Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 8092
Hadde en plan her om dagen å lage mit eget "klesmærke" trykke t-shorter, gensere ol.
Har tenkt på det en del før, siden jeg er intrisert i sånt, å har sykt masse idèr i hode om åssen ting kan se ut.

Jeg har sett lit rundt på nette for å finne billigs mulig blanke klær, men prisene må kunne bli billigere en 200kr t-shorta?

Tenkte også å spørre lit rund på trykkerier..
men er det noen som vet en billigere løsning på det?

Kan tenkes jeg slenger opp noen skisser her ettervert =)
Vet ikke helt men får jo kjøpt opp store partier hvite/blanke t-skjorter til en billig penge!

Tenker du liksom egne sånn "strykemerker"?
Sist endret av Butchern; 5. mai 2008 kl. 14:40.
Bruk spreadshirt. Funker bra så lenge du ikke skal trykke logoer med annen opphavsrett enn din egen
Det kan da ikke vere så vanneskelig å få tak i..! Ungdoms bedriftene holder jo på og selge stygge gensre på skolen min hele tiden...! Se om du får spurt noen fra en UB, de har sikkert noen tips
Trådstarter
Sitat av pwner2k
Bruk spreadshirt. Funker bra så lenge du ikke skal trykke logoer med annen opphavsrett enn din egen
Vis hele sitatet...

spreadshirt?
Har seff min egen logo..

kan legge inn noen skisser på pcen nå, å legge opp xD
Trådstarter
Da er et av eksemplene klare.. om dere vil se mer har jeg masse mer løpet av uka

http://fc05.deviantart.com/fs27/f/2008/126/6/a/Firkan_plante_by_Lompe.jpg
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Du har ikke noen kule logoer da?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Gå til Fretex. 29 kr. pr skjorte, svart eller hvit, ny, hvilken som helst størrelse
Jobber på trykkeri, tror blanke tshorter koster rundt 20-30kr eller noe slik..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av møkk
Jobber på trykkeri, tror blanke tshorter koster rundt 20-30kr eller noe slik..
Vis hele sitatet...
Muligheter for å finne leverandør?
Vi importerer fra kina/bangladesh etc... Firmaet jeg jobber for heter forøvrig Wenaas. Som er medlem av Kwintet eller Kvintet. Ikke helt sikker Men Wenaas er verdensomfattende og et kjent navn innenfor bransjen. Lager forøvrig klær til ambulanse og brannpersonell også.
Trådstarter
Sitat av møkk
Jobber på trykkeri, tror blanke tshorter koster rundt 20-30kr eller noe slik..
Vis hele sitatet...
Mulighet for å hjelpe meg ut? kontakt? nr? xD


http://fc02.deviantart.com/fs28/f/2008/126/2/0/Sopp_eye_by_Lompe.jpg
Det var faktisk ikke såå ille
Trådstarter
Nytt bilde.. orker ikke sende opp fler, om ingen her føler for det? :P

http://fc06.deviantart.com/fs30/f/2008/126/d/2/Sky_vann_by_Lompe.jpg
Sitat av Krom
Da er et av eksemplene klare.. om dere vil se mer har jeg masse mer løpet av uka

http://fc05.deviantart.com/fs27/f/2008/126/6/a/Firkan_plante_by_Lompe.jpg
Vis hele sitatet...

Får du til å trykke denne, send meg en PM.
Hvor tegner du sketchene dine?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Krom
Nytt bilde.. orker ikke sende opp fler, om ingen her føler for det? :P
Vis hele sitatet...
Du kan jo opprette et galleri i deviantart, flickr, picasa e.l.
Hva skal du kalle det? Ganske bra design faktisk. Hvis du ikke skal ha så mye for det, så kanskje jeg kjøper en

Edit: vet om en fyr i lillehammer som kan ordne med trykk og sånt. Vet ikke helt hva han skal ha per t-skjorte, men hvis du bestiller mange blir det ikke så mye tror jeg.
Sist endret av drittunge; 5. mai 2008 kl. 18:21.
På Biltema selge de shorter til 30 kr. Alle mulige farger.
39 kr på biltema.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Insanity
På Biltema selge de shorter til 30 kr. Alle mulige farger.
Vis hele sitatet...
Jepp 39,90 kr. http://www.biltema.no/

Edit: For sen
Sist endret av Jonta; 5. mai 2008 kl. 18:24.
Tror det er bedre å bestille mange fra Fruit Loom(?) elns ferdig trykt.. Tror kanskje du kommer billigere ut av det.

