Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  122 32632
Er ikke sikker om dette er riktig forum, men kom ikke på noen andre steder dette passa inn ...

http://www.i-hacked.com/Misc/Random-...-Machines.html

Noen som har prøvd det her?
Har selv tenkt å prøve, men har ikke funnet noen automater det går på

Det må være de automatene med en lcd med tekst på, ikke de som bare viser prisen.
En ting som fungere på de nye Colaautomatene med glassdør er å legge på penger og velge den brusen du vil ha, men samtidig så bruker du hånda di til å blokkere luken som brusen kommer ut av.

(se min flotte paint tegning hvor du skal stikke inn hånden.)

Du skjønner hvilken luke du skal stenge.

Det som skjer er at maskinen ikke får ut brusen og du får pengene igjen selvom brusen ligger på båndet inne i maskinen. Legg på pengene du fikk tilbake og bestill en ny brus. Vips. 2 for 1...
spennende.
vi lurer på om det fungerer i praksis.
Edit: den siden fortalte ikke hvordan du kunne "få" hverken penger eller brus da.
Sist endret av hysing; 20. januar 2005 kl. 18:10.
gled deg ikke alt for mye, de fleste automatene har fått en sperre for nettopp det trikset nå såvidt jeg har fått med meg.. en eller annen sensor som sjekker om luka er oppe eller no.. men finnes kanskje noen som ikke er "oppgradert" enda =)
Ah.. Unyttig kunnskap.. Slikt er gøy..

Testet nettopp og kan bekrefte at det virker på den nye typen automater meg gjennomsiktig front og heis...

edit
Servicemenyen altså.. Prøve ikke "to for en" trikset..
På skolen vårs hadde de en slik, men den er fjerna av forståelige grunner.
Trikset var at to stk. sto å passa på at det ikke kom noen lærere, og en litt sterk sto å rista det han klarte i automaten. Det hendte ofte at både 4 og 5 brus datt ned.
Så er det bare å kjøpe 2-3 bruser, så får du 7-8 (siden du ikke får ut alle på et kjøp)
Går det ann å få noe ut av automaten da?
jeg og noen kompiser har gjort de greiene med passord optill flere ganger. og da har vi satt prisen til 1 krone og kjøpt oss 1 cola hver også satt opp prisen igjen for at cola ikke skal tape penger. hehe. det er morsomt og en smart måte og få billig cola. men det er noen som tar den brutale måten også:
Henter en baufil skjærer opp en pinne som står ned til skapet og fisker ut cola. dette skjer minst 3 ganger i året
Opprinnelig postet av thomaseh
jeg og noen kompiser har gjort de greiene med passord optill flere ganger. og da har vi satt prisen til 1 krone og kjøpt oss 1 cola hver også satt opp prisen igjen for at cola ikke skal tape penger. hehe. det er morsomt og en smart måte og få billig cola. men det er noen som tar den brutale måten også:
Henter en baufil skjærer opp en pinne som står ned til skapet og fisker ut cola. dette skjer minst 3 ganger i året
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skal bekymre deg for at cola skal tape penger akkurat.. De har nok penger nok så det holder..
Skal prøve kode-greiene på skolen i morgen.. Høres kos ut ^^
Opprinnelig postet av supertruza
Prøv den gode gamle:
1: vær skikkelig tørst, ta med deg et ball-tre til der automaten står.
2: lat som ingenting, og til det ikke er så mange folk rundt automaten
3: gå løs, ta med deg så mange du kan
4: skaaaaal.
Vis hele sitatet...
Mulig den har blitt kjørt en plass eller to.. Ser stadig Colaautomater som er delvis bura inne.

