Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 10019
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Nei, det er ikke bare "hans tap", det går ut over alle. Pisseprøve, evt. rettsak, fengsel, dealing til andre brukere, osv.

Det er like idiotisk som å påstå at de som fyllekjører, står helt alene om det og kun utsetter seg selv for skade viss de skulle kræsje.

Hva tror du skattepengene våre går til?
Vis hele sitatet...
Hvordan i helvette kan du sammenligne fyring på skolen og fyllekjøring?! Kjører man i fylla kan man ta livet av andre ffs. Har en fyr med joint på skolen er det verste som kan skje at et par andre får bli med. Så da har vi 3 ballefjerne folk i et klasserom. De ødelegger fortsatt ikke undervisningen for andre enn dem selv.

Skattepengene går til mye drit, som du sa: pisseprøver, rettsak, fengsel, men det kan du ikke klandre hasjrøykerne for. Det handler om lover og politiets prioriteringer. Folk har røyka i alle år, og noen få vil fortsette å gjøre det på skolen uansett om politiet kommer innom en gang i året eller ikke.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvordan i helvette kan du sammenligne fyring på skolen og fyllekjøring?! Kjører man i fylla kan man ta livet av andre ffs. Har en fyr med joint på skolen er det verste som kan skje at et par andre får bli med. Så da har vi 3 ballefjerne folk i et klasserom. De ødelegger fortsatt ikke undervisningen for andre enn dem selv.

Skattepengene går til mye drit, som du sa: pisseprøver, rettsak, fengsel, men det kan du ikke klandre hasjrøykerne for. Det handler om lover og politiets prioriteringer. Folk har røyka i alle år, og noen få vil fortsette å gjøre det på skolen uansett om politiet kommer innom en gang i året eller ikke.
Vis hele sitatet...
Klart det påvirker andre elever, stress og frustrasjon for at skal bli utsatt for razzia når som helst, og må forklare overfor sine foreldre og venner at de ikke bruker noe.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Hvordan i helvette kan du sammenligne fyring på skolen og fyllekjøring?! Kjører man i fylla kan man ta livet av andre ffs. Har en fyr med joint på skolen er det verste som kan skje at et par andre får bli med. Så da har vi 3 ballefjerne folk i et klasserom. De ødelegger fortsatt ikke undervisningen for andre enn dem selv.

Skattepengene går til mye drit, som du sa: pisseprøver, rettsak, fengsel, men det kan du ikke klandre hasjrøykerne for. Det handler om lover og politiets prioriteringer. Folk har røyka i alle år, og noen få vil fortsette å gjøre det på skolen uansett om politiet kommer innom en gang i året eller ikke.
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis ikke forstått poenget mitt. Jeg vil ikke at skattepengene mine skal gå til å ordne opp i unge hasjrøykere sine problem! Det kan jeg selvfølgelig klandre hasjrøykerene for, de følger ikke norsk lov . Hehe ja, det handler om LOVER, og de har tydeligvis ikke forstått dem.

Jeg har aldri vært borti noe skolerazzia, men hadde det skjedd hadde jeg blitt både frustrert og oppgitt, selv om jeg selv aldri har rørt den dritten der!
Sist endret av ClaesGreve; 25. november 2011 kl. 18:17.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg vil ikke at skattepengene mine skal gå til å ordne opp i unge hasjrøykere sine problem! Det kan jeg selvfølgelig klandre hasjrøykerene for, de følger ikke norsk lov . Hehe ja, det handler om LOVER, og de har tydeligvis ikke forstått dem.
Vis hele sitatet...
Når antall røykere bare har gått opp siden det ble ulovlig, og ingenting tyder på at antallet synker. Er det virkelig de som røyker sin feil at penger går i dass i forsøk på å stoppe dem? Eller de som lagde lovene?


Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg har aldri vært borti noe skolerazzia, men hadde det skjedd hadde jeg blitt både frustrert og oppgitt, selv om jeg selv aldri har rørt den dritten der!
Vis hele sitatet...
Hvis du blir frustrert av det kan du ikke ha mange problemer i livet. I din situasjon hadde jeg bare tenkt jippi, fri fra norsk-timen en halvtime. Eller er du så kjip at du mener en halvtimes skolefri i året wasted er et problem?
Sist endret av bloodshotEyes; 25. november 2011 kl. 18:28.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Når antall røykere bare har gått opp siden det ble ulovlig, og ingenting tyder på at antallet synker. Er det virkelig de som røyker sin feil at penger går i dass i forsøk på å stoppe dem? Eller de som lagde lovene?



