Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1142
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hoi!
Skal til Spania i påsken. Tenkte å prøve å skaffe meg resept på Dolcontin/Oxynorm og evnt Valium/Xanax.

1) Hvor mye kan du ha med til Norge (eget bruk)? 1 uke? 1mnd?
2) Hvilke dokumentasjon trengs?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
fra helsenorge.no:
Reisende med folkeregistrert adresse i Norge kan ta med narkotiske legemidler tilsvarende en ukes forbruk etter angitt dosering når legemidlet er anskaffet i utlandet. Den reisende kan likevel medbringe slike legemidler tilsvarende inntil en måneds forbruk etter angitt dosering dersom den reisendes medisinske behov kan dokumenteres ved erklæring fra lege i Norge.
Krav til legeerklæring:

Erklæringen må vise at pasienten har et medisinsk behov for den aktuelle behandlingen
Legemidlene bør være angitt med preparatnavn, alternativt med virkestoffnavn dersom legen ikke vet hvilke preparater som inngår i behandlingen
Informasjon om dosering. Dersom doseringen ikke fremgår av den norske legeerklæringen, må den fremgå av annen dokumentasjon som den reisende har med seg.

Legeerklæringen som skal benyttes i denne sammenheng har en gyldighet på inntil ett år dersom ikke legen har fastsatt kortere gyldighetstid.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Engstelig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal til Tenerife neste uke! Hvor lett er de på å skrive ut medisiner? Bestiller man time til lege først eller hvordan funker det? "My back has been hurting for a week and after the flight it's been getting worse.' Trenger ikke meds, men gir de ut hva jeg vil og jeg kan ta med 1-ukes bruk hjem kan det komme handy med i fremtiden!
Jeg går på subotex hjemme i norge. Å når jeg er i spania så tar jeg bare med min tomme eske til legen å spør om di kan skrive ut en resept da jeg ble lengere en planlagt. Har gått bra hver gang.

Du kunne ta med for 3mnd før hverfall.

Nå får man bare 1mnd om gangen.

Jeg har fått både xanor/ryhopnol/morfin sulfat 200mg fra lege i spania
. Men husk å få med deg shengen attest å medsin sertfikat så
Du ikke mister det i tollen
Sist endret av Ex-opiat; 17. januar 2020 kl. 06:10.