Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 170122
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
jeg har ALDRI klart og finne noe som helst, og derfor blitt lite motivert til og spille detta.

noen som har triks til hvor jeg kan finne ting?
Vis hele sitatet...
Her er noe tips.

Mitt råd er og dra inn i byene og lover osv. du finner for det meste loot inne i bygninger. Hvis du spawner ved balota kan du dra til airstrip, der er det mye military loot. Jeg kan kansje hjelpe deg litt ingame hvis du vill en gang
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hadde det dritfett med en kompis igår. Vi hadde ganske bra gear så vi bestemte oss for å snipe litt i elektro/cherno.

Første gang: Vi spawner inn på en russisk server, 30-40 mennesker der. For det meste russere. Vi kommer inn langt bak cherno (er ikke så kjent i cherno-området). Var vel 500-1000 meter unna cherno oppi skogen. Vi løper ned skråningen mot cherno, så plutselig ser kompisen min en fyr som løper på veien til høyre for oss og opp mot der vi spawna.
Så vi løp etter han inni skogen. Plutselig står det en i ghiellie suite bak et tre og skyter på kompisen min. Jeg var litt bak så jeg rakk å plaffe han ned før han så meg. Heldigvis for oss så var det massiv desync og han fyren traff aldri kompisen min. Vi loota han kjapt. Han hadde en M107 (hacka) og et annet våpen. To primary våpen på seg, uten sekk. Hacker tenkte vi med engang.
Vi scouter litt til etter han vi så istad, men fant han aldri. Plutselig så blir alle på serveren teleporta og jeg prøver å alt+f4 men funker ikke først, så jeg døde. Like så greit da M107 var hacka og den ødela sekken min med M4A1 Holo (LEGIT)

Jeg respawner (på en annen server..) i elektro, finner en M24 i supermarket og kompisen min hadde litt DMR ammo til meg. Vi hører en fyr øst for elektro, bak sniperhill. Vi løper mot han fra sniperhill og spotter han nede på industriområdet. Han var vel 370m unna meg og løp ca 40-60 grader (altså ikke rett vekk eller rett mot horisonten, men halveis). Kompisen min sikker på at det ikke var noe vits i å skyte sier vi må løpe nærmere. Jeg hadde clear shot, et par tre meter foran han sikter jeg. BOOM! Treffern midt i ryggen. Han faller og kompisen min tar en slutt på han med L85en sin.

Etter innebandytrening prøver vi igjen. Denne gangen ikke på en russisk server. Spawner bak counter-sniperhill i elektro. Wiper countersniperhill, finner en død fyr med M4A1 silenced. Jippi . Vi løper opp på sniperhill. Spotter en fyr i firestation. Det var ikke noe loot for han så han løp rett ned og da åpna vi ild. Jeg traff på første skudd, rett i beinet. Han gjemmer seg bak vinduveggen og kompisen min må relokalisere seg. Han vi skøyt på rakk å komme seg ned også logge ut. Jeg tror jeg fikk han siden jeg fikk en comfirmed kill. (det sjekka jeg senere etter vi hadde drept et par andre også. Anyways vi wipet elektro for folk. Fikk vel 4-5 stk totalt. Fineste skuddet var vel sikksakkløping, 500-600 meter unna. Han tålte et par skudd.

Så skal vi inn i elektro igjen, fra counter-sniperhill. Plutselig hører jeg noen eksplosjon langt unna.(det viste seg å være AA-gun, hadde jeg visst det hadde jeg logget ut)Et par minutter etterpå ble alle teleporta og slakta. Jeg og kompisen min overlevde da vi rakk å logge ut Det var en morsom kveld. Må vel gjøre det samme idag.
Vis hele sitatet...

Plass til en til i squaden deres ikveld? ^^,
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hadde det dritfett med en kompis igår. Vi hadde ganske bra gear så vi bestemte oss for å snipe litt i elektro/cherno.