Hvis du blir frustrert av det kan du ikke ha mange problemer i livet. I din situasjon hadde jeg bare tenkt jippi, fri fra norsk-timen en halvtime. Eller er du så kjip at du mener en halvtimes skolefri i året wasted er et problem?
Vis hele sitatet...
Da må jeg gjenta meg selv, det er selvfølgelig røykerene sin feil, da de ikke følger norsk lov.

Hehe, ja det ante meg at du hadde tenkt det, da du virker som en typisk skoletaper/ikke-liker-skolen. Neida, det hadde ikke vært noe problem for meg, men jeg finner det irriterende at slike ting skal forstyrre undervisnigna,
nei vent; at slike ting skal gå ut over alle pga et par idioter som røyker hasj på skolen!
går det ann å være så trangsynt og lite reflektert? jeg har opplevd "razzia" flere ganger og det som skjer er at politiet går til klasser skoleledelsen VET har et problem med hasj. de VET at folk både røyker og selger til andre PÅ SKOLEN. kan du med hånda på hjertet si at dette er sånn det skal være? og unnskyld meg, men du må virkelig være skikkelig tett i pappen hvis du mener at folk som røyker seg ballefjerne på skolen bare påvirker seg selv. hørt om det fine ordet gruppearbeid? eller rett og slett bare en helt vanlig mattetime der et par elever ikke får med seg noen ting på grunn av at de er rusa? neste time henger de dermed etter og trenger mer hjelp.

at politiet gjør dette på en arena der mange unge møtes mener jeg er viktig for å vise en holdning om at å ruse seg på skolen ikke er akseptabelt.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Da må jeg gjenta meg selv, det er selvfølgelig røykerene sin feil, da de ikke følger norsk lov.

Hehe, ja det ante meg at du hadde tenkt det, da du virker som en typisk skoletaper/ikke-liker-skolen. Neida, det hadde ikke vært noe problem for meg, men jeg finner det irriterende at slike ting skal forstyrre undervisnigna,
nei vent; at slike ting skal gå ut over alle pga et par idioter som røyker hasj på skolen!
Vis hele sitatet...
Kan du please argumentere litt bedre? Eller mener du seriøst at hvis MANGE bryter loven, og det er bevist at loven ikke hjelper, er det fortsatt de som bryter den sin feil at skattepenger går i dass? Gjelder dette bare hasj? Eller ville saken vært annerledes om det gjaldt feks homofili? (politiet brukte vel ikke så mange ressurser på å ta homofile, men hvis de gjorde det). Vet det er en litt dårlig sammenligning, men poenget er at både homofili og hasj er noe som aldri kommer til å gå vekk fra samfunnet uansett, ergo en lov mot det er unødvendig.

Bare så det er sagt: jeg syns ikke det er bra at folk røyker på skolen. Jeg er bare uenig i at razzia på skoler er riktig, og i at de som fyrer på skolen forstyrrer undervisning (sett bortifra den halvtimen razzien tar).

Witchcraft: Seriøst mann. Om du var på gruppe med en som var fjern, kunne ikke du bare jobbet som du ellers gjør? Poenget ditt med at de trenger mer hjelp neste time er jo greit nok.. Men jeg ser ikke for meg at de som gidder å røyke mye på skolen ber om hjelp fra læreren, egentlig. Den undervisningstiden dere mister på at folk røyker på skolen er MINIMAL.
Sist endret av bloodshotEyes; 25. november 2011 kl. 19:07.
Det som er latterlig her er jo det at det er hasj de går etter. Stoffer som er værre kan vel ikke luktes, si kokain/amf/heroin/opium/meth slike ting, kan dette luktes? De har vel ikke en lukt som setter seg i klær. Bruke skattepenger på å jakte på folk som bruker et stoff som ikke skader NOEN andre enn seg selv syns jeg er litt rart. Er vel også bevist at det ikke skader brukeren en gang.

Litt morsomt egentlig. I samfunnet vårt i dag bruker vi dobbelt opp av ressursene våre på å bekjempe noe som ikke er et problem. Portugal avkriminaliserte alle rusmidler, og har siden ikke sett en oppgang i bruk. Dvs. at i dag bekjemper vi bruk av stoff ved å gi ressurser til politiet, samtidig som vi bruker ressurser på å hjelpe de som har et rusproblem. Om vi hadde avkriminalisert rusmidler slik som i Portugal hadde vi ikke brukt de millioner av kronene som politiet bruker på å bekjempe bruk, og vi hadde brukt like mye ressurser på å hjelpe de som har et rusproblem. Er ikke dette en win/win situasjon så går jeg og legger meg.
Dette var veldig tåplig argumentasjon fra din side.
jeg har vært på gruppe med folk som er fjerne litt for mange ganger og at de driter i hele oppgaven er faktisk ikke særlig gøy. du vet kanskje hva gruppearbeid faktisk betyr? og kanskje du har drevet med dette selv? hvis en person ikke gjør jobben sin så får enten de andre på gruppa mer jobb eller så blir produktet ufullstendig. ergo du får dårligere karakter.
Får du ikke med deg et kapittel eller to er det lett å dette ut og dermed gjøre det utrolig dårlig. Etter å ha observert mine medelever er det faktisk ganske enkelt å trekke paralleller mellom stryk eller 2 i matte og røyking mer eller mindre daglig på skolen. synes du dette er greit? det virker i hvert fall sånn på måten du argumenterer på.

