Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 22327
Hello freaks!

Jeg sliter veldig mye med angst, helt fra barndommen. Har ikke hatt medisinering for det før, bare prøvd div. benzoer illegalt.

Men idag var jeg hos legen min og fikk utskrevet Quetiapin Orifarm Generics 25mg mot angst. Dette er da antipsykotiske piller, men fikk vite at siden det er så lav dose så skulle dette gå greit.

Legen sa jeg kunne ta 1-2 piller når jeg merket at angsten bygget seg opp mot panikkanfall, altså ved behov. Men når jeg leser i pakningsvedlegget står det at man kan få økt selvmordstanker i 2 uker før medisinene begynner å virke skikkelig.

Så mine spørsmål er:

1. Har noen erfaring med Quetiapin mot angst?


2. Går det an å ta ved behov som legen sa ?

3. Hvor lang tid tar det før det er ute av kroppen, og går det an å ta et par øl ca 6timer etter inntak av 1 pille?

Kan legge til jeg tok min første tablett for ca 1 time siden og kjenner at angsten kommer, mest fordi jeg er skeptisk til piller jeg ikke helt kjenner til. Blir redd for blodpropp..

Håper noen kan svare meg på disse spørsmålene

Takk
Har dessverre ikke noe erfaring eller kunnskap om dette, men hva med å snakke med legen din om det?
Han har sikkert peiling
Går på 400mg Quetiapin om dagen, men bruker benzo i tillegg, men ja den skal ha en viss effekt mot angst. Tror ikke du skal bekymre deg for blodpropp, det er en trygg og bra medesin

2. Ja du kan ta den ved behov, behøver ikke bruke den fast

3. Et par øl skader ikke, men ville ikke dratt på fylla, men på den annen side alko demper jo angsten din der og da, men blir verre dagen derpå
Sist endret av Vrangsinn; 12. november 2012 kl. 18:30.
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Går på 400mg Quetiapin om dagen, men bruker benzo i tillegg, men ja den skal ha en viss effekt mot angst. Tror ikke du skal bekymre deg for blodpropp, det er en trygg og bra medesin

2. Ja du kan ta den ved behov, behøver ikke bruke den fast

3. Et par øl skader ikke, men ville ikke dratt på fylla, men på den annen side alko demper jo angsten din der og da, men blir verre dagen derpå
Vis hele sitatet...
Takk for svar . har veldig merkelig angst der jeg kjenner de minste forandringer i kroppen når jeg tar medisiner og freaker helt ut, hehe. Skjer tilogmed når jeg tar benzo. Føler meg ganske mye bedre nå, men utroolig trøtt.

Ja har brukt alkohol mot angst mye, men er helt jævlig dagen etterpå som du sier.
Bruker 100mg quetiapin ( eller seroquel ) som det også heter mot søvnproblemer. Tar det sann i 9 tia på kvelden, og halvannen time etterpå er jeg så trøtt at jeg sovner uansett omtrent Sliter også med angst, men kan ikke si jeg har merket at det har en angstdempende effekt, blir bare veldig trøtt. Men det betyr jo ikke at det ikke fungerer for deg
Ville heller spurt legen din om Sobril, da dette hjelper mere og er ikke så vanskelig å få skrevet ut. Imovane er også effektivt. Hold deg langt unna Rivotril og valium da disse er mye mere avhengihetskapende, sitter i kroppen lenger, og bruker du dem en ukes tid, så husker du såvidt hva du gjorde uka før
Sitat av Henkal Vis innlegg
Bruker 100mg quetiapin ( eller seroquel ) som det også heter mot søvnproblemer. Tar det sann i 9 tia på kvelden, og halvannen time etterpå er jeg så trøtt at jeg sovner uansett omtrent Sliter også med angst, men kan ikke si jeg har merket at det har en angstdempende effekt, blir bare veldig trøtt. Men det betyr jo ikke at det ikke fungerer for deg
Ville heller spurt legen din om Sobril, da dette hjelper mere og er ikke så vanskelig å få skrevet ut. Imovane er også effektivt. Hold deg langt unna Rivotril og valium da disse er mye mere avhengihetskapende, sitter i kroppen lenger, og bruker du dem en ukes tid, så husker du såvidt hva du gjorde uka før
Vis hele sitatet...
Ja, jeg kjenner til effektene til rivo og valium. Spurte legen om Sobril eller Lyrica, men hun sa de var så vanedannende at hun ikke anbefalte dem. Jeg prøver nå Quetiapin fra idag av. Har egentlig helst lyst på Lyrica, da det hjelper mot nevrologiske smerter som jeg også har problemer med.

Liker ikke at jeg ble såå sløv av de, da jeg ska ta de når jeg våkner helst.
Takk for svar
Ser den, hadde aldri orka å ta quetiapin på dagtid Sobril er ikke særlig vanedannende.. Gikk på det hver dag i 3mnd og slutta på dagen, ingen problem. Itilegg går de ut av kroppen etter en dag, så du vil merke det fort, i forskjell fra Rivotril som jeg gikk på i en mnd. Trodde alt var fryd å gammen, gikk et par dager uten problemer, men når jeg hadde brukt det ca 1mnd og ikke brukt det på en ukes tid, DA kom abstinensene som varte i ca 1 uke.
Skal forresten få utskrevet Lyrica til uka, kan komme med en tilbakemelding
Jeg fikk utskrevet Quetiapin mot indre uro/rastløshet på kveldstid.

Startet opp med 25 mg på kveld uten at det hjalp noe særlig.. ble litt trøtt, men det var vel det eneste.
Det er ikke angstmedisin i den forstand, så tror nok ikke det hjelper noe særlig på akutte angstanfall.
MEN - jeg ble mye roligere i topplokket etter 100 mg, fikk bedre søvnkvalitet fordi tankekjøret ble satt på "pause".
Bare pass på å ikke ta mer enn forskrevet dose, jeg tok 300 mg en kveld fordi jeg var helt lamslått av angst, det jeg fikk igjen for det var blodtrykksfall og svimmelhet.

Tar nå 100 mg ved behov og det går helt fint.