Første gang: Vi spawner inn på en russisk server, 30-40 mennesker der. For det meste russere. Vi kommer inn langt bak cherno (er ikke så kjent i cherno-området). Var vel 500-1000 meter unna cherno oppi skogen. Vi løper ned skråningen mot cherno, så plutselig ser kompisen min en fyr som løper på veien til høyre for oss og opp mot der vi spawna.
Så vi løp etter han inni skogen. Plutselig står det en i ghiellie suite bak et tre og skyter på kompisen min. Jeg var litt bak så jeg rakk å plaffe han ned før han så meg. Heldigvis for oss så var det massiv desync og han fyren traff aldri kompisen min. Vi loota han kjapt. Han hadde en M107 (hacka) og et annet våpen. To primary våpen på seg, uten sekk. Hacker tenkte vi med engang.
Vi scouter litt til etter han vi så istad, men fant han aldri. Plutselig så blir alle på serveren teleporta og jeg prøver å alt+f4 men funker ikke først, så jeg døde. Like så greit da M107 var hacka og den ødela sekken min med M4A1 Holo (LEGIT)

Jeg respawner (på en annen server..) i elektro, finner en M24 i supermarket og kompisen min hadde litt DMR ammo til meg. Vi hører en fyr øst for elektro, bak sniperhill. Vi løper mot han fra sniperhill og spotter han nede på industriområdet. Han var vel 370m unna meg og løp ca 40-60 grader (altså ikke rett vekk eller rett mot horisonten, men halveis). Kompisen min sikker på at det ikke var noe vits i å skyte sier vi må løpe nærmere. Jeg hadde clear shot, et par tre meter foran han sikter jeg. BOOM! Treffern midt i ryggen. Han faller og kompisen min tar en slutt på han med L85en sin.

Etter innebandytrening prøver vi igjen. Denne gangen ikke på en russisk server. Spawner bak counter-sniperhill i elektro. Wiper countersniperhill, finner en død fyr med M4A1 silenced. Jippi . Vi løper opp på sniperhill. Spotter en fyr i firestation. Det var ikke noe loot for han så han løp rett ned og da åpna vi ild. Jeg traff på første skudd, rett i beinet. Han gjemmer seg bak vinduveggen og kompisen min må relokalisere seg. Han vi skøyt på rakk å komme seg ned også logge ut. Jeg tror jeg fikk han siden jeg fikk en comfirmed kill. (det sjekka jeg senere etter vi hadde drept et par andre også. Anyways vi wipet elektro for folk. Fikk vel 4-5 stk totalt. Fineste skuddet var vel sikksakkløping, 500-600 meter unna. Han tålte et par skudd.

Så skal vi inn i elektro igjen, fra counter-sniperhill. Plutselig hører jeg noen eksplosjon langt unna.(det viste seg å være AA-gun, hadde jeg visst det hadde jeg logget ut)Et par minutter etterpå ble alle teleporta og slakta. Jeg og kompisen min overlevde da vi rakk å logge ut Det var en morsom kveld. Må vel gjøre det samme idag.
Vis hele sitatet...
Gikk ikke bra for meg igår -_- Jeg gikk ifra kysten og rett inn i skogen for og dra nord, men faen gikk i 2 timer så havna jeg på kysten igjen akuratt der jeg spawna! har gått i sirkel 2 timer og døde av sult. Sånn går det uten kompass
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Plass til en til i squaden deres ikveld? ^^,
Vis hele sitatet...
Tja kompisen min skal til dama så blir bare meg. Får vel se om det blir til. Legg meg til på skype ihvertfall: kraster6
Hehe jeg drepte 4 (!!!) snipers på sniper hill i Elektro med Winchestern min. Hadde en kompis som sto på andre siden og spotta dem med kikkert. Brukte 35min på å flanke dem, men det var verdt det . AS50, 2x M107 og DMR var ikke å forakte . Alt av equipment og diverse godsaker var også der, tok meg en times tid å dø bort alt igjen .

Noen som er med å spiller, haha?

Sitat av Xernox Vis innlegg
Tja kompisen min skal til dama så blir bare meg. Får vel se om det blir til. Legg meg til på skype ihvertfall: kraster6
Vis hele sitatet...
Done and done! Pyromann og StålSkuff er visst med ikveld / helga, så kanskje vi skal prøve å få med noen å joina en server med 40+ ? Hadde vært utrolig kult å fått til noe slikt, kanskje fått kapra oss ett heli!
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Gikk ikke bra for meg igår -_- Jeg gikk ifra kysten og rett inn i skogen for og dra nord, men faen gikk i 2 timer så havna jeg på kysten igjen akuratt der jeg spawna! har gått i sirkel 2 timer og døde av sult. Sånn går det uten kompass
Vis hele sitatet...
Protip: Skyene går alltid østover
Enda flere protips.
Sist endret av DikkeDikk; 14. september 2012 kl. 12:36.
Noen som er keene på å teame opp med en som nettopp mistet alt han eide ?:P
Klart! Hva er skype? Jeg drar på en bambie (Pyromann) atm :P
Sitat av weedsuit Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=uayY4...eature=related

