Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2030
Som tittelen sier, hvordan starter jeg dropshipping? Litt hypp på og teste et ut, men er helt blank på hvordan jeg går frem. Og hvor hardt er det og tjene ålreite penger der?
Når du spør her istedefor å søke på tiktok, google & youtube så er ikke dette noe for deg.
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Som tittelen sier, hvordan starter jeg dropshipping? Litt hypp på og teste et ut, men er helt blank på hvordan jeg går frem. Og hvor hardt er det og tjene ålreite penger der?
Vis hele sitatet...
Det er jo tusenvis av how-to’s på YouTube, så du kan jo begynne der.
Det er dødshardt å tjene penger på det, spesielt sett i sammenheng med norsk lønn.

Du har ingen differensiering om du bare selger det alle andre selger. Ingen har lyst til å vente ukesvis på shipping. Om du ikke kan konkurrere på shipping eller differensiering må du ofte konkurrere på pris - og det er kineserene best på.

Du må også finne en markedskanal som er lønnsom. Det som muliggjorde dropshipping i utgangspunktet var SoMe markedsføring på typ IG/FB. Prisene der har gått til værs og målrettingen har blitt dårligere. Det kan gjøres - men det er langt fra like lett som det var før.

For å konkurrere må du ha en solid merkevare, god UX på nettsiden, en passende målgruppe og tilhørende produkter til den målgruppen og en god salgskanal.

Ikke for å være kjip, kjør på om du vil lære, men ikke forvent at du tjener penger. Derimot, om du klarer å source produkter som ikke er det samme som alle andre, finner deg en god målgruppe, klarer å kommunisere til den målgruppen på en lønnsom måte, leverer god kundeservice og har et lager i Norge så kan du kanskje starte opp en nettbutikk for det norske markedet. Fellesnevneren for de jeg kjenner som har klart seg med nettbutikk er at de har en spisset målgruppe, gode produkter og kjenner målgruppen (gjerne fra å være en del av det miljøet du prøver å tilby produkter til).
Såklart, Google, Youtube eller hvor som helst.
Men utifra sånn jeg har forstått det så er den enkle måten å bruke en wordpress plugin (Husker ikke navn, men Google vet.) Også setter du opp den med alibaba og velger de produktene du vil selge. VIPPS og du har en kina-drit side som de allerede er tusenvis av i Norge.
Går jo ann å gjøre det mer avansert enn som så og bruke andre steder enn alibaba men da blir det såklart mindre profitt meen bedre rykte/spredning av siden (vil jeg påstå)

Hør på Vekst ^
Sist endret av knaskræv; 3. oktober 2022 kl. 13:16. Grunn: La til siste linje
Sitat av Vekst Vis innlegg
Det er dødshardt å tjene penger på det, spesielt sett i sammenheng med norsk lønn.

Du har ingen differensiering om du bare selger det alle andre selger. Ingen har lyst til å vente ukesvis på shipping. Om du ikke kan konkurrere på shipping eller differensiering må du ofte konkurrere på pris - og det er kineserene best på.

Du må også finne en markedskanal som er lønnsom. Det som muliggjorde dropshipping i utgangspunktet var SoMe markedsføring på typ IG/FB. Prisene der har gått til værs og målrettingen har blitt dårligere. Det kan gjøres - men det er langt fra like lett som det var før.

For å konkurrere må du ha en solid merkevare, god UX på nettsiden, en passende målgruppe og tilhørende produkter til den målgruppen og en god salgskanal.

Ikke for å være kjip, kjør på om du vil lære, men ikke forvent at du tjener penger. Derimot, om du klarer å source produkter som ikke er det samme som alle andre, finner deg en god målgruppe, klarer å kommunisere til den målgruppen på en lønnsom måte, leverer god kundeservice og har et lager i Norge så kan du kanskje starte opp en nettbutikk for det norske markedet. Fellesnevneren for de jeg kjenner som har klart seg med nettbutikk er at de har en spisset målgruppe, gode produkter og kjenner målgruppen (gjerne fra å være en del av det miljøet du prøver å tilby produkter til).
Vis hele sitatet...
Slutter meg til denne. Det var ikke lett for 20 år siden heller og det må jo være nærmest umulig i dag, med mindre man har noe unikt som virkelig gir merverdi over de mange andre som prøver å gjøre det samme.
Trikset er vel å ha produkt(er) som er interessante med salgs og fortjeningspotensiale. Tenkt på det samme selv men sliter med akkurat det.
Ta heller en titt på Affilliate Marketing
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Når du spør her istedefor å søke på tiktok, google & youtube så er ikke dette noe for deg.
Vis hele sitatet...
Ja, for alle disse "guidene" på tiktok viser deg faktisk hvordan du starter en bedrift

TS: Det du må se på aller først er hvor stort svinn din bransje har.
Det er lett å selge dyr elektronikk via dropshipping, men hva gjør du med reklamasjoner? Eller angrerett?

Selv om du dropshipper så må du håndtere returer og reklamasjoner, hvordan håndterer du angrerett på en vare til 10k som du kun hadde 10% margin på?

Sitat av Judaz Vis innlegg
Slutter meg til denne. Det var ikke lett for 20 år siden heller og det må jo være nærmest umulig i dag, med mindre man har noe unikt som virkelig gir merverdi over de mange andre som prøver å gjøre det samme.
Vis hele sitatet...
I dag handler det meste om markedsføringsbudsjett og branding.
Sist endret av random105675; 4. oktober 2022 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Snikende slange
Dropshipping MÅ ikke være så vanskelig som folk skal ha det til. Det kan fort tenkes at du kan gjøre deg god profitt per salg om du finner riktig vare og rett sted for markedsføring, og ikke minst at du er først på ballen i Norge.

Alt dette er det fullt mulig å sette seg inn i og lære seg med prøving og feiling. Men å påstå at det er lett-tjente penger er kanskje å overdrive, men lav terskel for å prøve seg da du slipper å investere!

Made-in-china, dh-gate, alibaba, aliexpress og bigbuy er alle gode steder å starte. Finn ett produkt du har troen på, sjekk dey norske markedet, publiser annonse og gjenta til det kjedsommelige. Har du 100 godt prisede produkter i det norske mariedet er sjangsen for salg 100 ganger større enn ett.

Lykke til, unge men lovende dropshipper