Uanskvett synes jeg det er bra dere driver med dette. Greit nok å holde seg på rett side av loven, men Coca Cola driver med uante mengder skanky business, og jeg ville like den episoden av dagsrevyen som fortalte meg at de pengesugende jævlene hadde gått konken. Det eneste positive med C.C. er at man blir avhengig etter en viss tid, og vad mand er avhengig av er da smukt, ikke sant?
Opprinnelig postet av elz
Er ikke sikker om dette er riktig forum, men kom ikke på noen andre steder dette passa inn ...

http://www.i-hacked.com/Misc/Random-...-Machines.html

Noen som har prøvd det her?
Har selv tenkt å prøve, men har ikke funnet noen automater det går på

Det må være de automatene med en lcd med tekst på, ikke de som bare viser prisen.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke husker helt feil så står det en slik automat i gymsalen ved skola. kanskje man skulle sjekke ut dette imorgen...
Litt offtopic men,
på jobben min har vi en "gammel" brusautomat(de vanlige uten LCD-skjerm).
Denne automaten står rett ved siden av søppeltrallene. Engang var jeg litt uforsiktig og hadde for stor fart da jeg skulle sette en av disse trallene på plass. Hvertfall så smeller trallen rimelig hardt inn i automaten. Jeg tenkte ikke noe over det da, men etter ca. 10min kjøpte jeg meg en Solo. Resultatet av denne smellen var at jeg fikk ut 20stykker . Har prøvd det samme siden men aldri oppnådd samme resultat. Menmen, hadde hvertfall brus nok for 2måneder...
Opprinnelig postet av thomaseh
jeg og noen kompiser har gjort de greiene med passord optill flere ganger. og da har vi satt prisen til 1 krone og kjøpt oss 1 cola hver også satt opp prisen igjen for at cola ikke skal tape penger. hehe. det er morsomt og en smart måte og få billig cola. men det er noen som tar den brutale måten også:
Henter en baufil skjærer opp en pinne som står ned til skapet og fisker ut cola. dette skjer minst 3 ganger i året
Vis hele sitatet...
Greit at dere kommer inn på menyen, men hvordan klarer du å stille pris eller få gratis cola når ikke døren er oppe? Skal ikke de funksjonene da være sperret?

Edit: Den delen av menyen for å stille pris er vel sperret så lenge ikke døren er oppe?
Sist endret av NoRemorse; 21. januar 2005 kl. 00:04.
Du stiler jo pris inne på menyen.
Opprinnelig postet av voldern
Du stiler jo pris inne på menyen.
Vis hele sitatet...

Bull.. Du får ikke gjort noe uten at du på en eller annen måte har tilgang til "innsiden" av automaten.. Les link i første post...

Coca Cola er ikke dumme, og det er heller ikke ingenørene deres...
Sist endret av moyd; 21. januar 2005 kl. 03:17.
Jeg kan ihvertfall informere om det den koden faktisk fungerer osv, har en slik automat rett utti atmed kino'en her.. var morsomt å lete litt rundt innpå menyene, men så tidlig om morgenen kommer det mye folk forbi.. så da var det ikke så lurte å tukle med den..

Skal teste litt mere senere idag..
Er det noen slike nymotens Cola-automater i Trondhjem?
Hm, først holde luken igjen, nå hacke menyen.

Whuhu! Jeg som trodde de nye maskinene bare var dritt

Men jeg pleide å være heldig iblandt å få to stykker. La oss si jeg tok en cola, så kanske entil cola kom etter fordi maskinen sin låsmekanisme til å holde igjen flaker funket ikke så bra.

Menmen, fikk litt lyst å prøve disse metodene idag..
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
En ting som fungere på de nye Colaautomatene med glassdør er å legge på penger og velge den brusen du vil ha, men samtidig så bruker du hånda di til å blokkere luken som brusen kommer ut av.

Det som skjer er at maskinen ikke får ut brusen og du får pengene igjen selvom brusen ligger på båndet inne i maskinen. Legg på pengene du fikk tilbake og bestill en ny brus. Vips. 2 for 1...
Vis hele sitatet...
Er ikke noen vits å prøve dette lenger, sto å prata med en fyr som tømte automaten å spurte om dette faktisk funket. Han fortalte meg at det funket før, men nå har de montert en sensor der brusen kommer ut, og hvis man prøvde på dette ville automaten gå i "lås", og du vil i stedet tape 10 kr.
Fikk bare opp "Cash", "Sale" "EROR" og "RTN" jeg..

