Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4130
Har vært en del til legen pg av søvnvansker. Fikk seroquel 25mg men ble helt rasert dagen etter, skal på jobb til kl 07:00 så blir tungt å ha seg opp når du føler deg bakrus..

Samboeren min har litt av de samme problemene men hun fikk imovane. Noe som du tydligvis ikke bør bruke vær kveld.

Jeg ga f i seroquel å prøvde imovane istedet, syns det funka bra å jeg ble ikke dårlig dagen etter

MEN, jeg får ikke tak i mer imovane men har en dealer som selger blåvalium 10mg og ksasol

Noen som vet hvordan det er å bruke som sovemedisin?
Hvertfall over lengere tid?

Å siste spørsmål, er det sant at man kan få halliser vis jeg tar en del imovane uten å sovne?
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker valium og mogadon som sovemedesin fra lege, men først måtte jeg igjennom hele c prep rekka
Hvordan føler du deg dagen etter da?
Valium er godt brukbart til søvn og det å bruke det reseptfritt til det er nok den smarteste måten det kan brukes reseptfritt på.
Anonym bruker
"Blind Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sterk avhengighetsskapende så du må raskt opp i dosering. Etterhvert får du sug etter sterkere piller. Mange som blir pillenarkis på den måten. Funker helt fint å ta en gang i mnd i nødstilfeller men skal ikke tas ukentlig eller hver kveld.

Vanskelig å stå opp dagen etter. Min erfaring er også at for å sovne må man opp i ganske høy rus doseog da ender man med et nytt problem. En 5mg valium hjelper et angst hjerte å slå mer normalt men thats it.

Prøv heller andre ting. Truxal, sarotex, remeron. Eller bestill 5htp eller melanin på nettet.

Og skjermfri og musikkfri to timer før leggetid gjør seriøst underverker. Å spise 3-4 timer før leggetid senest også har hjulpet mange, for da er ikke metabolismen (der næring omdannes til energi) på høygir når du legger deg som den er om du spiste halvannen time tidligere.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overraskende hvor lav terskel leger og dps har for å skrive ut seroquel/kventaipin egentlig, spesielt ettersom det egentlig ikke har noe med søvn å gjøre i det hele tatt. En vanlig bivirkning er man kan bli søvnig av det, men det kan man med utrolig mye annen medisin også.

https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin


Fikk selv utskrevet seroquel 25mg mot søvn med beskjed om å ta 1 ett par timer før jeg legger meg, prøvde 2 dager og ga opp.
Ble ekstremt sulten, ble urolig i bena (risting), ble helt ødelagt dagen etter og følte meg bare kvalm og dårlig mens jeg prøvde og feilet med å sove.
Så nå blir det å bestille en time til lege å få ordnet noe annet.

Det jeg har blitt "anbefalt" fra andre med søvnproblemer er stilnoct, imovane, vallergan (flytende og pilleform) og mogadon men aner ikke hvilken av de jeg burde gå etter, imovane har jeg forsåvidt prøvd før men ikke i søvnsammenheng og det var noe jeg følte jeg ble helt ape av.
Valium har en ekstremt lang halveringstid og det den karuselen der (med bare en liten dose per kveld) hadde en ekstremt daarlig effekt paa livet mitt i 2 aar. Anbefaler heller og ta en mindre dose seroquel.
Halveringstid Valium - 20-100 timer

Halveringstid Ksalol, altså alprazolam - 12timer.

Valium vil fortsette å påvirke deg både dagen etter du tar dem OG dagen etter det igjen. Ha det i bakhodet mtp. alkohol.

Hvis du absolutt må ha noe for søvn ville jeg gått for 2,5-5mg valium en time før leggetid.

Prøv å holde deg til å bruke disse pillene kun de kveldene det er nødvendig.

Jeg kan forøvrig anbefale Atarax. Atarax er et antihistamin som gjør meg søvnig 1,5-3 timer etter inntak i dose på 25-50mg.
Dette burde heller ikke være noe problem å få av legen ettersom det ikke er vanedannende.
Mye sunnere enn både benzo og antipsykotikum (seroquel).
Anonym bruker
"Blind Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan signere på atarax. Men kan man be om dette spesifikt for søvnproblemer? Fikk det utskrivd for allergi men aldri bedt om det siden. Funker dårlig å skylle på pollen hos legen på denne tida av året. Tips taes i mot med takk.

Tok det forøvrig ikke hver dag, men det hjalp litt i nød.
Atarax ble anbefalt for søvn av både fastlegen min og legen inne på avrusning.
Det hjalp selvfølgelig ikke der og da, da jeg var vant til større doser av sterkere ting.

