Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 7299
Satt en gang å trøkka i meg 3 ruller med Hubba Bubba og storkoste meg. Sånne ruller som ligger i rund boks.
Gravet laks, med nykokte mandelpoteter, sennepsaus, og friske agurkskiver i eddiklake. Alt dette på et godt flatbrød, med sætersmør. Trøkkes inn i kjeften primalt. Bestikk er fy. Et hærlig griseri! Serveres sammen med lyst øl og tørkerull.
Kvikk Lunsj 😄 Craver det hver gang jeg røyker.
Overrasket over at ingen her har nevnt rakfisk!

For de som liker druer er det magisk å legge de i fryser ca.2 timer.
Skyll de godt med vann og la de tørke først.
Veldig god snacks når man er på en roll også!
Julekaker har en spesiell plass i hjertet mitt, men en gang iblant, gjør det seg med no salta ritz-kjeks, dyppet i marshmallow fluff. Ikke mye som slår den komboen
χρωματικός
Chromatics's Avatar
- Kanelboller / kanelgifler
- Vaniljeis med sjokoladesaus
- Sørlandschips med salsadip
- En øl fra mikrobryggeri
- Kjeks med røde druer og ost
- Taco
- Gulrotkake

ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Folkens, kan vi være så snille å skrive mer enn en linje, og i de værste tilfellene bare ett enkelt ord?

Dette er et diskusjonsforum, ikke twitter.

Jeg prøvde å bidra litt med å skrive noen oppskrifter og da er det litt sørgelig å se folk rasere tråden med innlegg som består av et enkelt ord, alt blir så mye bedre om man orker å gi litt innsats.
Sist endret av Dodecha; 8. januar 2021 kl. 13:54.
Er veldig glad i å eksperimentere da jeg er høy. Får gjerne cravings på ting som ikke eksisterer. En gang nylig ville jeg ha nudler, men det hadde vi ikke. Ble al dente pasta kokt i kjøttbuljong og piri piri chilli krydder og litt grillkrydder. Kokte det i akkurat nok vann til å få alt ned i samme skåla uten å helle ut noe av den brennheite «sausen».

Resultat: 7/10.

Idag hadde vi ikke kjøttdeig men skulle lage pasta bolognese. Kokte fullkornspasta, kasta et egg i den alt for varme panna og rørte rundt kjapt før jeg heiv oppi en ferdigsaus. Hadde så oppi en god bit Jarlsberg og rørte det inn. Hadde spaghettien og sausen i en skål, tilsatte salt, pepper oh chilipulver og rørte godt.

Dette skjedde nå nettopp og resultatet var utrolig, 10/10!
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Noen som vet om noe sunt å munche på?
Vis hele sitatet...
Jeg endret kosthold etter å ha oppdaget at det er bedre å spise sunt, også når man er fjern, i voksen alder, noen ganger. Både hud, og fettprosent og avføring er bedre nå. Denne foredlingen av munch har vært en del av min modningsprosess.

Bær, av forskjellige slag, med eller uten krem.
Gå på butikken og finn bær. Ta de med hjem. Bær kan også finnes frittvoksende i skog og eng. Det kan være en idé å vaske bærene med vann. Bær kan varmebehandles, det omtales da i kokebøker som lune bær og passer godt med is, som er antitetisk til sunnhet. I sunnhetsøyemed inntas bærene au naturel. Vask hendene når du er ferdig med å vaske bærene, og ta bærene i en av dem. Kjenn gjerne på bærene for å oppdage potensielle modningsfeil, bæret skal ikke være for mykt, og ikke for hardt.
Det kan være vanskelig å vurdere bærets modsningsgrad i begynnelsen, og noen har forskjellige preferanser på dette. Med litt trening og erfaring vil du finne din foretrukne modningsgrad. Jeg foretrekker litt overmodne blåbær. Inneholder vitaminer, antioksidanter og fiber.

