Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4041
Hei.

Slitt med og sove lang stund og ikke fått legetime før slutten av okt. Fikk 20 stk av ett merke som heter Zopitin 7,5mg (små lyseblå piller med delestrek)

Noen som vet noe om disse? Og er de samme som imovane osv?
Det er samme som imovane ja, bruker de selv.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av stangut Vis innlegg
Hei.

Slitt med og sove lang stund og ikke fått legetime før slutten av okt. Fikk 20 stk av ett merke som heter Zopitin 7,5mg (små lyseblå piller med delestrek)

Noen som vet noe om disse? Og er de samme som imovane osv?
Vis hele sitatet...
Hva er virkningstid på de? 30 min før man legger seg? Jeg har også 7,5 men må ta 7 stykk for å sove
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er virkningstid på de? 30 min før man legger seg? Jeg har også 7,5 men må ta 7 stykk for å sove
Vis hele sitatet...
15-30min.

Administrering
Svelges med litt vann. Skal tas kort tid før sengetid. Bør inntas i oppreist/sittende stilling siden absorpsjonen kan forsinkes i liggende stilling. Tabletter 7,5 mg: Kan deles (delestrek).


Kilde
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er virkningstid på de? 30 min før man legger seg? Jeg har også 7,5 men må ta 7 stykk for å sove
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva det er med Imovane men tydeligvis mange som ikke får effekt, eller værtfall tror det ikke funker. Hva skjer når du tar 7 stk, du sier du får sove da? Det der er 100% blackout dose for meg og de fleste.
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Vet ikke hva det er med Imovane men tydeligvis mange som ikke får effekt, eller værtfall tror det ikke funker. Hva skjer når du tar 7 stk, du sier du får sove da? Det der er 100% blackout dose for meg og de fleste.
Vis hele sitatet...
Jeg tok 1 stk og venta 2-2,5t for jeg ikke fikk sove og tok 2 til. Fikk blackout etter de. Husker at jeg la meg men mangla 4 stk til ca dagen etterpå som jeg ikke husker å ha tatt. Det er vanvittig potente saker, rævvva å ruse seg på.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Vet ikke hva det er med Imovane men tydeligvis mange som ikke får effekt, eller værtfall tror det ikke funker. Hva skjer når du tar 7 stk, du sier du får sove da? Det der er 100% blackout dose for meg og de fleste.
Vis hele sitatet...
Det som skjer at jeg sovner og sover godt og jevnt gjennom natten. Ingen ubehag dagen etter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er virkningstid på de? 30 min før man legger seg? Jeg har også 7,5 men må ta 7 stykk for å sove
Vis hele sitatet...
Imovane funker ikke særlig på meg. Stilnoct er bedre. Men hvordan få tak i det? Aldri møtt noen på gata som har.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Jeg tok 1 stk og venta 2-2,5t for jeg ikke fikk sove og tok 2 til. Fikk blackout etter de. Husker at jeg la meg men mangla 4 stk til ca dagen etterpå som jeg ikke husker å ha tatt. Det er vanvittig potente saker, rævvva å ruse seg på.
Vis hele sitatet...
Du mener å ta 7-8 er latterlig mye? Jeg spiser ikke piller i søvne
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du mener å ta 7-8 er latterlig mye? Jeg spiser ikke piller i søvne
Vis hele sitatet...
Ja det er jo det? Det er vell langt ifra anbefalt døgndose og om man bruker mere enn 7,5mg i døgnet så har vell lege mulighet å ta førerkortet også men regner med du ikke har det?
Zopiclone er jævla potent og gir meg blackout i værstefall på 1 tablett. Selv med toleranse vill jeg tro man blir litt påvirka av det igjennom dagen.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Ja det er jo det? Det er vell langt ifra anbefalt døgndose og om man bruker mere enn 7,5mg i døgnet så har vell lege mulighet å ta førerkortet også men regner med du ikke har det?
Zopiclone er jævla potent og gir meg blackout i værstefall på 1 tablett. Selv med toleranse vill jeg tro man blir litt påvirka av det igjennom dagen.
Vis hele sitatet...
Jo, selv om det er irrelevant. Mange har heftige søvnproblem eller ptsd og har dermed behov for større dose enn andre igjen. Jeg er for at folk heller skal få sove enn at det går utover psyken uten søvn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, selv om det er irrelevant. Mange har heftige søvnproblem eller ptsd og har dermed behov for større dose enn andre igjen. Jeg er for at folk heller skal få sove enn at det går utover psyken uten søvn
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg absolutt enig i.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, selv om det er irrelevant. Mange har heftige søvnproblem eller ptsd og har dermed behov for større dose enn andre igjen. Jeg er for at folk heller skal få sove enn at det går utover psyken uten søvn
Vis hele sitatet...
Uansett hvor mye du sliter med diverse traumer og ptsd så er 7 tabletter latterlig mye uten toleranse og du bør snakke med lege så du får et nytt medikament som faktisk fungerer på deg
Sitat av itschaaaboyyy Vis innlegg
Uansett hvor mye du sliter med diverse traumer og ptsd så er 7 tabletter latterlig mye uten toleranse og du bør snakke med lege så du får et nytt medikament som faktisk fungerer på deg
Vis hele sitatet...
Tipper h*n har toleranse.
Anonym: Har du prøvd apodorm eller hørt om du får teste ut det? Jeg fikk skikkelig magetrøbbel etter ett par år med 7,5mg zopiclone daglig og den dagen du skal prøve å slutte eller bytte medikament tror jeg du kan få ganske heftige abstinenser.

Dette forekommer stort sett hos barn og eldre men ser ikke bort ifra at det kan gjelde "unge" voksne også.

Slike reaksjoner, f.eks. rastløshet, agitasjon, irritabilitet, aggresjon, vrangforestillinger, sinne, mareritt, hallusinasjoner, psykoser, unormal atferd, delirium og andre atferdsforstyrrelser, er kjent ved zopiklonbruk og forekommer oftere hos barn og eldre. Hvis disse oppstår bør zopiklon seponeres. Somnambulisme og assosiert atferd: Kompleks søvnatferd, inkl. søvngjengeri og annen assosiert atferd som å kjøre i søvne, lage og spise mat, ringe eller ha sex, med amnesi for hendelsen, er rapportert hos pasienter som har tatt zopiklon og ikke vært helt våkne.
Disse hendelsene kan oppstå etter første/ev. senere bruk av zopiklon. Avbryt behandlingen umiddelbart dersom en pasient opplever kompleks søvnatferd, pga. fare for pasienten og andre. Inntak av doser høyere enn anbefalt maks.
Sist endret av NokErNok; 27. desember 2022 kl. 00:26.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok fast dose på nå kvelden men serr ikke ut til å ha noe effekt? Hva gjør jeh? Vil jo sove