Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3964
Hei.
Jeg røyket med en kompis i går. vi ble jaggu meg stein, han trudde han fløy osv osv.
Når jeg kom hjem merket foreldrene mine det, så jeg bestemmer meg for å slutte HELT.
Har røyket før bare 5-6 ganger, men startet jo i sommerferien, så er jo ikke akkurat lite heller.

Men som sagt, skal slutte og jeg røyket siste i går, og nå så er jeg veldig aggresiv, blir veldig sur fort, og jeg glemmer ting hele tiden.

går dette over?
Trur dere at det er lett å bare bestemme seg for å slutte, det er jo faktisk veldig chill. Men i det siste så har jeg fått den angsten når jeg røyker, og den liker jeg ikke.
tror ikke du kan helt si at du kan slutte med noe, i.o.m at du ikke har begynt med noe, å røykeen 5-6 ganger er nok ikke det man kaller en rusvane, jeg har selv vært igjennom et rusapperat, og gikk på et kurs for å slutte å få på, det var vanskeligere å slutte med morgen, enn med kolaen, men i den røykestopp gruppen jeg var med i så var inegn av de som ble aggresive, hvor gammel du er har vel noe å si, du virker rimelig ung, og kanskje det er hormonene dine som raser istedenfor?
Sist endret av boiler; 1. august 2008 kl. 17:37.
du har bare røyket 5-6 ganger? Det er ikke nok til å være i nærheten av avhengig en gang. Det vil gå over.
ungdomskolealder. Trur du dette går over snart? føler meg jævlig aggresiv, og "svimmel"
Det vil nok gå over før du vet ordet av det.
Gi det et par dager, så skal du nok se at du er tilbake til "normalt".
spiser du nok vitaminer og slikt? er du ekstra svimmel når du reiser deg opp fra sofaen etc? ungdomsalderen er man full av hormoner og testostoron, går vel over når man blir litt eldre, det r veldig individuellt når det går over, er jo tross alt i ''trassalderen'', sover du lenge når du har fri, kroppen blir litt i ulage når den får mer enn 12 timer sammenhengende søvn.
for meg så gikk det vel over i 16-17 års-alderen
det går over når du er ferdig med puberteten, forhåpentligvis
neida, men fra spøk til alvor, hvis du røyka sist i går, så er jo ikke det så veldig lenge siden da, så gi det en uke så er du helt fin i formen igjen skal du se
Tusen takk for svar, håper bare jeg ikke går og er aggresiv og glemmer ting i flere måneder
Du har mest sannsynelig bare nocebo/placebo, som vil si at du tror at noe skjer med kroppen din som ikke egentlig skjer. Skal vel egentlig veldig mye til for å bli avhengig av hasj, røyke det hver dag osv og du har røyka det en gang i uka.

Btw, kan også bare være at du er "bakskev".
hva betyr bakskev ?
På samme måte som du får hangover så blir du bakfjern - føler seg litt sløvere en man vanligvis ville ha gjort dagen etter man har røyket.

At du har blitt aggressiv etter hasjbruk er en virkning jeg aldri har hørt om før og er nok kun noe du innbiller deg. Uansett har du ikke røyket mye nok til å få noen overdrevene bivirkninger som følge av hasjbruken din.

Jeg tipper at du kommer til å føle deg helt fin i formen igjen i løpet av morgendagen.
Hadde akkurat samme tanken voktern ^^

Jeg har hatt dårlig tider og sånn når jeg har hatt pauser, spesiellt de første dagene, men har aldri blitt agressiv osv. Men da har det vært 2-3 måneder med tett røyking, før en pause. 3 dagershelvete det ^^
Jo gratulerer, du er bakskeiv. Cannabis lagres i fettvevet og skiller sakte virkestoffer ut i blodet ditt i et par dager. Denne svimle mindstaten kjenner meg igjen i, og den er egentlig svært ukoselig. Den blir sterkere jo mer du røyker etter min erfaring, og siden dere ble gode og skeive så blir jo bakskakken sterk også.

Men den går over, og om du er i ungdomsskolealder kan det være det at du egentlig har mye innesluttet aggresjon (som er normalt for unge menn) og føler det ekstra bra fordi du har tuklet litt med hodet.
At du har "sluttet" og royke har nok ikke noe med agresiviteten din, men heller at du ble busta? Cannabis er vel mer kjent for og skape ro framfor agresivitet.
hey der

har vært borti samme selv.
problemer som oppsto etter "kutting" :

* aggressiv / rastløs pga kroppen ikke lenger får tilført "dosen". Blir som en kurve, hvor en rett strek er normalen. du svever høyt når du turer, og lander dobbelt så hardt (om noen skjønte den)
dette vil stabilisere seg etterhvert.
* mye snakking med folk rundt meg om "hvorfor er ikke dette lov etc." og mye frustrasjon rundt de svarene jeg fikk (såklart at det er gateway og jeg var junkie etc.)
utløp for frustrasjonen endte opp med aggressivitet (samme som punkt 1, bare mer forsterket enn slik jeg vanligvis ville ha reagert uten å ha prøvd dette før)