Edit: fant her..
http://www.fruitoftheloom.eu/Imprint..._tees/61-044-0

Edit2: There you go! Spør der du.

Nordic Profile AS
Postboks 39 Furuset
N-1001 Oslo
Tel: 22 79 36 30
Fax: 22 79 36 49
Email:
Sist endret av drittunge; 5. mai 2008 kl. 18:29.
Spreadshirt tar blodpriser, og så vidt jeg vet gir de heller ikke kvantumsrabatt.
De to andre vet jeg ikke noe særlig om.
Nå kjenner jeg ikke til Zazzle men har prøvet ut Cafepress og Spreadshirt, og etter min mening er det stor forskjell på kvalitet mellom dem, og det gjør at de ekstra 20 - 40NOK hos spreadshirt er vel verd det..
Trådstarter
Sitat av Fardin
Hva skal du kalle det? Ganske bra design faktisk. Hvis du ikke skal ha så mye for det, så kanskje jeg kjøper en

Edit: vet om en fyr i lillehammer som kan ordne med trykk og sånt. Vet ikke helt hva han skal ha per t-skjorte, men hvis du bestiller mange blir det ikke så mye tror jeg.
Vis hele sitatet...
navne blir nok FLYT... som du ser på bildene =)
ja snakk med han da har familie i hamar xD

Sitat av karrage
Får du til å trykke denne, send meg en PM.
Vis hele sitatet...
det skal jeg xD

"prisene på alt blir nok billig, tenker ikke å tjene penger på dette med en gang hehe"

Sender opp et siste bilde hehe =)
takk for all hjelp!

Sier ifra når tinga begynner å kunne selges =)

http://fc04.deviantart.com/fs27/f/2008/126/a/9/Se_paa_by_Lompe.jpg
Sist endret av Krom; 5. mai 2008 kl. 21:21.
Sitat av Blackspot
Hvor tegner du sketchene dine?
Vis hele sitatet...

Ser ikke ut som om vi har fått svar :P
Likte den siste der godt!
Sendte deg en PM med litt info om han fyren..
Gidder ikke å legge ut navnet hans til alle og enhver!
Trådstarter
Sitat av FaLcOn
Ser ikke ut som om vi har fått svar :P
Vis hele sitatet...
først papir, så inn på pc, å layer over bilde i photoshop, åså bruker jeg pen-tool xD
mye fete greier her... hvor bor du i verden? I akershus? i såfall er det ett ganske greit trykkeri her, billig om du trykker opp mage av gangen, da får du silketrykk ikke sånn dårlig stykemerker...

For 50kr ekstra elns får du med t-skjorter, så det er bare å sende en mail/cd med bildefil i vector+antall t-skjorter så fikser hann det

Send pm om du er interessert og btw, me want a t-shirt :P
Trådstarter
Sitat av Chrispo
mye fete greier her... hvor bor du i verden? I akershus? i såfall er det ett ganske greit trykkeri her, billig om du trykker opp mage av gangen, da får du silketrykk ikke sånn dårlig stykemerker...

For 50kr ekstra elns får du med t-skjorter, så det er bare å sende en mail/cd med bildefil i vector+antall t-skjorter så fikser hann det

Send pm om du er interessert og btw, me want a t-shirt :P
Vis hele sitatet...
Bor i porsgrunn/skien...
Ja hadde vert flyt om du fikser det!

