Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2532
Tenker på røde flagg som får dem til å blikke å observere deg med et strengt blikk. Dere skjønner sikkert hva jeg mener. Har de fått noe spesifikk opplæring på hvem de skal profilere eller gjør det av pur gut instinct og det er helt partisk når de velger å kriminalisere noen over andre?
Noen av dem får vel en sånn 6 sans for hvem som er ute på noe kriminelt. Kroppspråk og ansiktsutrykk og sånn.
Vet at de lærer en del om kroppsspråk på PHS, typ stram skjeve og knyttede never=aggresiv. De som har vært ordenspoliti lenge er også ekstremt raske på å se tegn og symptomer på rus. De er også gode på å se kriminelle profiler og moduskandidater. Det er jo ikke akkurat noe hokus pokus, hvis du går gjennom youngstorget eller Grønland en lørdag kveld så ser man jo raskt selv hvem man ikke har lyst til å kødde med. Politiet har fordelen med at er klink edru og jobben dems er å se etter bråk og bråkmakere, og ja de har nok en god gut-feeling etter utallige situasjoner og folk de har kjørt i arresten tidligere. Mønstrene, klærne, holdningene og oppførsel på kriminelle er nok ganske gjenkjennelig.
Sist endret av Lycke; 12. februar 2024 kl. 07:46.
Jeg er hvit. Ble stoppet på gata hver gang de så meg tidligere. De ser hvem som er kriminelle og mange har de vært borti før. Mange av de i gjenger bruker samme typer klær. Akkurat som en uniform med machete eller kniv på innerlomma. Ikke så jævla vanskelig å legge merke til.
Flere jeg kjenner i Trondheim som kjører ordentlige biler forteller de blir stoppet ofte pga hudfargen sin.

Om det er sant eller ikke vet jeg ikke.

Men jeg vil si det er større sjanse for å bli stoppa om man kjører en eldre bil og om man er ute om f.eks. natta
Det gjør de ikke, de ser bare etter tegn på noe unormalt. Som oftest bommer de, men de trenger bare å treffe riktig 1 gang så er det greit.

Politiet driver med mye fisking.
Er du OK kledd, velstelt, ser sysselsatt ut og er høflig slipper du unna med alt. (Spesielt om du er hvit)
njaaaa det er trynefaktor med enkelte mener jeg. Ikke nødvendigvis hudfarge som er faktoren, men det er nok desverre vanlig.Lager ny tråd - kommer inn på tema
En fjellreven bukse tjener du fort inn igjen hvis du er mye ute og lusker. Får bare hyggelige vink da. Turklær generelt er bra.

Baggy bukse og hettegenser er litt i andre enden.

Men dette er bare basert på egne erfaringer. Er vel ikke noe data på dette.
Trikset er å ikke gi dem lyst til å arrestere deg. Som nevnt over. Fint kledd(gjerne ei skjorte), barbert, nyklipt og ikke minst være veldig hyggelig og høflig. Gi inntrykket av dere er ellers ganske snille. Da skal det endel til, selvom kanskje de vet at de kommer til å finne noe. Men de er som folk ellers, de også blir usikre visst man spiller kortene riktig.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Er det så lurt å gå med turbukser lagd av samme stoff som addidas tracksuits liksom? Kunne like gjerne vært det samme i snutens øyne. Klærne må jo samsvare med personen bak klærne eller tenker jo folk at du er rar og da blir jo du enda mer mistenksom.

Husker ikke hvor men leste om at de pleier å se på måten folk går på for å finne ut om noen er "kriminell" eller ikke. Ta det for god fisk for jeg har ikke noen kilder på meg akkurat nå. Kan hende jeg leste det på politiforum eller no.
Du kan jo lese Politiblikket av Finstad (om jeg husker riktig), dog litt utdatert info siden det er fra sent 90-tall/tidlig 2000. De gjør det ganske basic, tæggere hadde hiphop klær, knarkerne var ikke så vanskelig å spotte og krimmisene måtte det etterretning til for å finne ut av. Ellers god gammaldags rasisme. Men dette er jo bare småfisk de kan spotte på gata. Ingen i sin villeste fantasi kan se på mine venner hva de skjuler i sekken/innerlomma. Som nevnt ovenfor: klipp deg, barber deg og kle deg nøytralt. Går hele gjengen din i joggebukser, joggesko, veske over skulderen og fake gucci-caps så kan du jo takke deg sjæl for at du ble stoppa «tilfeldig».
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Er det så lurt å gå med turbukser lagd av samme stoff som addidas tracksuits liksom? Kunne like gjerne vært det samme i snutens øyne. Klærne må jo samsvare med personen bak klærne eller tenker jo folk at du er rar og da blir jo du enda mer mistenksom.

Husker ikke hvor men leste om at de pleier å se på måten folk går på for å finne ut om noen er "kriminell" eller ikke. Ta det for god fisk for jeg har ikke noen kilder på meg akkurat nå. Kan hende jeg leste det på politiforum eller no.
Vis hele sitatet...
G-1000 er det samme stoffet som Adidas tracksuits?
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Klærne må jo samsvare med personen bak klærne eller tenker jo folk at du er rar og da blir jo du enda mer mistenksom.
Vis hele sitatet...
Hvis du går 100% inn i rollen som friluftsmann så tror jeg at du ser forskjellen på en Adidas track suit og en kar med fjellräven tur bukse
Jeg elsker når snuten stopper meg helt full av selvtilitt sikker på at nå har de virkelig tatt meg,de trengr ikke kjenne meg engang,men om jeg kommer gående med litt suspekt klesstil i feil område på feil tid ,å jeg hakke en dritt på meg.Jeg liker gni det inn i trynet dems.Barnslig,i know,men en barnslig glede

