Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5420
Er det mulig å slette info på telefonen din sånn som Apple?
Kan jeg logge inn via google å slette alt innhold på telefonen? Hvordan? KRISE.

"If the phone is connected to internet, you can do factory reset if you have the credentials of the Google/Gmail account logged in the phone.

Search for Android Device manager in google. Open the first link and login with the Google account credentials which are linked with the phone. After login is successful, you will see all the devices which are linked with that Google account. Select the device and click Erase.

This performs the factory reset to the device. Remember Factory reset wont wipe out the contents of the SD card in the phone. It will delete complete data from the Internal storage." Etter et google søk, og jeg finner telefonen. Men, er usikker på om det fungerer....
Sist endret av suwoop; 19. desember 2019 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du resette telefonen til ny? På Samsung s7 er det: innstillinger -> sikkerhetskopier og nullstill -> nullstill til fabrikkdata
Har ikke telefonen, snuten har den.
Så, går det an?
Logg inn på iTunes med brukeren din og voila!
Er det virkelig ingen som leser? Jeg har IKKE apple.
Sitat av suwoop Vis innlegg
Er det virkelig ingen som leser? Jeg har IKKE apple.
Vis hele sitatet...
Du har jo selv skrevet løsningen tatt rett fra google så hva er det egentlig du vil ha hjelp med?

Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Logg inn på iTunes med brukeren din og voila!
Vis hele sitatet...
LESTE FEIL))
Sist endret av jaffarbigbag; 20. desember 2019 kl. 10:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg spør om det faktisk fungerer. Skriver i siste setning at jeg er usikker på om det går, derfor LURER jeg på det. Igjen, les.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av suwoop Vis innlegg
Jeg spør om det faktisk fungerer. Skriver i siste setning at jeg er usikker på om det går, derfor LURER jeg på det. Igjen, les.
Vis hele sitatet...
Om mange misforstår deg, er det kanskje du som bør legge fram ting betre?

Forøvrig: google er rimelig store. Eg antar fjernsletting funker ved å nuke kryptonøkler, og det er ingen grunn til at det ikkje skal funke. Google har antakeleg testa det før dei slapp det. Det er mange store firma som baserer sikkerheta på fjernsletting av dingser som ekstra tiltak.

Ingen kan svare på om det fungerer i ditt konkrete tilfelle. Nåja, politiet kan.

Om det er avgjerande funksjonalitet burde du testa det før du fekk behov for det.
Nei , det er lite sannsynlig at det funker siden politiet slår flymodus på telefonen når de beslaglegger
Best practice er vel strengt tatt å umiddelbart koble til en strømkilde slik at enheten forblir på og så legge den i en beholder som blokkerer trådløs tilkobling.

Men det kan jo hende de har glemt det i dette tilfellet.
Politiet bruker ofte verktøyer som ekstraherer all data fra telefonen og ofte kan man gjenopprette informasjon som er sletta, finne thumbnails, logger, SMS/Messenger/Whatsapp/Snap/bilder/whatnot. Cellebrite er mye brukt: https://www.cellebrite.com/en/mobile-forensics/

Onkel blå setter som Keiko Snoopy sier over, telefonen i flightmode så fort de kan, og som bevis oppevares den gjerne i skjermet skap uten dekning.

Kan være verdt å merke seg at politiet har lov å bruke tvang for å låse opp telefonen din med faceID eller fingeravtrykk, men de kan ikke tvinge deg til å oppgi en nummerkode for opplåsing - fordi du ikke er pliktet til å oppgi informasjon som kan inkriminere deg.

1. Bruk kun nummerkode, aldri fjes eller finger
2. Skaff deg fullstendig kryptert telefon, disse er det nærmest umulig å ekstrahere data fra uten krypteringsnøkkel.
3. La vær å bruke smarttelefon til ulovligheter, det skader deg i lengden. Har lest en del Förundersökningsprotokoll fra svenske saker (Sverige har offentlighetsprinsipp, som innebærer at allmennheten får innsyn i FUP så fort etterforskningen blir rettsak). Kan anbefale å lese noen slike dokument, du finner dem på Flashback Forum. Her er en sak der mye av etterforskinga bygger på mobildata fra gjerningsmenn: https://minfil.com/K8n5n8t4b9/Guldhe...278_Maskad_pdf