Vi har likens automat utpå gangen her som FlyingVeeVee tegna så fint..

Hvilke triks kan da "utøves"?

Og en ting til.. hva slags mekanisme er det som registrerer at døra er igjen? Nå laser greier? eller nånn som lysene på kjøleskap fungerer, en slags sikring som blir trykt innover når døra er igjen?
elz
Trådstarter
Noen som vet om noen triks som funker på cola automatene med lcd som bare viser pris?
Har vært i byen og sett i dag, og har faktisk ikke sett noen av de automatene med tekst på .
Går ikke an å skifte pris ved å "hacke" menyen Prøvde med maskinen på skolen, fikk bare frem de 3-4 menyene, fant ut at maskinen har tjen 40.001 kr :S ikke noe nyttig som kunne endre prisen da
Opprinnelig postet av thomaseh
jeg og noen kompiser har gjort de greiene med passord optill flere ganger. og da har vi satt prisen til 1 krone og kjøpt oss 1 cola hver også satt opp prisen igjen for at cola ikke skal tape penger. hehe. det er morsomt og en smart måte og få billig cola. men det er noen som tar den brutale måten også:
Henter en baufil skjærer opp en pinne som står ned til skapet og fisker ut cola. dette skjer minst 3 ganger i året
Vis hele sitatet...
Det stod så mye rart på det forumet...kan du forklare steg til steg hva som skal gjøres?
noen her som jobber med utskifting av automater elns som vet hvordan de "nyttige" kommandoene aktiveres på automatene? tenker på hacke-meny-saken
Jeg ville gjerne visst hvordan man skifter pris også..
Opprinnelig postet av sjurvaag
Er det noen slike nymotens Cola-automater i Trondhjem?
Vis hele sitatet...
Jo, på jernbanen. Vi hadde det mye gøy med den automaten på vei på klassetur til Oslo Fant på det der trikset uten å ha lest det noen plass, men det funka ikke på den automaten.
Waffel skrev:
Jo, på jernbanen. Vi hadde det mye gøy med den automaten på vei på klassetur til Oslo Fant på det der trikset uten å ha lest det noen plass, men det funka ikke på den automaten.
Vis hele sitatet...
hmm.. sjekke ut stasjonen.
Får vente til torsdag da.
Kommer meg ikke dit bort før da:P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som kan vise meg et bilde av en slik automat det funker på?
Er det en slik med en rund, liten knapp eller svææære knapper med bilde av brusen på?
Jeg har prøvd "hack"-trikset i ca 2 uker nå. Det er konsekvent de maskinene med low res. displays som funker. de med fler punkter enn en jennomsnittlig digital klokke funker ikke.
Jeg fikk bare opp 4 options: error, ver, cash, return eller noe.

Generellt er det ganske ubrukelig, men det er jo kult da.
Hva med nøkkel? Etter det jeg husker så ser alle låsene på cola automatene like ut, og man ser jo ikke vedlikeholds personal gående rundt med to kilo nøkler.

Husker en gang de hadde vært på min tidligere skole og fylt på automaten, uten å låse.
Jeg tror det tok to og ett halvt minutt fra cola bilen hadde starta opp til maskinen var renset for alt av verdi.
tar meg friheten til å låne flyingveevees bilde for å framvise mitt forslag.
Noen som har fått til å endre prisen på en brus? Skal man ha flaks for å få tilgang til det, eller er det noe man må gjøre?
Jeg vet om et perfekt sted å prøve dette. Dette må bare prøves ut. Det er jo ganske kjekt å få gratis brus også!