(er dette vanlig blandt førstegangs-røykere forresten ? så fort de har opplevd rusen så vil de dele den med andre, men man blir møtt med onde blikk og stygge bemerkninger, noe som legger til frustrasjonen mot verden og dens "ondskap" mot de fredelige cannabis-nyterne?)

er ialle fall dette jeg opplevde de første gangene jeg fikk funk.

legg det på hylla en periode, få en god hobby som utvikler sinnet (snekring, trening etc.) så vil du se at aggressiviteten forsvinner (eller at du bare ser "problemene" fra en annen vinkel, og reagerer mindre "provoserende" enn det folk kanskje oppfatter det som nå)


- T
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dette har ingenting med å slutte å røyke hasj å gjøre, men er som Rottegift, voktern mfl. sier en tilstand som kalles bakskev / bakfjern. Dette er helt vanlig og skjer hvis du røyker litt for mye dagen i forveien, gjerne spesielt hvis du sovner fjern / med stigende rus.

Jeg er imidlertid ikke overbevist om Rottegifts påstand om at dette har med fettvev å gjøre, ettersom stoffene som lagres i kroppen ikke er psykoaktive. Men i alle fall, du er bakskev, røyk litt mindre så går det vekk.
takk, ja jeg la meg med en gang, så jeg sovnet fjern.
Jeg kjenner godt igjen aggressjon ved slutt, men dog etter 7 år på pipa. Kan sammenlignes med aggresjonen en får ved slutt av nikotin, lett irritabel.. Ikke noe hardt å slutte tho, tror du kan ta det helt med ro om du har røyket 5-6 ganger. Du kommer til normalen igjen uansett.
At cannabisrøyking ikke kan føre til agressivitet er jeg uenig i.
Røyker man daglig/ofte kan man bli lettere stressa/irritert.
For meg er det i hvert fall sånn, spesielt om jeg er trøtt/sulten i tillegg.
Man blir sløv om man røyker mye hasj og det kan nok ha noe med frustrasjonen å gjøre.

Men om du har røyka kun 5-6 ganger så er det null stress å "slutte",
du kan ikke bli fysisk avhengig og hvis du er Psykisk avhenig etter bare ett par ganger vil jeg si du har lett for bli avhengig av ting og burde la være å ruse deg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Makan til suttring har jeg ikke hørt på lenge.

Jeg har 8 harde år på pipa nå, flere av de på bøtte, div bonger.
Jeg liker fremdeles min trofaste avisbong og pipe men har gått mer over til jointer.
Pausene mine er ofte fra et par uker til en måned.

Men her er der jeg skiller meg fra resten av dere: I mitt yrke jobber jeg ofte netter, ferier og helger, dagene mine kan variere fra en liten 5 timer til økter som ville gitt arbeidstilsynet blod på tann, ofte flere dager etter hverandre.

Mye går på viljestyrke, sinnet vårt er et utrolig verktøy og man kan få til det meste med riktig innstilling.
Godt med smør
Meh

DU og JEG er helt like.

Eller, tja, jeg er ikke i ungdomskole alderen lenger, blir videregående om 10-14 dager :P

Men nå til det som er relevant.

Har prøvd cannabis SÅVIDT før sommerferien 1 gang med funk. Og, da stakk jeg hjem, og broren min lovte meg mer til sommeren, det ble 6 ganger totalt, røykte ikke meg helt skev og til helvete, men ble i ok humør og koste meg.

6 Ganger, og det var sporadisk, spurte aldri, fikk tilbud, og. Tok i mot, poenget er, det er ca. like ofte som du, og jeg opplevde null aggresjon, depresjon, eller noe annet tullball.

tror du bare må slutte å tenke på hasj, finn på noe å gjør. Og alt vil returnere til normalt, alt i alt har hjernen din skylda for alt tror jeg :P

Men jeg ble ikke bakskev heller :P


Så, ikke tenk på det. Ikke undervurder HJERNEN DIN! og såå skal du se att 5-6 ganger sporadisk er NP.

Vist du fortsatt savner det, blir du muligens litt lett hektet på ting og bør muligens holde deg vekk fra cannabis og andre droger muligens.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg gjentar igjen, dette har ingenting med å "slutte med hasj" å gjøre, han ble bare bakskev.
Godt med smør
Sitat av Tias
Jeg gjentar igjen, dette har ingenting med å "slutte med hasj" å gjøre, han ble bare bakskev.
Vis hele sitatet...
Og jeg beklager på det høyeste. Slett innlegg om det skulle være nødvendig
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, det var ikke bare til deg - det er mange som åpenbart stusser på det samme