Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1455
Hei !

Har PS3 og spiller veldig mye. men, tenkte litt på å begynde å filme gameplay. Det skal filmes til dataen. har søk på google og diverse annet, men det er vanskelig å finne akkuratt hva jeg trenger. har laptop og vill gjerne ha det billig.

Kan gjerne komme med ein dyr versjon og ein billig, helst med link.

finnest det ein måte å gjere det gratis? (uten utgifter)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det beste alternativet med godt bilde er en hauppauge:http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=hauppauge

Om du vil litt lavere i prisklasse så kan du vurdere noe enklere slik som easycap eller dazzle(google)
Gulf80's Avatar
Trådstarter
67 4
Sitat av Fleff Vis innlegg
Det beste alternativet med godt bilde er en hauppauge:http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=hauppauge

Om du vil litt lavere i prisklasse så kan du vurdere noe enklere slik som easycap eller dazzle(google)
Vis hele sitatet...
Takker for raskt svar.

Ja, vill gjerne mykje lavare i pris. så lenge kvalitetet er heilt ok er jeg fornøgd. men, er kvaliteten veldig dårlig på easycap og dazzle?

er easycap og dazzle enkel å styre med?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Easycap koster en 50 lapp på dealextreme(det er den ekte også) Mens i norske butikker koster den 3-400,-
Dazzle ligger på samme pris som Easycap ca om du velger den enkle modellen.

Jeg personlig ville valgt Easycap, har selv begge og er mest fornøyd med med den.

Kvaliteten på Easycap/dazzle iforhold til en smådyr hauppauge er endel egentlig, fra full HD til 1080P til 720P, du merker også forskjell på hvor mange bilder i sekundet den kan ta opp.

Men for privatbruk så funker easycap helt fint, sjekk youtube for kvaliteten på de ulike produktene.
Gulf80's Avatar
Trådstarter
67 4
Sitat av Fleff Vis innlegg
Easycap koster en 50 lapp på dealextreme(det er den ekte også) Mens i norske butikker koster den 3-400,-
Dazzle ligger på samme pris som Easycap ca om du velger den enkle modellen.

Jeg personlig ville valgt Easycap, har selv begge og er mest fornøyd med med den.

Kvaliteten på Easycap/dazzle iforhold til en smådyr hauppauge er endel egentlig, fra full HD til 1080P til 720P, du merker også forskjell på hvor mange bilder i sekundet den kan ta opp.

Men for privatbruk så funker easycap helt fint, sjekk youtube for kvaliteten på de ulike produktene.
Vis hele sitatet...
Jepp, skal bruke det med privatbruk, som ein liten hobby.

Takker for info, men lurer på litt mer.

Koster det 3-400 kr for alt man trenger til easycap?
Jeg bruker HDMI kabel når jeg spiller på ein ca 2 år gammel 42 tommer tv.
Kan jeg bruke HDMI kabel når jeg spiller og koble til easycap frå PS3 til dataen?

er det så enkelt?

Takker

Kunne ikke trykke edit på det forge.

Men, noen som tror dette vill funke:

- http://www.ebay.com/itm/EasyCap-USB-...item53e5eca2f0
- http://www.ebay.com/itm/PS3-Playstat...item231310dfbf

Sjå på "S-Video og S-video Easycap" tror du desse vill passe ilag?

Fant ein liten guide her, er denne riktig?

- http://psforum.no/archive/index.php/t-12679.html


Er det mulig å spille i HD men ikke filme i HD?


Takker for mer hjelp
Vet ikke helt prisforskjellene mellom de to, men det er faktisk en merkbar forskjell i kvalitet fra easycap til dazzle.
Gulf80's Avatar
Trådstarter
67 4
Sitat av Krodeeex Vis innlegg
Vet ikke helt prisforskjellene mellom de to, men det er faktisk en merkbar forskjell i kvalitet fra easycap til dazzle.
Vis hele sitatet...
Hva mener du er best?
Kan jeg bruke HDMI kabel når jeg spiller og koble til easycap frå PS3 til dataen?

nei du kan ikke bruke hdmi kabel når du skal recorde fra tven
Gulf80's Avatar
Trådstarter
67 4
Sitat av iColdman Vis innlegg
Kan jeg bruke HDMI kabel når jeg spiller og koble til easycap frå PS3 til dataen?

nei du kan ikke bruke hdmi kabel når du skal recorde fra tven
Vis hele sitatet...
Ok, funker vell å spille uten HD når man skal filme. kan spille med HD når jeg ikke skal filme.
(nesten)Uansett hva slags program du skal ha, så får du det gratis som torrent
Følte bare for og dele det så du ikke blir blakk
Gulf80's Avatar
Trådstarter
67 4
Sitat av TobNor Vis innlegg
(nesten)Uansett hva slags program du skal ha, så får du det gratis som torrent
Følte bare for og dele det så du ikke blir blakk
Vis hele sitatet...
Jepp, redigering og det skal bli torrent tror jeg. men, jeg trenger kabler og diverse. så må betale litt :P
Sist endret av Gulf80; 31. oktober 2011 kl. 19:18.
HD Pvr hvis du vil ha god kvalitet.
Sitat av Gulf80 Vis innlegg
Ok, funker vell å spille uten HD når man skal filme. kan spille med HD når jeg ikke skal filme.
Vis hele sitatet...
ja, men du vil ikke merke forskjell uansett
Gulf80's Avatar
Trådstarter
67 4
Sitat av iColdman Vis innlegg
ja, men du vil ikke merke forskjell uansett
Vis hele sitatet...
Det er bra !!!

Noen som vet noe mer om de linkene jeg skrev lenger oppe?
Noen som har råd?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
I de linkene har du alt du trenger, den guiden funker også fint, men du kan også bruke andre programmer, programmene vil lese capture kortet som et kamera så det går fint slike programmer.

Mitt råd er å gå for Easycap, der er kvalitet og pris nokså kurant.
ok, tror du ebay er den rette plassen å kjøpe?

vist du ser på de ebay linkane, du ser den "svarte" på begge delene, vill dei passe? ser litt sann ut at dei ikkje passa eller?
Sitat av Gulf80 Vis innlegg
ok, tror du ebay er den rette plassen å kjøpe?

vist du ser på de ebay linkane, du ser den "svarte" på begge delene, vill dei passe? ser litt sann ut at dei ikkje passa eller?
Vis hele sitatet...
Noen som vet?
http://www.youtube.com/watch?v=xAqlvQrywBQ du kan se den og se på andre videoer på youtube
Kan jeg bruke Hauppaugen til å recorde PC- gameplay?
Sitat av wavezor Vis innlegg
Kan jeg bruke Hauppaugen til å recorde PC- gameplay?
Vis hele sitatet...
Da anbefaler jeg Fraps.
Enkelt å bruke, glimrende kvalitet.