Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4397
Finner lite om hvor mye av posten i Norge som blir scannet. Er der noen som har utdypende info om dette? har handlet noe som kommer til norge å lurer på hva sjangsene er for at det går igjennom.
Innenlands? Bare stikkprøver. Dvs 0.1%
Trådstarter
32 4
Sitat av Sondre Vis innlegg
Innenlands? Bare stikkprøver. Dvs 0.1%
Vis hele sitatet...
Kommer fra utlandet
Det er igrunn bare tollvesenet som vet. Så du kan jo spørre dem hvis du vil/tør :-)
Trådstarter
32 4
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det er igrunn bare tollvesenet som vet. Så du kan jo spørre dem hvis du vil/tør :-)
Vis hele sitatet...
Tror jeg tar mine sjangser :P
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
ifølge TV-Serien "Toll" som går på TV2 scanner de all post som kommer fra utlandet gjennom røntgen, men er jo ikke sikkert det er fakta at de scanner absolutt alt. Føler toll-kontrollen har gått veldig fort hver gang jeg har bestilt noe fra utlandet.
Vet ikke hvor mye som blir scannet, men tollen har tidligere opplyst i nyhetene at ca. 8% av alle ulovlige pakker blir oppdaget. Ergo så er det 92% sjanse for at det kommer gjennom.
Sitat av darkslayer322 Vis innlegg
ifølge TV-Serien "Toll" som går på TV2 scanner de all post som kommer fra utlandet gjennom røntgen, men er jo ikke sikkert det er fakta at de scanner absolutt alt. Føler toll-kontrollen har gått veldig fort hver gang jeg har bestilt noe fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Har fått gjennom mye rare ting, ved flere anledninger, men dette var før korona.

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Vet ikke hvor mye som blir scannet, men tollen har tidligere opplyst i nyhetene at ca. 8% av alle ulovlige pakker blir oppdaget. Ergo så er det 92% sjanse for at det kommer gjennom.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal dem vite hvor mye som ikke blir stoppet? Om dem ikke stopper det?

Har aldri opplevd stopp, og har bestilt ulike piller i bilister, ulike vesker, ulike THC-vape pens.

Men noe jeg har opplevd, kun en gang, er at det sto "åpnet av toll" på en pakke med vape-juice (lovlig en), men har bestilt kanskje 20 sånne, men kun en stoppet.

Har bestilt knokejern, og ulovlige kniver, alle har gått gjennom.


Men en bekjent fikk en pakke med frø stoppet. Så 100% trygt er det neppe.
Sitat av BenzoKnekk Vis innlegg
Har fått gjennom mye rare ting, ved flere anledninger, men dette var før korona.



Hvordan skal dem vite hvor mye som ikke blir stoppet? Om dem ikke stopper det?
Vis hele sitatet...
Antar de har sine metoder. Kanskje de ganske enkelt ikke har ressurser til å åpne alle mistenkelige pakker.

Spør man her på freak hvor stor andel av ulovlige pakker som blir oppdaget så vil man sannsynligvis få ca. 10% som svar. Så det ligger nok på mellom 8 og 10%.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Innenlandspost kan legges i bokser og hund fra lokalt politi brukes en sjelden gang, og da gjerne etter tips. Er det tabletter eller bol finner ikke hunden dette (da det ikke trenes på), mens alle typer pulvernark og cannabis gir utslag.

Utenlandspost rangeres etter "risiko-land", og der er sjansen større for at varen blir stoppet uten at jeg har noen tall.
Sist endret av OdinStaff; 26. september 2022 kl. 06:16.
Altså hvis alle pakker hadde blitt sjekka så hadde det tatt evigheter å få igjennom post og pakker fra utlandet.

Men noe er det jo. Men hvis man bruker et budfirma istedet for posten så er kanskje sjansen for å få det igjennom enda høyere.
Hvordan skal dem vite hvor mye som ikke blir stoppet? Om dem ikke stopper det?
Vis hele sitatet...
Det er vel bare ren matematikk/statistikk.

Tenkt hvis det det blant 1000 pakker ligger 100 som inneholder noe ulovlig.

De har ikke kapasitet til å sjekke alle så de tar stikkprøvekontroll av 100 stykker, blant disse finner man 8 ulovlige.

Da kan man anta at blant de 900 andre pakkene som ikke er sjekket så er forholdet mellom lovlig/ulovlig det samme.