Hater hackers, men han her var genial! :P
Vis hele sitatet...
Haha ja han var jo morsom, "hyggelig". De verste er de som teleporter alle på serveren og tar masseslakt.. Skjønner ikke hvorfor det er kult.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Haha ja han var jo morsom, "hyggelig". De verste er de som teleporter alle på serveren og tar masseslakt.. Skjønner ikke hvorfor det er kult.
Vis hele sitatet...
''Hei gutter, jeg har 250 murders jeg da! hvor epic er ikke det!''

Tror det er noe slikt...

jeg så en epic hacker som hadde speedhack og det kom regnbuefarget røyk fra bakken der han hadde gått
FAEN. Ble nettopp drept fordi jeg ga en fyr en sjanse. Ropte friendly og lot være å skyte så sprayer han meg. :/ Det var den akm'en, ghillie suiten og m1911'en samt alicepack stacka med mat og helseartikler.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
FAEN. Ble nettopp drept fordi jeg ga en fyr en sjanse. Ropte friendly og lot være å skyte så sprayer han meg. :/ Det var den akm'en, ghillie suiten og m1911'en samt alicepack stacka med mat og helseartikler.
Vis hele sitatet...
Funker nesten aldri å være snill i dayz... En gang fant jeg en fyr liggende å blø i fire station i cherno. Bandasjerte han, ga han morfin, blod, epi pen og et våpen. Det første han gjorde var å skyte meg med våpenet jeg ga ham.

Det var siste gang jeg var snill i dayz.
Veldig få man kan stole på ja, men det gjør spillet mer dynamisk I guess? Må finne en fast gjeng man kan stole på uansett.
Fra nå av skal jeg slakte alt jeg kommer over.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Fra nå av skal jeg slakte alt jeg kommer over.
Vis hele sitatet...
Dreper alle, unntatt de uten våpen
Sitat av Xernox Vis innlegg
Dreper alle, unntatt de uten våpen
Vis hele sitatet...
Du må ikke la deg lure av det uskyldige synet - Én alt-tab kan koste deg ammo+pistol og hva annet du måtte ha i sekken din..
Sitat av mroj Vis innlegg
Du må ikke la deg lure av det uskyldige synet - Én alt-tab kan koste deg ammo+pistol og hva annet du måtte ha i sekken din..
Vis hele sitatet...
Alt+tab når noen er i nærheten av deg? Fy skam deg !
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Alt+tab når noen er i nærheten av deg? Fy skam deg !
Vis hele sitatet...
Alt-tab har da ingenting å si? Det er jo du som blir blind og døv og ikke aner hva som skjer i spillet.
Sitat av robhol Vis innlegg
Alt-tab har da ingenting å si? Det er jo du som blir blind og døv og ikke aner hva som skjer i spillet.
Vis hele sitatet...
Tror han mistforstod og trodde det stod alt-F4, det skjønte vel du også? :P
Har ett teamspeak room på: 89.174.178.99:9988. Heter Leets of Norway, så hvis noen har lyst til og joine en liten "Klan" så feel free!
Sitat av robhol Vis innlegg
Alt-tab har da ingenting å si? Det er jo du som blir blind og døv og ikke aner hva som skjer i spillet.
Vis hele sitatet...
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Tror han mistforstod og trodde det stod alt-F4, det skjønte vel du også? :P
Vis hele sitatet...
Nei jeg mente alt+tab, men når du gjør det mens det er en spiller i nærheten så ber du om å bli drept/loota...
Hei AWA, ser ut som serveren din har kommet seg på YouTube, jeg skjøt på politibilen når den var i elektro.
Hei!

Har nylig oppretten en DayZ-clan, som heter TheRoadKillers. Vi er en gjeng på rundt 10 stk, men det er ikke ofte vi greier å samle sammen alle på en gang, derfor søker vi flere aktive DayZ spillere! For øyeblikket spiller vi på Lingor Island mappet siden vi ble ganske lei av Chernarus, vi har og egen server.

