Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4314


Fikk den mailen her helt random fra FIRI , om at jeg er utestengt og ikke kan få noe informasjon hvorfor. Har ikke brukt FIRI på flere måneder , så jeg skjønner ikke dette. Det viser ihvertfall at så lett er det for de å bare stenge konto , de er godkjent av Finanstilsynet også. Hmm

https://imgur.com/a/O7IlpT0
Sist endret av yurigagarin; 11. mars 2022 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Men du har en mistanke om hvorfor eller?
yurigagarin's Avatar
Trådstarter
13 4
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Men du har en mistanke om hvorfor eller?
Vis hele sitatet...
Nei , ingen aning. Hadde 9kr der. Har ikke brukt FIRI på flere måneder.
Grunnet inaktivitet da? Altså, jeg aner ikke. Mailen i seg selv er også relativt shady. Ingen kundeservicer ville skrevet en sånn type "avskjedsmail".

Hva er avsendermailen, og stemmer den med kontaktinfoen du finner hos Firi?
Sist endret av Superspurv; 11. mars 2022 kl. 18:45.
yurigagarin's Avatar
Trådstarter
13 4
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Grunnet inaktivitet da? Altså, jeg aner ikke. Mailen i seg selv er også relativt shady. Ingen kundeservicer ville skrevet en sånn type "avskjedsmail".

Hva er avsendermailen, og stemmer den med kontaktinfoen du finner hos Firi?
Vis hele sitatet...
Ja , den stemmer Når jeg prøver å logge inn så får jeg feilmelding
Det er mulig en avsender eller mottaker du har vært borte i har blitt flagget?

Kripos har jo infiltrert en av de norske markedsplassene på darkweb, om du driver med sånt. Så det er nok flere lommebøker som har blitt flagget hos norske aktører.
Jeg ble utestengt for jeg betalte direkte til ett marked så lat som jeg er. Men de nevnte aldri hvorfor selv om vi begge visste hvorfor.

Heldigvis var det flere norske og utenlandske å bli utestengt fra.. eneste som lar meg drive på nå er nbx.

Men her får ikke latskapen ta over...

Verste er at man blir utestengt for livet.

Sitat av yurigagarin Vis innlegg
Det viser ihvertfall at så lett er det for de å bare stenge konto , de er godkjent av Finanstilsynet
Vis hele sitatet...
Akkurat. Godkjent av Finanstilsynet. Som igjen betyr at de må følge like strengt med, om ikke strengere enn banker.

Det er en stor bit av frihet som forsvant etter den nye hvitvaskingsloven. Husker før, kunne ta ut 100k i cash uten spørsmål.

Nå var det beste de kunne gjøre var å åpne kortet for daglig grense istedenfor ukentlig.

Man må vel gjøre som på bygda i gamle dager; ringe å bestille uttak.

Prøv å sett penger i banken. Det er både grense for måneden i tillegg til året.

Banken er pliktig til å forstå kundens økonomi. Ble ett J styr da jeg svarte nei på at jeg kom til å motta over 100k fra utlandet på det skjema som dukket opp i nettbanken etter loven kom... Og jeg fikk inn kr fra utlandet langt over 100k(snikskryt). De skulle ha papirene på alt, som jeg kun kunne fremvise på fransk. Det måtte være på norsk eller engelsk. Ikke f om jeg skal betale flere tusen for oversettelse pga skapsosialistene i høyre.