Notis til politiet i oslo å omegn,kun fordi man går i hettegenser så er man ikke dopdealer å har lomme full av dop
Sist endret av JayHova; 13. februar 2024 kl. 01:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JayHova Vis innlegg
Jeg elsker når snuten stopper meg helt full av selvtilitt sikker på at nå har de virkelig tatt meg,de trengr ikke kjenne meg engang,men om jeg kommer gående med litt suspekt klesstil i feil område på feil tid ,å jeg hakke en dritt på meg.Jeg liker gni det inn i trynet dems.Barnslig,i know,men en barnslig glede

Notis til politiet i oslo å omegn,kun fordi man går i hettegenser så er man ikke dopdealer å har lomme full av dop
Vis hele sitatet...
Det du indirekte sier her er jo at du ser ut som en hardbarka narkoman, og du har dine små øyeblikk de gangene politiet ikke finner noe på deg. Credz!
Neineinenei,jeg har bare en lusk stil av å til hehe

Jeg vil ikke ha noe med snuten å gjøre,det i seg selv gjør meg mistenkelig ifølge dem

Men er sikkert 5 år sia jeg blei stoppa sist,så all good

Å husk politi,jeg har aldri dopet i lomma om jeg selger hehe

Jeg dro damer på tida gata på det er det morsomme earth

Det var en morsom kommentar arth så du fortjener en like hehe
Sist endret av JayHova; 13. februar 2024 kl. 08:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fatti å sulten
putinerdritt123's Avatar
Trådstarter
Hei WouwseP. Venter fortsatt spent på den tråden du lovte å lage jeg. Det virker som om du har litt mer greie på dette enn de andre her. Ikke vondt ment til de andre.

Og den derre G-1000 stoffet. Det er jo for det meste laga på den samme måten som de addidas tracksuitene bare med en liten dæsh bomull og bievoks. Ville følt meg som en total idiot hvis jeg betalte nesten 3 laks for de buksa der. Tror det koster så mye fordi de lages i Sverige og Svenske er mer verdt enn kinsere så det koster så mye som det gjør ja.
Psykisk ustabil
Jeg har Borderline og studerer kroppsspråket til alle jeg møter, og er svært bevisst på mitt eget kroppsspråk. Det har vist seg å faktisk ha effekt når jeg møter politiet, for da er jeg for eksempel bevisst på å være avslappet med hendene godt synlige. I det tilfellet trenger de ikke være usikre på meg og dermed slenge meg ned i bakken. Det har vært så enkelt som «nå må du dessverre ha håndjern på, det er for din og vår sikkerhet», så fikk jeg dem påsatt forsiktig og komfortabelt før jeg ble kjørt til legevakten for vurdering av lege. Sier seg selv at jeg også klarer å overbevise legen om at jeg ikke trenger tvangsinnleggelse.
Sitat av Borderline Vis innlegg
Jeg har Borderline og studerer kroppsspråket til alle jeg møter, og er svært bevisst på mitt eget kroppsspråk. Det har vist seg å faktisk ha effekt når jeg møter politiet, for da er jeg for eksempel bevisst på å være avslappet med hendene godt synlige. I det tilfellet trenger de ikke være usikre på meg og dermed slenge meg ned i bakken. Det har vært så enkelt som «nå må du dessverre ha håndjern på, det er for din og vår sikkerhet», så fikk jeg dem påsatt forsiktig og komfortabelt før jeg ble kjørt til legevakten for vurdering av lege. Sier seg selv at jeg også klarer å overbevise legen om at jeg ikke trenger tvangsinnleggelse.
Vis hele sitatet...
Det skal jo ikke så mye til å overbevise en lege om det når tvangsinnleggelse av borderline pasienter ofte fører til dårligere prognose. Det var i gamledager at suicidale personer med personlighetsforstyrrelse ble tvangsinnlagt. Nå snus de stort sett i døra eller i sjeldne tilfeller får de maks en natt eller to inne. Bare å lese her inne om alle som klager over å ikke bli innlagt. Vanskeligere å komme seg inn enn ikke nå.
Psykisk ustabil
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det skal jo ikke så mye til å overbevise en lege om det når tvangsinnleggelse av borderline pasienter ofte fører til dårligere prognose. Det var i gamledager at suicidale personer med personlighetsforstyrrelse ble tvangsinnlagt. Nå snus de stort sett i døra eller i sjeldne tilfeller får de maks en natt eller to inne. Bare å lese her inne om alle som klager over å ikke bli innlagt. Vanskeligere å komme seg inn enn ikke nå.
Vis hele sitatet...
Det kan jeg bekrefte. Jeg er blitt gammel nå, men i mine yngre dager trengte jeg ikke engang prate med lege, politiet kjørte meg direkte til psykiatrisk avdeling. Nå må jeg derimot gjennom en lege og greier, og når legen vet at han har med en Borderline-pasient å gjøre, så forventer jeg at legen også er OBS på at vi er eksperter på å manipulere andre, så hvis jeg sier alt er bra og at jeg bare skal hjem og sove, så bør legen ta det som et faresignal, men i det siste tilfellet ble jeg faktisk sendt hjem til politiets store frustrasjon. Dro imidlertid hjem, siden jeg hadde ombestemt meg mtp. selvmord mens jeg var hos legen uansett.
Om man er ekspert på å manipulere må sees i sammenheng med hvem man står ovenfor. Etter å ha jobbet med folk med borderline i femten år så er min erfaring at de fleste tenker de er bedre på å manipulere enn de er i virkeligheten. Heldigvis! Hvis ikke hadde avdelingene vært fulle.