Når vi spiller bruker vi mumble som chatte program, har og egen server der.

OM DU HAR LYST Å VÆRE MED, SKRIV EN KOMMENTAR UNDER HER

Mvh:

TheRoadKillers
Haha, jeg liker den nye agressive spillestilen min bedre! Har drept 5 bandits på en halvtime.
Noen med erfaring som har lyst til å spille litt?

Er i Cherno akkurat nå, men har såpass med ting at jeg ikke gidder å gå alene hvor som helst.. hehe

Pm meg om du er interessert!
Så jeg og weedsuit driver å koser oss i cherno. Vi logger inn, første som skjer er at en hvit pickup kommer kjørende inn i cherno. Weedsuit plaffer et par M107 skudd på den og den stikker av. Litt etterpå kommer det to nye folk inn i cherno. Vi plukker han ene (jeg med L85 og han med headshot M107). Han andre løper inn i bygningen og logger ut.

Han hadde TO M4A1 HOLO SD. Vi tok dem begge. Etter det så vi en bandit inne i cherno ved teltene. Han gjemte seg og flanka oss. Han tok weedsuit. Mens han loota weedsuit kom weedsuit tilbake igjen og ferska han mens han loota han. Jeg kommer springende med SD våpenet mitt, ser en bandit og plaffer løs. Det var weedsuit... Så 3 meter unna ser jeg han andre fyren. Plaffer 5 STANAG SD skudd i kroppen hans, han forcequitter.

Nå har jeg en M107, M4A1 HOLO SD og en L85 AWS er sykt redd...

Forresten pickupen kom tilbake, jeg plaffa et helt SD magasin i han (rakk ikke å ta frem M107) men han kjørte bort. Så ble han borte.
Sist endret av Xernox; 15. september 2012 kl. 22:26.
Nå følger det med historien at jeg ikke gadd å logge inn igjen etter at Xernox F'ings samesida meg (lol ), hvis noen lurte på hvor han plutselig fikk M107'en ifra. Tar jeg ikke feil lå DMR'en hans i liket mitt, så min drapsmann endte vel opp med null våpen etter det killet? :P
Sist endret av weedsuit; 15. september 2012 kl. 22:33.
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Nå følger det med historien at jeg ikke gadd å logge inn igjen etter at Xernox F'ings samesida meg (lol ), hvis noen lurte på hvor han plutselig fikk M107'en ifra. Tar jeg ikke feil lå DMR'en hans i liket mitt, så min drapsmann endte vel opp med null våpen etter det killet? :P
Vis hele sitatet...
Jepp han mista DMRen, men har fortsatt AKen. Hvis han ikke har noen kompiser som hjelper han er han dau. Han logga ut med 5 skudd i seg
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Så bra at du fikk vanlig visa når du var 15, men nå var det snakk om at gutten hadde dnb intro-kort, og slike kort har ikke visa-del.
Vis hele sitatet...
Hadde du lest så var det også i diskusjon om en kunne ha vanlig VISA uten og være 18 år, derfor ville eg bekrefte det.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hadde du lest så var det også i diskusjon om en kunne ha vanlig VISA uten og være 18 år, derfor ville eg bekrefte det.
Vis hele sitatet...
Beklager den der, gikk meg hus forbi .
Snipart og jeg spiller sammen nå, send en pm til en av oss om dere vil joine.
Dette var da et rart spill..

Har nå karret meg gjennom 2 timer av dette spillet, og jeg begynner å få bittelitt taket på det.

Starter et eller annet sted, alt er svart rundt meg. Klarer å få equippet lommelykten langt om lenge, men den lyser bare rett ned i bakken, så hører jeg lydene, overalt.

Finner så etpar lysere servere, løper fra de døde, mens jeg leter etter noe i det hele å plukke opp.
Bytter server, og midt inne i en låve ser jeg et camo telt. Teltet er tomt, men forran det ligger det en eske med "Medical Supplies".
Kikker inni denne - "Jackpot" - 5 av hver av utrolig mange våpen, samt 50 av hver av alt annet jeg kunne overhode drømme om. Roter litt rundt, finner meg et våpen, og kikker videre etter andre brukbare ting, når noen skyter på meg.
Hiver meg rundt, og får drept fyren som skjøt meg med bue tror jeg, men jeg er skadet til de grader.
Viser seg at Morfin kurerer beinbrudd, men blodtapet fant jeg ingen måte å få orden på, selv om det var blodpakker i esken. Jeg blir skutt få minutter senere.