Krem: Jeg foretrekker kremtopp fra Tine, jeg vet ikke om noen annen. Dette reduserer dessverre munchens sunnhet ved å introdusere prosessert sukker. Det er 36 gram sukker i 100 gram kremtopp, men du behøver ikke mer enn et par gram på grunn av kremens skyaktige konsistens. Du behøver ikke å skylle kremen i vann, men det kan nå være en idé å finne noe å ha bærene i. Det har hendt at jeg har sprutet kremtopp rett i munnen, og lagt bærene på toppen av dette, men mangelen på øyne i munnen gjør det vanskelig å vurdere riktig mengde krem til sunnhetsmål. Det kan derfor være lurt med et speil.

Legg bærene i noe du kan holde rundt, med nok dybde til å unngå at de triller av. Pek tuppen av kremtopp-beholderen mot bærene og klem inn den hvite avtrekksmekanismen. Drivgass (N2O, N2) sørger for at kremen presses ned og dekker bærene. Bærene er nå ferdige. Spis de så sakte som mulig for å forlenge sanselig nytelse.

Nøtter, pea- cashew-, val-.
Jeg foretrekker peanøtter. Disse i likhet med bær finner du på butikken og utendørs. I motsetning til bær passer de ikke med krem, og du finner ingen spesielt gode frittvoksende i Norge.

Valnøtter er tilfredsstillende å tygge, de smaker tre, og ser i tillegg ut som en hjerne - ikke uinteressant når man er fjern. I motsetning til bær er er nøtter svært kaloririke på grunn av deres høye fettinnhold. Det gjør at man føler seg mett fortere, og forblir mett lenger. Det er ikke dumt, men litt risikabelt når man har munchies.

Ellers egner noen nøtter seg til varmebehandling til bruk i andre retter, eksempelvis cashew til kyllingen din.

Kokosnøtt-yoghurt med knust mørk sjokolade
Det er bare tull at yoghurt-produkter må komme fra kyr, til tross for at Coop markedsfører det som yoghurt-alternativ. Det er en yoghurt. Finn den på butikken, eller lag den selv på en eller annen måte hvis du har tilgang på råmaterialet. Tilsvarende med mørk sjokolade. Med sjokoladen er regelen - desto mørkere, desto sunnere og mindre velsmakende. Jeg foretrekker derfor Freia Premium Dark 86% mørk sjokolade. Når du har spist dette i en måneds tid smaker du ikke lenger at den ikke er god. Når du har sjokoladen bruker du din egen hånd eller noe hardt til å knuse den mot noe hardt, eller hånden. Målet er å få den i biter som egner seg til å blande inn i yoghurten. Når du knuser den kan det kan være lurt å bruke noe som ikke trekker til seg fettet i sjokoladen, f.eks en kjele, eller et skjærebrett i plastikk, ikke trebenken på kjøkkenet. Når bitene er på størrelse med müsli kan du slutte å knuse. Dump så bitene i kokosyoghurten og rør så lenge du vil. Alternativt kan man tilføye bær.
Sist endret av Bær; 8. januar 2021 kl. 16:34.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Koser meg med:
- En pose smash, da er utrykket at det er vanskelig å bare ta en, ganske ordrett.
- Burn, battery eller Battery Remix med et stort glass fult av isbiter
Starter ofte med å ta en rev, spise noe godt til middag (f.eks. hjemmelaget pizza med spekeskinke), deretter starter knaskinga på noe godt..
Chips fungerer også, men da blir det fort en hel pose og da legger jeg på meg noe sykt :P
Anonym bruker
"Fortvilet Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte å legge ved et par ting.