"sende pm"
Chrispo, en kan ikke automagisk si at "strykemerker" er dårlige. Det finnes masse forskjellig kvalitet på dem, både på merkene og selve påføringen til klærne. Det største problemet med "strykemerker" eller transfer, som det kalles er påføringen. Det at kunde selv velger å føre merkene på plaggene en å bruke 20 kr ekstra for at trykkeriet skal smelte dem på med riktig temperatur og riktig trykk fører til at en får "dårlige strykemerker".
Men ja, silketrykk er helst å foretrekke.
Vi har på arbeid forøvrig silketrykk, transfer, digital transfer og brodering. Og kan skaffe alt fra t-shorter, til gensre, til capser og bagger.
Anywho, disse bildene ser ut til å ha en del forskjellige farger, å for silketrykk eller transfer må du ut med en viss sum pr "klisje" som lages. Det er en klisje pr farge. Så dersom noe har 6 farger, blir det 6 klisjeer, pluss skjortepris, pluss trykk. Jeg vil tippe (uten å vite konkret de forskjellige prisene) at digital transfer vil være billigst i ditt tilfelle. Å disse merkene (fra oss ivertfall) sitter vistnok meget bra. Somsagt, så har det veldig mye med påføring å si.
Digital transfer blir laget på den måten at en har en pc koblet til en "high-tech" printer, som printer ut bildet ditt på en folie, som da smeltes på plagget. Nogenlunde likt vanlig transfer, men her betaler du ikke for klisjeer da alt printes ut på en printer. Dette er nok det rimeligste i ditt tilfelle, da du sikkert ikke skal ha 50-100 ++ skjorter med det første?
Ivertfall, bare let etter nærmeste Wenaas avdeling i ditt område å hør med dem
Forøvrig har jeg også sendt en PM med tlf nr til avdelingen jeg holder til på
Trådstarter
Sitat av møkk
Chrispo, en kan ikke automagisk si at "strykemerker" er dårlige. Det finnes masse forskjellig kvalitet på dem, både på merkene og selve påføringen til klærne. Det største problemet med "strykemerker" eller transfer, som det kalles er påføringen. Det at kunde selv velger å føre merkene på plaggene en å bruke 20 kr ekstra for at trykkeriet skal smelte dem på med riktig temperatur og riktig trykk fører til at en får "dårlige strykemerker".
Men ja, silketrykk er helst å foretrekke.
Vi har på arbeid forøvrig silketrykk, transfer, digital transfer og brodering. Og kan skaffe alt fra t-shorter, til gensre, til capser og bagger.
Anywho, disse bildene ser ut til å ha en del forskjellige farger, å for silketrykk eller transfer må du ut med en viss sum pr "klisje" som lages. Det er en klisje pr farge. Så dersom noe har 6 farger, blir det 6 klisjeer, pluss skjortepris, pluss trykk. Jeg vil tippe (uten å vite konkret de forskjellige prisene) at digital transfer vil være billigst i ditt tilfelle. Å disse merkene (fra oss ivertfall) sitter vistnok meget bra. Somsagt, så har det veldig mye med påføring å si.
Digital transfer blir laget på den måten at en har en pc koblet til en "high-tech" printer, som printer ut bildet ditt på en folie, som da smeltes på plagget. Nogenlunde likt vanlig transfer, men her betaler du ikke for klisjeer da alt printes ut på en printer. Dette er nok det rimeligste i ditt tilfelle, da du sikkert ikke skal ha 50-100 ++ skjorter med det første?
Ivertfall, bare let etter nærmeste Wenaas avdeling i ditt område å hør med dem
Forøvrig har jeg også sendt en PM med tlf nr til avdelingen jeg holder til på
Vis hele sitatet...

Masse masse takk for info!
Dette vil hjelpe meg mye... =)

Ny logo er klar... så legger ut et SISTE bilde hehe
http://fc01.deviantart.com/fs30/f/2008/126/c/8/Alien_flyt_by_Lompe.jpg
Sist endret av Krom; 6. mai 2008 kl. 01:01.
Mood of Norway gutta satt som deg en dag og drømte de også
Trådstarter
Hehe...
Sist endret av Krom; 6. mai 2008 kl. 01:02.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Krom Vis innlegg
Hadde en plan her om dagen å lage mit eget "klesmærke" trykke t-shorter, gensere ol.
Har tenkt på det en del før, siden jeg er intrisert i sånt, å har sykt masse idèr i hode om åssen ting kan se ut.