Prøver en ny server, starter på stranden som alltid. Etter å ha løpt en stund ut i det åpne landskapet hører jeg en motor, deretter starter en 5minutter løpetur som ender med at jeg blir kjørt ihjel...

Til nå virker det som de zombiene er mer vennlige en andre folk i spillet.. Får se om jeg gidder å spille noe mer senere, er stort sett på de norse serverene.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Dette var da et rart spill..

Har nå karret meg gjennom 2 timer av dette spillet, og jeg begynner å få bittelitt taket på det.

Starter et eller annet sted, alt er svart rundt meg. Klarer å få equippet lommelykten langt om lenge, men den lyser bare rett ned i bakken, så hører jeg lydene, overalt.

Finner så etpar lysere servere, løper fra de døde, mens jeg leter etter noe i det hele å plukke opp.
Bytter server, og midt inne i en låve ser jeg et camo telt. Teltet er tomt, men forran det ligger det en eske med "Medical Supplies".
Kikker inni denne - "Jackpot" - 5 av hver av utrolig mange våpen, samt 50 av hver av alt annet jeg kunne overhode drømme om. Roter litt rundt, finner meg et våpen, og kikker videre etter andre brukbare ting, når noen skyter på meg.
Hiver meg rundt, og får drept fyren som skjøt meg med bue tror jeg, men jeg er skadet til de grader.
Viser seg at Morfin kurerer beinbrudd, men blodtapet fant jeg ingen måte å få orden på, selv om det var blodpakker i esken. Jeg blir skutt få minutter senere.

Prøver en ny server, starter på stranden som alltid. Etter å ha løpt en stund ut i det åpne landskapet hører jeg en motor, deretter starter en 5minutter løpetur som ender med at jeg blir kjørt ihjel...

Til nå virker det som de zombiene er mer vennlige en andre folk i spillet.. Får se om jeg gidder å spille noe mer senere, er stort sett på de norse serverene.
Vis hele sitatet...
Av egen erfaring er det flest drittsekker på norske servere, finner nesten aldri noen som ikke skyter på første blikk. Anbefaler deg og spille på en HIVE server eller en svensk server. finner nesten ikke bandits på svenske servere.

Og for og bruke bloodbags må du få hjelp. med andre ord må noen bruke en bloodbag på deg.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Dette var da et rart spill..

Har nå karret meg gjennom 2 timer av dette spillet, og jeg begynner å få bittelitt taket på det.

Starter et eller annet sted, alt er svart rundt meg. Klarer å få equippet lommelykten langt om lenge, men den lyser bare rett ned i bakken, så hører jeg lydene, overalt.

Finner så etpar lysere servere, løper fra de døde, mens jeg leter etter noe i det hele å plukke opp.
Bytter server, og midt inne i en låve ser jeg et camo telt. Teltet er tomt, men forran det ligger det en eske med "Medical Supplies".
Kikker inni denne - "Jackpot" - 5 av hver av utrolig mange våpen, samt 50 av hver av alt annet jeg kunne overhode drømme om. Roter litt rundt, finner meg et våpen, og kikker videre etter andre brukbare ting, når noen skyter på meg.
Hiver meg rundt, og får drept fyren som skjøt meg med bue tror jeg, men jeg er skadet til de grader.
Viser seg at Morfin kurerer beinbrudd, men blodtapet fant jeg ingen måte å få orden på, selv om det var blodpakker i esken. Jeg blir skutt få minutter senere.

Prøver en ny server, starter på stranden som alltid. Etter å ha løpt en stund ut i det åpne landskapet hører jeg en motor, deretter starter en 5minutter løpetur som ender med at jeg blir kjørt ihjel...

Til nå virker det som de zombiene er mer vennlige en andre folk i spillet.. Får se om jeg gidder å spille noe mer senere, er stort sett på de norse serverene.
Vis hele sitatet...