Mars.
Solo.
Klippekrans med melis som jeg bakte mens jeg var høy.
Klippekrans med nutella.
Jambalaya.
Sandwich eller Snickers is.
Liker å krabbe rundt i blåbærlyngen å frotse på seinsommeren...
Sjokoladepudding med vaniljesaus er heller ikke feil. hehe
Sist endret av tipot; 8. januar 2021 kl. 22:33.
Det beste jeg kan tenke meg i hele verden som munch må være riskrem da dette er noe jeg i edru tilstand også er helt besatt av
The confused cyborg
Han-Tyumi's Avatar
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Noen som vet om noe sunt å munche på?
Vis hele sitatet...
Appelsin, klementin, pære, frukt generelt eigentleg. Kullsyrevatn med smak funkar og veldig bra, eller sukkerfri brus da. Eit anna tips er Litago utan tilsett sukker, synest den er like god som den vanlege.
Har ikke noe særlig matlyst når jeg røyker. Men drikker mengder munkholm og Pepsi max
Hva som helst egentlig, det er ikke nøye. Brødskiver/knekkebrød med masse smør, salami, falukorv, skinke, alle slags kjøttpålegg, ost, brunost, røykalaks, sursild, leverpostei, makrell i tomat, kaviar, syltetøy, pølse med brød, pizza, pannekaker, grøt, middagsretter, osv, osv...Kan ramse opp en hel matbutikk. Jeg spiser absolutt alt, kommer ikke på noe jeg ikke liker...Foretrekker faktisk å spise vanlig mat istedenfor potetgull og snop når jeg røyker, vet ikke hvorfor. Men sistnevnte er selvfølgelig godt som en slags dessert etterpå, hvis jeg orker.
Røyker langt ifra like mye nå som jeg gjorde før, så får sinnsyk matlyst/munchies når jeg røyker. Kan spise til jeg får vondt i magen og havner i en slags matkoma. Pleier derfor å drikke ei kanne sterk kaffe med sukker etterpå.
Sitat av Ung og dum Vis innlegg
Noen som vet om noe sunt å munche på?
Vis hele sitatet...
Aspargestopper og nøtter(cashew og usaltet pea) lett stekt i panne(ikke vassen asparges) med masse(eller bare litt) smør. Det er faenmeg GULL
Hehe sjøl eter jeg alt spiselig innafor relativ avstand når jeg røyker :P Ofte blir det tur på butikken fordi jeg ikke har nok, men med min forbrenning så får jeg bare eta altså. Men burger er en ganske sikker vinner også ha en pose potetgull til man har spist, for det varer en stund, som regel.
Ser det er mye godterier her, og også noen sunne middagsvarianter, så jeg deler det jeg bruker å lage hvis jeg virkelig skal kose meg og gi faen i å være sunn.

Første jeg gjør er å skru på god musikk og ta et lite mens jeg karamelliserer løk, og setter til side

Så steker jeg bacon i panna, gjerne 2-3 skiver, her sparer vi ikke. Litt før baconet er ferdig stekt har jeg bbq-saus over, og steker litt til, som gjør at baconet også blir karamellisert.

Deretter steker jeg to burgere, enten hjemmelaget med kjøttdeig og krydder, eller fra frysedisken.

Etter alt dette ligger det litt fett igjen i panna, så jeg bruker burgerbrød til å trekke opp det, og lar burgerbrødene steke litt på lav varme så de bli gyldne og sprø.

Mens de ordner seg, smelter jeg cheddar, og blander det med løken jeg stekte så det blir en oste og karamellisert løk-mix.

Til slutt, så setter jeg sammen burgeren. Liker å bruke salat etter smak underst, gjerne litt fersk rødløk og tomat etc, hvitløksdressing, så burgerne, så baconet, og ostemiksen på toppen.

Drikker iskaldt vann til, for alle vet at det nuller ut alt fettet, tihi..
-Schprø
-Spekemat
-Ost & kjeks
-Pistasj-is
-Mexican Fiesta
-Fried Food
-Taco

Det meste kan gå ned om Hr Munchies banker på døra. Kan stå opp i søvne å spise rett fra kjøleskapet.
▼ ... over en uke senere ... ▼


Fant denna på butikken i dag! Trodde ikke de solgte dem lengre

Ps: bildene jeg laster opp blir alltid sidelengs, hvordan kan jeg unngå det?
Sjokolademelk er øverst på min liste, etter det kommer sandwich is, smågodt, chips osv
Frossen druer er helt sykt. Prøv det!!!
Sjokomelk. Potetgull. Smash er alltid en klassiker!
Urge, smash, spise nugatti med skje, kebab og croissant med nugatti/sjokolade må være mine top 5 as med smash på første! Sitter og presser kjeften full med 5-6 biter om gangen, går gjerne en 2-3 poser på en god kveld!
Nesquick frokostblanding eller smash.