Det eneste som er negativt er jo at man har dreti litt på draget hvis man er så heldig å bli tatt. Ingen her som bittert har erfart åbli tatt?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Funka ikke på skolen, brusen ble liggende på båndet, fikk heller ikke tilbake pengene :P Tok kontakt med dama i kantina og hun fikk ut brusen hvertfall
kan ikke noen vere så snill og forklare meg hvorden man skifter prisen på automaten a. skjøner ikke hva man skall forstår, enelsk dålig
Det fungerer tydeligvis ikke på oppdaterte automater lenger!
Vi får det ihvertfall ikke til etter at Cola mannen var på skolen og tukla med automaten :S
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sorry for å åpne en gammel tråd, men linken funker ikke. Vil gjerne prøve å hacke menyen.
Linken er på første post er jo "non working". Så hva var det som stod der?
Vet det var om "hacking" av Cola automat, men hvordan?
Bare et spørsmål med det at det ikke går an å holde handa di foran den døra lengre. Kan man ta å tape døra på et vis før man hiver på penger, så når man skal få ut colan så kommer den ikke ut på grunn av teipen og du får pengene tilbake?
Så fjerner du teipen, hiver på pengene igjen og to stk kommer ut.?
dette var kult... stikker ut en tur og prøver om det virket=P kommer strakks tilbake med svar
det virka ikke. trur ikke det kommer til å gå heller
Sitat av frodea
det virka ikke. trur ikke det kommer til å gå heller
Vis hele sitatet...
2bad. Er vel fiksa siden det ligger guider ute på internett om hvordan man gjør det
Jeg så en som prøvde på det, han holdt hånda forann den døra inne i automaten, og trykka for harde livet på knappen for å få ut pengene. Men det gikk ikke. Men lurer på om det er noe galt med automaten, for når jeg skulle ha ut pengene mine der en gang, så virket ikke knappen.
Sitat av Mazter_Man
Jeg så en som prøvde på det, han holdt hånda forann den døra inne i automaten, og trykka for harde livet på knappen for å få ut pengene. Men det gikk ikke. Men lurer på om det er noe galt med automaten, for når jeg skulle ha ut pengene mine der en gang, så virket ikke knappen.
Vis hele sitatet...
Vet.. Samme på automaten som står her, funker ikke å trykke på knappen for å få tilbake penger.
Ossen kode er det vi snakker om?
Lurer dett emed og holde luke opp, Hva hjelper det? kommer det flere ut eller noe da?
Sitat av sjurvaag
Er det noen slike nymotens Cola-automater i Trondhjem?
Vis hele sitatet...
Det var vertfall en slik på Smart Club når jeg gikk på tiller skolen for to-tre år siden.
Sitat av sjurvaag
Er det noen slike nymotens Cola-automater i Trondhjem?
Vis hele sitatet...
Ringve VGS (20 tegn)
Vi har en slik cola automat på skolen.. Jeg fikk en gang ut 6 brus for 24kr..
Hvordan?

Ta løpefart og hopp inn i maskinen et par ganger til en rett og slett løsner fra holderene.
Gjør dette to ganger til det ligger to brus på rullebåndet. Så putter du på penger og kjøper en brus.. Rullebåndet kommer opp og Du bare snapper brus ut av det hullet der de kommer ut.. Men vær rask, hvis ikke vil flaskene kollidere inni maskinen og da er det ikke så gøy lenger.

En gang jeg var å trente skulle jeg kjøpe en brus på en gammel cola automat.. Jeg puttet på pemger, men 0 brus kom. Jeg hoppet inn i automaten og det raste ut 70 kr eller no..
Så prøvde jeg å putte hånden opp i det hullet der brusen kommer ut.. Det hele endte med at jeg fikk meg en kraftig karamell inni der.. 230 volt i armen.. Vet ikke om dette er en mekanisme de har laget med vilje for å unngå tyveri eller om det bare er konstruksjonen som gjør at elektriske kabler e.l. ligger åpent..