Hehehe, vel det er litt sånn kill, or be killed. Har selv en regel jeg prøve å holde; la ubevæpna folk leve. Jeg dreper ikke folk bare for å drepe dem, men om jeg ser noen med f.eks en AKM så kan han finne på å drepe meg ved ett senere tidspunkt (hvis jeg f.eks leter etter noe bildeler eller liknende i en by). Har du ett våpen og beiner rundt i byene bør du iallefall være litt på vakt. Man kan også begynne å kauke "friendly friendly" på ingame-voicechat hvis du ser noen som har fått øye på deg.

Det teltet du fant, samt medisin-eska var hacka inn i spillet. Den eska du fant er med på å ødelegge hele spillet, spør du meg (iallefall innholdet).

Mine erfaringer er at dette er ett lag-spill. Er du alene kan du egentlig ikke stole på noen andre enn deg selv. Iallefall sånn jeg endte opp med å spille (dog er jeg bandit nå, med -90000 humanity :P).

Lykke til videre, er ett utrolig kult spill hvis man ser bort ifra alle pre-teensa som hacker inn jetfly, gunships og thermal-snipers. Er endel bugs man må innfinne seg i også, men blir en "del av spillet" når man finner ut hvordan man kan unngå dem.
Sist endret av weedsuit; 17. september 2012 kl. 09:23.
Kjappt spørsmål, når man dør, må man helt ut til hovedmenyen for å kunne lage ny character?
Begynner å bli ganske irriterende, er jo ingen måte å forsvare seg på om man er heldig og ramler over et våpen som faktisk har ammo.
Ingen måte å forsvare seg? Skyt tilbake hvis noe skyter på deg? (Hvis du har vært heldig å ramla over ett våpen med ammo) :P

Jeg vet faktisk ikke, skulle tro man skulle respawne automatisk etterpå, men jeg må iallefall logge ut, så logge inn igjen. Må ikke helt ut til hovedmenyen, bare trykke "abort", så connecte igjen .
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Text
Vis hele sitatet...
No offense til deg personlig men:
Med den innstillingen du har tror jeg ikke du gidder spille så lenge Husk å ikke bli attached til tingene du finner, og ikke ta det så seriøst, så er dayz dritartig!
Hvis det er av interesse kan jeg dele ventrilloserveren min med dere på forumet her. Så er det bare å samarbeide med de fra Freak og andre som måtte være pålogget på tidspunktet man ønsker å spille Dayz.

Hvis det melder seg noe interesse og det kan funke gjør jeg det.
Søren! En hacker overførte alle ut i noe ''vann'' og drepte alle. Norway 13 btw.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Søren! En hacker overførte alle ut i noe ''vann'' og drepte alle. Norway 13 btw.
Vis hele sitatet...
Skjedde noe av det samme på Norway 5, alle ble teleporta langt ut i sjøen 100 meter over havet. De som ikke døde måtte pine seg igjennom en lang svømmetur.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Skjedde noe av det samme på Norway 5, alle ble teleporta langt ut i sjøen 100 meter over havet. De som ikke døde måtte pine seg igjennom en lang svømmetur.
Vis hele sitatet...
Haha Pyromann bl.a?
Dere! Hvordan starter man et kjøretøy! Har funnet en camp og det står en truck i den men får ikke start?
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Dere! Hvordan starter man et kjøretøy! Har funnet en camp og det står en truck i den men får ikke start?
Vis hele sitatet...
1. den må være reparert (alt i øverste venstre hjørne må være reparert)
2. den må ha bensin(jerrycanns

For og sjekke om den har bensin må du inn i bilen og se på den baren øverst i venstre hjørne
Føler StålSkuff var litt kort i svaret sitt så jeg tillater meg å utdype litt (no offence StålSkuff, he he :P):

Hvis du ser øverst i høyre hjørne ser du en indikator på diverse ting (motor, bensin, vinduer, instrumenter osv osv). Dette må være reparert før bilen kan kjøres. Du finner deler i de største byene, som regel på byggeplasser og i industrielle bygg. Det du leter etter er: fuel tank parts (sier seg selv), scrap metal (karosseri og slikt tror jeg?), windscreen (sier seg selv), engine-parts (sier seg selv det også) og jerry cans (til å fylle på bensin, som man igjen finner på slike store runde hvite tanker rundt-om på kaier, bygnings-anlegg og slikt.). Finner du ett helikopter bør du regne med noen timer med samling før du har ett fungerende helikopter (sett at alt er rødt.). Da må man også samle sammen rotor assembly, samt utrolig mye av de nevnte delene over her. Jeg og 3 kompiser brukte 4 timer bare på å samle deler, 2 timer på å fylle bensin i mangel på jerry cans.