I ettertid har jeg tatt atarax i perioder med dårlig søvn, og jeg blir definitivt trøtt av dem. Vil også påstå at de har et snev av angstdempende effekt. De hjelper hvertfall på tankekjør.
pakka i meg valium 10 - 15mg siste dagene.. merker at lysten på å stå opp å jobbe dagen etter er ikke der for å si det sånn..
siste jeg fikk av legen har jeg ikke orka å tatt ut engang, husker ikke navnet på det men det var en type allergimedisin som skulle gjøre deg søvnig, men leste litt om det å det var veeeldig mye negativt om det.
suger at alt som er gøy og som funker bra skal ha så jævig mye negative sider
Atarax (hydroxyzine) er navnet på medisinen, og det er ikke noen særlige negative effekter. Det brukes mot allergi jo for søren. Tør å påstå at paracetamol er verre mtp. lever etc.

Som tidligere og fortsatt delvis avhengig av benzodiazepiner kan jeg fortelle deg at de negative effektene av benzo er så ufattelig mye verre.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Benz...rawal_syndrome
Her har du litt morsom lesing om hva du kan forvente deg å kjenne på om du fortsetter å leke med benzoer. Er jo farlig deilig også, så avhengighetspotensialet er enormt.

Atarax ftw
Sist endret av krystallkongen; 20. november 2019 kl. 23:17.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
sovetabletter gjør deg gruggen dagen etterpå det er et plaster på såret ikke en kur har prøvd melotonin vallergan imovane og en kompis som fikk seroquel han sa det samme blir sløv og ekkel dagen etterpå. bruk sovemedisinen til såret gror og du trenger ikke plasteret mer, av min erfaring vertfall så er alle sovemedisiner sann. piller utsetter bare problemet fikser det ikke
Sist endret av Cobra1; 21. november 2019 kl. 15:40.
Enig i at Vallergan er noe drit, jeg blir hjernedød dagen derpå. Dette er et antihistamin akkurat som Atarax, men av en eller annen grunn merker jeg dette mye bedre dagen etter - på en kjip måte.
Imovane blir man avhengig av, og man får store problemer med å sove når man skal slutte.

Melatonin kan jeg lite om, men kan jo være verdt et forsøk? Dette er såvidt jeg har forstått kroppens naturlige søvnreguleringshormon, stemmer det?
Melatonin er et søvnvormon som du kan få på resept ja! Fikk det å på resept men har ikke henta den ut enda
Å den skal vist ikke vær noe farlig å ta i en lang periode, å den er ikke avhengighetsskapende
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo / z hypnotika mot søvn funker ja, men etter 3 uker så er du hekta både fysisk og psykisk.
Ville prøvd de mer uskyldige preparatene som Melatonin, Atarax osv. før du eventuelt begynner å teste ut de rusgivende preparatene for søvn.
Det er så utrolig lett å gå i fella og da er det en lang og trist vei ut. Er ikke verdt det, kompis

Hva med å røyke bønne før leggetid?
Snakk med legen. Og fortell det slik du set det. Så ordner det seg sikkert.æ med immovane? Er legen vanskelig, så kan man bytte lege 2 ganger pr år.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sterk avhengighetsskapende så du må raskt opp i dosering. Etterhvert får du sug etter sterkere piller. Mange som blir pillenarkis på den måten. Funker helt fint å ta en gang i mnd i nødstilfeller men skal ikke tas ukentlig eller hver kveld.

Vanskelig å stå opp dagen etter. Min erfaring er også at for å sovne må man opp i ganske høy rus doseog da ender man med et nytt problem. En 5mg valium hjelper et angst hjerte å slå mer normalt men thats it.

Prøv heller andre ting. Truxal, sarotex, remeron. Eller bestill 5htp eller melanin på nettet.

Og skjermfri og musikkfri to timer før leggetid gjør seriøst underverker. Å spise 3-4 timer før leggetid senest også har hjulpet mange, for da er ikke metabolismen (der næring omdannes til energi) på høygir når du legger deg som den er om du spiste halvannen time tidligere.
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig enig i disse rådene her. En annen ting er at halveringstiden på valium er laaaang...SÅ om man tar to valium har man en i blodet neste dag, eller at begge virker som dagen før. Blå valium er ganske sterkt, så man risikerer at man blir en idiot uten og vite det selv....Det kan og ta opp til 3 dager før virkingen er helt ute av kroppen, og bang så får man store nerveproblemer uten valiumen. Etter tid og stunder blir man imun og nerveproblemene forsvinner ikke en gang med valium i blodet. Det er da den onde sirkelen starter. Dette er basert på legemiddelindustriens mest kyniske tankegang.

En annen ting jeg kan anbefal er meditasjon, yoga, eller vanlig trening...Selv strekker jeg ut musklene, spesielt rundt lår rumpe før jeg legger meg...Det setter i gang avslapningsreseptorene etterpå.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Meltonin vil hjelpe deg og bli søvnig mens vallergan hjelper deg bare å sove men gjør deg ikke søvning av min erfaring vertfall. Så hvis du drar til legen og han vil du skal prøve vallergan så ville jeg faktisk ha takket nei.

Men hvor store søvnproblem har du egentlig har vell en del å si på ka styrke sovemedisin du trenger. Hadde jeg vert deg vertfall så start med melotonin og ta deg en 40mins kveldstur så legg deg litt senere.