Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3026
Hallois.

Bare noen enkle spørsmål, av ren nysgjerrighet.

Hvis det skulle inntreffe at man ble tatt for 2 biltyverier, ene etter politijakt, i ruset tilstand (amfetamin og hasj) hva ville straffen blitt?

Disse punktene:

- Stjele bil
- Kjøre stjålet bil
- Ikke stoppe på politisperringer
- Ruset tilstand (Amfetamin og hasj)
- Pumpestikk (Bare tilbakebetale regner jeg med)
- Totalvrake bilen etter å ha kjørt av noe sykt i politijakten. (Erstatning?)


Hvis man var dømt tidligere, ikke for lignende forhold men tidligere dømt.
For f.eks grov vold, "ran" og vold. Lovbruddet skjedde under prøvetid perioden.

// Nysgjerrig
Spørsmål
Lurer på hva straffen kan være for å bli tatt for fyllekjøring sammt stjeling av bil. Ingen skader på bilen, innrømmet allt med engang i avhør..Har ikke noe på rullebladet fra før. Bare sånn ca, bot, fengsel?

Svar
Hei
Straffen for promillekjøring vil avhenge av promillens størrelse. Under promille på 1 er det normalt bot, minimum kr 15000. Mellom 1 og 1,5 er de bot og betinget fengsel. Over 1,5 er det normalt bot og ubetinget fengsel.

Biltyveri er et tilleggsforhold som vil gjøre straffen strengere, slik at du kanskje vil få betinget fengsel selv om promillen var ganske lav.

Hilsen
Erik Nadheim
KRÅD

kilde: http://www.ung.no/oss/kriminalitet/23610.html
Trådstarter
Ble også tatt 16 ecstasy tabletter og diverse røyke utstyr under razzia.

Kan vel forvente at det blir ett lite opphold i fengsel?
Du kan nok forvente deg det ja. Spesielt siden det var i prøvetid
kjedelig streiting
Sitat av dimennoia Vis innlegg
Hallois.

Bare noen enkle spørsmål, av ren nysgjerrighet.

Hvis det skulle inntreffe at man ble tatt for 2 biltyverier, ene etter politijakt, i ruset tilstand (amfetamin og hasj) hva ville straffen blitt?

Disse punktene:

- Stjele bil
- Kjøre stjålet bil
- Ikke stoppe på politisperringer
- Ruset tilstand (Amfetamin og hasj)
- Pumpestikk (Bare tilbakebetale regner jeg med)
- Totalvrake bilen etter å ha kjørt av noe sykt i politijakten. (Erstatning?)


Hvis man var dømt tidligere, ikke for lignende forhold men tidligere dømt.
For f.eks grov vold, "ran" og vold. Lovbruddet skjedde under prøvetid perioden.

// Nysgjerrig
Vis hele sitatet...
Du vil nok få fengsel ja. Pluss en ganske greit erstatning. Du må nok betale hva bilen var verdt.

En ting jeg lurer på. Ossen faen kan du finne på noe sånt??? Kjøre i rusa tillstand er det dummeste du kan gjøre. Samme hvor "bra" du kjører, så risikerer du fremdeles deres egene og andres liv hvis dere krasjer. Og totalvrake bilen?? Jævla kjedelig for eieren av bilen som kanskje har sliti for og tjene penger til bilen og kanskje bare har ansvarsforsikring. Dvs at han ikke får igjen noen av de penga før du får deg en jobb og kan betale dem tilbake. Håper for din del at bilen ikke var av den dyreste sorten, eller at det ble noen personskader. Da er du gjeldsslave for resten av livet.

Ser du også har prøvtid.. Hva med å prøve å fikse livet sitt, istedet for og ødelegge for alle andre!!

Skjerp deg, så kan du kanskje kjøre din egen bil om noen år.

Beklager for moralprekenen, men det er pga slike som deg resten må betale høyere og høyere forsikringspremier.
Jeg fikk 1 måned fengsel + en bot på erstatning på den stjålne bilen jeg lånte. Bilen vraket jeg + 2 andre biler ble skadet.
Var alkoholberuset og thc var inne i bildet også, Idioti spør du meg, men du må regne med de slår hardt ned på det.
Sist endret av FranzLiszt; 13. mars 2009 kl. 07:11.
Det er slike spørsmål jeg ville spurt min advokat om; for hadde jeg gjort slike lovbrudd så hadde han jo uansett vært nødvendig.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Jævla kjedelig for eieren av bilen som kanskje har sliti for og tjene penger til bilen og kanskje bare har ansvarsforsikring. Dvs at han ikke får igjen noen av de penga før du får deg en jobb og kan betale dem tilbake.
Vis hele sitatet...
Forsikringsselskapene har heldigvis et fond som betaler ut i sånne tilfeller. Så får skadeyter regress, dvs. han må betale forsikringsselskapet tilbake om det tar 2 eller 20 år. Forøvrig så var jeg enig med deg på resten..
Det er ikke ulovlig og kjøre bil når man er ruset på amfetamin
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Det er ikke ulovlig og kjøre bil når man er ruset på amfetamin
Vis hele sitatet...
Du er ruset nå regner jeg med, eller lite morsom eller veldig uvitende/sløv ? Kryss av det som passer
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Det er ikke ulovlig og kjøre bil når man er ruset på amfetamin
Vis hele sitatet...
amfetamin er narkotika.
ulovlig å kjøre bil under påvirkning av rusmidler / narkotika.

du må virkelig være en optimist du..
kjedelig streiting
Sitat av pidget Vis innlegg
Forsikringsselskapene har heldigvis et fond som betaler ut i sånne tilfeller. Så får skadeyter regress, dvs. han må betale forsikringsselskapet tilbake om det tar 2 eller 20 år. Forøvrig så var jeg enig med deg på resten..
Vis hele sitatet...
Har man ansvarsforsikring får man vel ikke igjen noe, da den kun dekker skader på andre biler.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Har man ansvarsforsikring får man vel ikke igjen noe, da den kun dekker skader på andre biler.
Vis hele sitatet...
Jo, du sier noe der. Men mener å huske at faktisk det er sånn at de tar et felles ansvar når han blir dømt. Ser sånn ut på wikipedia, men kan ikke vise til presedens.