Når det kommer til å fylle bensin så har du en bensinmåler til venstre for instrument-panelet ditt. Denne må fylles opp slik at måleren ikke blinker før bilen er i kjørbar stand. På en motosykkel holder det med en kanne, på ett helikopter tror jeg det trengs en 10-12 stykker.

Ett lite tips hvis du får en bil i kjørbar stand er å fylle bilen med bildeler, istedet for våpen, ammo og mat. Er uhellet ute er det utrolig kjipt å måtte sette ifra deg bilen fordi du ikke hadde bildelen som skulle til å få den kjørbar igjen. Pass også på at du er veldig fort ett bytte for andre hvis du har ett kjøretøy. Mange vil ha det, men det er også utrolig mange som bare er ute etter å gjøre det surt for deg ved å skyte i stykker ett hjul, motorblokka di, eller frontruta di. Jeg personlig tar ut både biler, og helikopter hvis jeg får muligheten.


Håper det gav deg litt mer info
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Hvis du ser øverst i høyre hjørne ser du en indikator på diverse ting (motor, bensin, vinduer, instrumenter osv osv). Dette må være reparert før bilen kan kjøres.
Vis hele sitatet...
Ikonene er på venstre side.

Sitat av weedsuit Vis innlegg
..på ett helikopter tror jeg det trengs en 10-12 stykker.
Vis hele sitatet...
Det trengs 50 jerrycans for og fylle opp tanken på helikopteret.

Sitat av weedsuit Vis innlegg
Føler StålSkuff var litt kort i svaret sitt så jeg tillater meg å utdype litt (no offence StålSkuff, he he :P):

Hvis du ser øverst i høyre hjørne ser du en indikator på diverse ting (motor, bensin, vinduer, instrumenter osv osv). Dette må være reparert før bilen kan kjøres. Du finner deler i de største byene, som regel på byggeplasser og i industrielle bygg. Det du leter etter er: fuel tank parts (sier seg selv), scrap metal (karosseri og slikt tror jeg?), windscreen (sier seg selv), engine-parts (sier seg selv det også) og jerry cans (til å fylle på bensin, som man igjen finner på slike store runde hvite tanker rundt-om på kaier, bygnings-anlegg og slikt.). Finner du ett helikopter bør du regne med noen timer med samling før du har ett fungerende helikopter (sett at alt er rødt.). Da må man også samle sammen rotor assembly, samt utrolig mye av de nevnte delene over her. Jeg og 3 kompiser brukte 4 timer bare på å samle deler, 2 timer på å fylle bensin i mangel på jerry cans.

Når det kommer til å fylle bensin så har du en bensinmåler til venstre for instrument-panelet ditt. Denne må fylles opp slik at måleren ikke blinker før bilen er i kjørbar stand. På en motosykkel holder det med en kanne, på ett helikopter tror jeg det trengs en 10-12 stykker.

Ett lite tips hvis du får en bil i kjørbar stand er å fylle bilen med bildeler, istedet for våpen, ammo og mat. Er uhellet ute er det utrolig kjipt å måtte sette ifra deg bilen fordi du ikke hadde bildelen som skulle til å få den kjørbar igjen. Pass også på at du er veldig fort ett bytte for andre hvis du har ett kjøretøy. Mange vil ha det, men det er også utrolig mange som bare er ute etter å gjøre det surt for deg ved å skyte i stykker ett hjul, motorblokka di, eller frontruta di. Jeg personlig tar ut både biler, og helikopter hvis jeg får muligheten.


Håper det gav deg litt mer info
Vis hele sitatet...
Takk for utfyllende svar! (takk for svar til stålskuff også). Rart jeg ikke fikk start på den da. Alle ikonene var grønne og tanken var full.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Takk for utfyllende svar! (takk for svar til stålskuff også). Rart jeg ikke fikk start på den da. Alle ikonene var grønne og tanken var full.
Vis hele sitatet...
Scroll - Engine On?
Haha! :P

Du holdte inne "W" ja? :P
Og der daua vi. Mista det beste gearet på spillet... Legit L85, M107 fra weedsuit. Ekstra gear funnet litt overalt. Ble drept av en fyr med revolver/M1911... Koselig.