den bypassa dette

Super Bluetooth hack er på slovensk elns, får ikke til å skifte språk, selv om det står engelsk der? :S http://www.getjar.com/products/13076/SuperBluetoothHack
▼ ... noen uker senere ... ▼
Før var det mange som ikke hadde kode på bluetooth tilkobling, så alt var mye enklere da. Har selv gjort det på Oslo s engang for 3 år siden eller noe..
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Er det ingen som vet om ei kjapp og enkel måte for å overføre penger fra mobil til konto uten å tape 60%?
Har litt over 1000 kr på kontantkortet som jeg rett og slett ikke har bruk for (på mobilen altså ).
Sist endret av BomberMan; 19. mars 2009 kl. 15:27.