Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1736
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har to planter som står i et skap i kjelleren "der den står"
mesteparten av tiden


Det er ganske kaldt ute i finnmark, men sola har kommet for fullt.

Er det positiv, negativt, eller ingen vits, å ha plantene ute for at de skal få litt naturlig sol? Ja jeg er hippie

de hørte på side brok og sola seg med meg i går, men undrer om det er farlig pga temperaturen?

Det er 5 grader i luften ute, men det er varmere i sola

Meninger?
Sist endret av meaculpaUIO; 23. mai 2020 kl. 14:33.
planta tåler typ minusgrader, rotsystemet derimot burde du holde varmt.
5 grader burde gå fint en stund.

Frisk luft er bra.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
de hørte på side brok og sola seg med meg i går
Vis hele sitatet...
Haha <3 Bra du tar godt vare på herlighetene
Nei det har ingenting for seg, worst case går planten inn i sjokk.
5 grader er litt under godkjent egentlig. Det er omtrent en tropisk plante liksom. Vent til det er 10-15 ihvertfall. Men når det er temperatur til det er det supert å gi den fullspektrum sollys, og med de lange dagene med sol man kan få i nord skal du se planten trives
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Blir max 3-4 timer, i ly for vinden. Mener sjæl den ser mer vital ut etter å ha vært med på grillparty i går.
Bladene reiste seg litt osv.

Men får dundern av å se dem bøye seg i vinden, selv i skjul
De store svingningene i temperatur så raskt uten noe form for gradvis overgang er helt klart ikke bra. Du har bare ting å tape på å gjøre dette. Ofte skadene ikke syntes før hele planten plutselig en dag går rett ned og du kan bruke den som kompost.
▼ ... over en uke senere ... ▼
om de skal plantes ut så er det veldig positivt (herding osv), skal de bli ferdig inne så kan det være unødvendig mye stress som kan føre til hermies/revegging/tidlig blomst osv osv, men vet du hva du gjør og det er bedre forhold hvor enn du kan plassere de vs der du har de så sier det seg selv at det vil være positivt