Jeg har sett lit rundt på nette for å finne billigs mulig blanke klær, men prisene må kunne bli billigere en 200kr t-shorta?

Tenkte også å spørre lit rund på trykkerier..
men er det noen som vet en billigere løsning på det?

Kan tenkes jeg slenger opp noen skisser her ettervert =)
Vis hele sitatet...
_____________________________________
Jeg skal også trykke t-shorter, har laget endel motiver,
hvis interessert i bilde sjekk bloggen ; www.TeehgZwib.blogg.no
- du kan skaffe spessielt papir, også bruke en varmepresse, bare søk; how to make t-shirt, på yotube, så kommer det fram en som bruker varmepresse, det funker veldig bra, han selger t-shorter over hele verden! går ikke av i vaskemaskina heller
Det er knallgode råd møkk kommer med her, Krom!

Har prøvd og feila litt med å starte opp noe sjøl (ligger for øyeblikket i grøfta). Fornuftig å starte rolig, og lære seg litt og litt, for tekstiltrykk er et sinnsykt stort og spesialisert fagfelt hvor du trenger mye kunnskap (og ennå mer prøving og feiling) før du klarer å få til et resultat du personlig kan gå god for. Bruk heller mer tid og energi på å tegne og utvikle din personlige stil i begynnelsen. Dette er ikke ment som skremsel, tvert imot! Les deg opp på alt fra trykketeknikker til kundebehandling på http://www.t-shirtforums.com/ , og start opp undergrunns-t-skjortenettsjappa di!

Lykke til!
Det går ikke, for nå slenger jeg på mer info som folk som er interesserte i å få sine egne klær.

Jeg vil ikke lengre anbefale Wenaas. Det skal sies at den fabrikken jeg jobbet på stod for mer eller mindre all produksjon av varer. Transfer, silketrykk, digitalmerker. De andre kontorene drev i hovedsak bare ordremottak som ble sendt videre til oss. Nå har Wenaas lagt ned sin transfer avdeling og kjøper merker fra ett firma jeg tror går under navnet NPT. Disse merkene likte jeg ikke personlig da de jeg så hadde en liten strek rundt selve merket som til tider var ganske synlig etter at de ble trykket på plaggene. Jeg har forøvrig fått sparken fra Wenaas da finanskrisen rammet oss, og har en personlig aggenda mot Wenaas som vi ikke trenger å gå videre inn på. Jeg vil derfor anbefale folk å heller kontakte NPT en Wenaas. Hvorfor bestille merker fra en bedrift, som så kjøper de fra en annen? Om NPT også tilbyr påføring av merker er jeg ikke sikker på. Det jeg vet er at Wenaas fortsatt driver med silketrykk og digitaltrykk.

Dersom en selv er interessert i å produsere klesplagg (i større skala) vil jeg anbefale dere å kjøpe en digitalprinter. Kvaliteten er lavere en silketrykk så en må selv betrakte om det er verdt de ekstra pengene å kjøre silketrykk fremfor digital. Silketrykk er og blir det beste alternativet kvalitetsmessig, sålenge de som trykker gjør jobben sin.
På Wenaas hadde vi en Roland Versacam. Priser på disse varierer etter behov og versjon. Av silketrykk maskiner brukte vi maskiner av merket MHM som finnes i flere størrelser. Dersom en er i startfasen og har generelt små krav vil jeg anbefale en E-type som støtter opp til 10 farger (klisjeer/rammer) og har plass til 2 mellomtørker (som tørker fargen som allerede er påtrykkt for å unngå utsmøring og kødd). Jeg har selv kontaktet MHM ang prisen på en E-type men fikk beskjed om å kontakte en norsk forhandler som jeg ikke husker navnet på. Det tar bare en kjapp e-post til å finne utav dette.
Silketrykk (MHM) er absolutt veien å gå om en vil ha kvalitet. Det er dog en mye mer omstendelig prosess som er både dyrere og mer tidkrevende.

Nå har alle fremtidlige t-shorteprodusenter litt info å gå ut ifra. Lykke til!