Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2032
Jeg er en mann på 32 år, som de siste ukene har sklidd ut en del når det kommer til bruk av kokain. Frem til for 1 år siden hadde jeg aldri brukt noe form for dop, og holdt festingen til ca annenhver helg. For et års tid siden ble jeg introdusert for kokain, og brukte det en gang i blant for å sette prikken over i'en på enkelte byturer.

Derfra gikk det over til at disse byturene gjerne varte til kl 11 dagen derpå, hvor det rett og slett var for sent til å sove. Så da drar vi like gjerne å handler et g til og tar enda en helnatt.

Nå i det siste har jeg imidlertid kommet til det stadiet at jeg tenker alt for mye på det. Helt til det kommer som en spontan reaksjon fra meg at jeg bare må gå å kjøpe det. Jeg innser nå at jeg er på vei mot et potensielt alvorlig problem her.

Jeg vil gjerne finne noen som har vært i en lignende situasjon, og som kanskje kunne tenkt seg å vært litt mentor for meg for at jeg ikke skal falle helt av vogna. Jeg er en psykisk sterk person med mye selvinnsikt, og det å legge meg inn på avrusning er ikke et tema enda. Her vil jeg først prøve å få orden på det selv, men med hjelp av noen som vet hvordan det er.

Håper jeg kan finne noen her som vil hjelpe meg.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er bare en ting å gjøre og det er å stoppe å ta det. Å ta litt i blandt funker ikke.
Det kommer til å være på hjernen din i mange måneder, kokain er det som raskest og mest drastisk endrer kjemien i hjernen og fra fast bruk over tid tar det opp til et år etter slutt før hjernen er normal igjen.

Sett fremtida di foran alt, og legg disse festene og folka til side. Ellers vil du bare lokke deg selv å tenke "jeg skal jo egentlig slutte men tjaaa siden kompis byr og vi har det så fett nå så la gå, det kan ikke skade!" men det gjør det.

Kokain har fucka livet mitt i mange år, ødelagt forholdet til familien, til den store kjærligheten og til meg selv. Jeg sleit med å slutte fordi jeg ble drit deprimert uten kokain og følte meg som et null. På kokain følte jeg meg bra. Når jeg først slutta så var det enten å kjøre livet i døden eller stoppe med kokain, det var ikke lett, men det jeg skulle ønske jeg visste tidligere var forandringene i hjernen kokain medfører. Jeg skjønte ikke at jeg var deprimert pga kokainen hadde ødelagt hjernen, og at dette ville bli bra igjen etter lang tid rusfri. Trodde at jeg var deprimert som "person" og at det ikke var noe å gjøre, annet enn å ta kokain for å overleve og føle meg bra. Tror det hadde vært lettere å holde ut stoppefasen de 100 gangene jeg prøvde før jeg klarte det, om jeg hadde visst mer om hjernen og kokains langvarige virkning og skadeeffekt på psyken og hjernen.

Stopp mens du enda ikke har ødelagt deg selv helt, jo lengre du venter jo værre blir det.

Høres drastisk ut å slutte helt? Lenge å gå rusfri et år før man er normal i hjernen igjen? Kanskje en trøstepremie du kan minne deg selv på er alle pengene du sparer ila det året. Og for hvert ekstra år sparer du mer enn dobbelt så mye penger pr år. For kokainbruket vil bare eskalere jo lenger du holder på. Livet er ikke nach til kl 11 og braute på fest som noen tullinger som andre folk går dritt lei av pratekicket til. Bruk pengene på innholdsrike ferier, en fresh tv, klær du har lyst på, egenkapital til bolig eller noe istedet.
Altfor mange lever som bomser fordi alle spenna går til rus.
Har kommet til pointet at jeg ikke lengre drikker uten pulver. Dessverre.

Kokainavhengighet er heldigvis ikke det værste å hoppe av toget mens det fortsatt kjører.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av svimball Vis innlegg
Jeg er en psykisk sterk person med mye selvinnsikt, og det å legge meg inn på avrusning er ikke et tema enda. Her vil jeg først prøve å få orden på det selv
Vis hele sitatet...
Denne selvmotsigelsen kan være farlig.
Trådstarter
3 5
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Denne selvmotsigelsen kan være farlig.
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg. Men det er en del faktorer oppi alt dette som gjør at jeg i det minste må prøve å løse det under radaren en gang før jeg velger eksterne kilder.
Kokain må være den letteste avhengigheten og komme ut av og den vanskeligste å bli avhengig av.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært der, så skjønner hva du mener. Men det finnes måter å løse det på under radaren da. AA/NA feks.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Kokain må være den letteste avhengigheten og komme ut av og den vanskeligste å bli avhengig av.
Vis hele sitatet...
Den her kan jeg støtte, selvom jeg har adhd så brukte jeg kokain i nesten et helt år, omtrent hver dag. Dog kun over gjennomsnittet cola.

Slutte var det letteste i verden, litt trøtt om morgningen men ellers tipp topp
Trådstarter
3 5
Skrev jo selvfølgelig denne posten høy på en god del striper. Så tenkte altså ikke veldig logisk på det hele.
Konkluderte med at jeg har gitt to nære venner beskjed om at jeg har et problem, og spurt de om å hjelpe meg med å finne på andre aktiviteter i helgene. Samt at jeg tror jeg tar meg en tur til psykolog. Er vel noen underliggende personlige ting som har fått meg hit
føler deg 110% svimball!
jeg hadde prøvd cola en del for 1,5 år sia å skjønnte ikke helt hvorfor dette liksom skal være så farlig og avhengihetsskapende..
men plutselig uten at jeg egentlig tenkte så mye over det så gikk det fra en fredag i uka, til vær fredag og lørdag og så plutselig ut av inntet så kom den følelsen der du føler du må ha det! og jeg syns egt ikke det ga meg så sykt mye i starten.. sykt hvor fort det kan gå fra å bare ta det en gang i blant til å skli ut å ta det så lenge du har 1200kr klar å dealern kan møte deg, samma om det er søndag eller fredag..
men sånn som i går, så fikk en kompis tak i cola av dealern vi bruker, bare at denne colaen var ikke cutta av han enda! å det er med hånda på hjerte det sykeste jeg noen gang har prøvd! jeg tok 2 striper på 15min å det skal sies at jeg var ganske så trøtt før jeg tok de stripene.. men etter de gikk i nesa så var det som å finne 1000 ting å snakke om! å når det begynnte å dabbe av så har jeg aldri kjennt en så sykt tvang på å ville ha mer. den colan vil jeg tørre å påstå var 3 gang så sterk som den vi vaneligvis kjøper! så på en måte er det jo nesten bra for brukern sin del at dealere cutter colan sin, for de greiene der var faenmeg sykt!
men ja tilbake til problemet! har litt samma situasjon å det er ikke det samme å bare dra ut me gutta på byen å drikke øl å ta shots uten et ekstra do besøk for å sminke nesa litt..
men tror det beste kan være er å informere de du er med på fritida di om at du begynner å skli litt ut på colan! å er de gode kompiser så tror jeg nåkk at de hjelper deg, men det er et helvette å ikke ta det når du kjenner at du vil ha!
vet ikke om du snuser eller røyker, men det er litt som å ikke ha snus når du virkelig vil ha snus vis du skjønner heh