kanskje litt ut av sammenhengen, men du synes kanskje at det skal være lov å drikke på skolen også da eller? en pils eller 5 i storefri? for å være helt ærlig tror jeg dette hadde vært bedre for læring enn hasj. i muntlige fag ville sjenerte folk tørre å snakke og det ville være flere diskusjoner. men hey, hvis lærerne prøver å håndheve en nulltolleranse for rus på skolen så er jo det ærekrenkelse på høyt nivå! eller?
Mange steder er det langt fra frivillig, jeg har hørt mange eksempler på at Politiet har låst døren til klasserommet og ingen får gå ut av rommet før "søket" er ferdig. Syntes det blir for dumt og jage gud og hver mann for å så straffe de med ett lite forelegg.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Klart det påvirker andre elever, stress og frustrasjon for at skal bli utsatt for razzia når som helst, og må forklare overfor sine foreldre og venner at de ikke bruker noe.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne utdype den der litt, hvordan kan det påvirke andre hvis jeg røyker en joint før skolen og sitter halvskev i timen? Av erfaring er det nesten umulig å bli lagt merke til. Hele poenget med razzia er at den blir gjennomført for å sjekke om noen har brukt, ikke bare hvis de faktisk vet noen bruker! Dermed blir alle "stresset og frustrert" uansett om en eller annen i klassen har brukt eller ikke...

Skal sies at jeg ikke er for bruk av rus i skolen uansett, men razzia på denne måten er ikke rette vei å gå.
Sitat av flexx Vis innlegg
Du må gjerne utdype den der litt, hvordan kan det påvirke andre hvis jeg røyker en joint før skolen og sitter halvskev i timen? Av erfaring er det nesten umulig å bli lagt merke til. Hele poenget med razzia er at den blir gjennomført for å sjekke om noen har brukt, ikke bare hvis de faktisk vet noen bruker! Dermed blir alle "stresset og frustrert" uansett om en eller annen i klassen har brukt eller ikke...

Skal sies at jeg ikke er for bruk av rus i skolen uansett, men razzia på denne måten er ikke rette vei å gå.
Vis hele sitatet...
det er sikkert ikke så farlig på for eksempel allmen, men på linjer som mekken og byggfag kan du lett sette både ditt og andres liv i fare om du bruker maskiner i påvirket tilstand. ville du vært i samme rom som en som bruker en vinkelsliper mens han er høy? eller en som dreier, kanskje han glemmer å ta ut chuck-nøkkelen? hvordan ville du likt om han som styrer heisekrana du står under, er full? hvem vet hva en ruset person kan gjøre? eller glemme å gjøre?
uansett, det er passe teit å komme høy på skolen, når man er på skolen bør man gjøre det en skal, og ikke kaste bort tiden til andre, eller gjøre dem utrygge.

jeg hadde imidlertid nektet ransaking selv, fordi jeg mener at politiet ikke burde ransake meg om de ikke har noen grunn til å mistenke meg.
Sist endret av AdolfCartman; 25. november 2011 kl. 20:54.
Sitat av Witchcraft Vis innlegg
går det ann å være så trangsynt og lite reflektert? jeg har opplevd "razzia" flere ganger og det som skjer er at politiet går til klasser skoleledelsen VET har et problem med hasj. de VET at folk både røyker og selger til andre PÅ SKOLEN. kan du med hånda på hjertet si at dette er sånn det skal være? og unnskyld meg, men du må virkelig være skikkelig tett i pappen hvis du mener at folk som røyker seg ballefjerne på skolen bare påvirker seg selv. hørt om det fine ordet gruppearbeid? eller rett og slett bare en helt vanlig mattetime der et par elever ikke får med seg noen ting på grunn av at de er rusa? neste time henger de dermed etter og trenger mer hjelp.

at politiet gjør dette på en arena der mange unge møtes mener jeg er viktig for å vise en holdning om at å ruse seg på skolen ikke er akseptabelt.
Vis hele sitatet...
Veldig veldig enig! Må være meget frustrerende for de andre i klassen. Det er bare synd at noen ødelegger for alle ved å ruse seg på skolen, men slik er det vel. Alltid noen som ødelegger for alle. Dessverre.