Det er vel kanskje i sammenheng med Blockchain og Krypto den nye loven kom. Da Blockchain er i startfasen av å implementeres i samfunnet, og at den teknologien er fremtiden innen "alt"
Sist endret av Naturgrønn; 11. mars 2022 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bruker Firi og har aldri hatt noe problem med de. Dog ikke brukt de til noe shady. Spør de om hvorfor
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er en stor bit av frihet som forsvant etter den nye hvitvaskingsloven. Husker før, kunne ta ut 100k i cash uten spørsmål.
Vis hele sitatet...
Hvilken endring sikter du til? Og når tok du sist ut slike summer uten spørsmål eller bestilling?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg

Det er en stor bit av frihet som forsvant etter den nye hvitvaskingsloven. Husker før, kunne ta ut 100k i cash uten spørsmål.
Vis hele sitatet...
Hva f*%# mener du med frihet? Frihet til å bedrive kriminalitet? Frihet til å stjele? Frihet til å svindle? Frihet til å ødelegge andres liv?

Jeg synes det er frihet å slippe at penge-hvitvaskere som deg får gå fritt omkring.

Ingen har bruk for 100.000,- kroner i kontanter. Bruk kort eller kontooverføring som alle andre ærlige folk.

Ferdig snakka. Så får mods bare fjerne dette hvis dem er uenige med meg.
1. Kontakt FIRI kundeservice og kanskje dere kommer til en enighet eller i det minste du får en forklaring på hva og hvorfor.

2. Spør også samme spørsmål du gjør her på Facebook gruppene: FIRI og Krypto Norge. Mange flinke og erfarne folk vil svare deg kjapt der.

FIRI har så få utvalg uansett, jada jada vet det er norsk og trygt og alt det der, men trygt er vel resten også. Ikke bry deg om FIRI du har så mange platform som er drit bra og mye bedre.

Fucker FIRI med deg fucker du bare tilbake og bruker ikke de, bruk Binance, eToro, Bisq, Coinbase eller CashApp.

Personlig anbefaler jeg Binance. En av de plattformene med størst utvalg og helt ok lave fees. på Binance føles det ut som man er i riktig sted for riktig ting.
Jeg har brukt Binance siden 2017.

Lykke til !! (De 9kr du har inne på FIRI vil bli til 3,000,000kr om 5 år... muhahahahah) nejjiiidaaa <3
Sitat av yurigagarin Vis innlegg


Fikk den mailen her helt random fra FIRI , om at jeg er utestengt og ikke kan få noe informasjon hvorfor. Har ikke brukt FIRI på flere måneder , så jeg skjønner ikke dette. Det viser ihvertfall at så lett er det for de å bare stenge konto , de er godkjent av Finanstilsynet også. Hmm

https://imgur.com/a/O7IlpT0
Vis hele sitatet...
1) Politiet har kontaktet FIRI angående deg eller

2) Skatteetaten har innhentet informasjon om deg hos firi eller

3) Du har forsøkt sette inn midler fra en bank konto i noen andres navn.

Firi(Miraiex) gir blanke faen i hva kundene gjør, og dem stenger aldri kontoer med mindre norske myndigheter kontakter dem og dem blir satt i dårlig lys. Mailen er også signert "know your customer" avdelingen som jobber med forebygging av hvitvasking og kriminalitet.
Sist endret av Moneyking; 12. mars 2022 kl. 10:08.
Sitat av Moneyking Vis innlegg
1) Politiet har kontaktet FIRI angående deg eller

2) Skatteetaten har innhentet informasjon om deg hos firi eller

3) Du har forsøkt sette inn midler fra en bank konto i noen andres navn.

Firi(Miraiex) gir blanke faen i hva kundene gjør, og dem stenger aldri kontoer med mindre norske myndigheter kontakter dem og dem blir satt i dårlig lys. Mailen er også signert "know your customer" avdelingen som jobber med forebygging av hvitvasking og kriminalitet.
Vis hele sitatet...
Dette er nok det mest korrekte svaret i tråden her, vist du leser mailen du fikk vil du også se at di ikke KAN gi deg mer informasjon om hvorfor di stenger kontoen din noe som tyder på politi elr myndigheter har gitt dem beskjed om å ikke avsløre hvorfor kontoen blir stengt. Dette pluss at mailen er signert KYC(Know your customer) avdelingen hos Firi.