Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8467
Hørte noen som bruker å kjøre scooter ulovlig, de sa at hvist det kom helikopter er det bare å holde opp noen plastposer. De sa at når man slap de kom de til å fly rundt så helikopteret ikke kunne lande.. finner ingen ting om dette på nett, så lurer på om noen vet om det stemmer.
Nei, selvfølgelig ikke.
Posen blir blåst bort.
Ta heller og kjør snøscooteren under helikopteret hele tiden, de vil jo ikke lande oppå deg.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 1. april 2015 kl. 11:56.
Om det skulle funke kommer du til å ende med bot for snøskuterkjøringen + å hindre politiet i arbeidet sitt.
Sitat av allibabb Vis innlegg
Hørte noen som bruker å kjøre scooter ulovlig, de sa at hvist det kom helikopter er det bare å holde opp noen plastposer. De sa at når man slap de kom de til å fly rundt så helikopteret ikke kunne lande.. finner ingen ting om dette på nett, så lurer på om noen vet om det stemmer.
Vis hele sitatet...
Du har nok blitt offer for en aprilspøk. Hvis du hadde hatt et hode å tenke med, så ville du skjønt at dette bare er tull. Med alt søppelet som ligger rundt omkring, så skulle et helikopter omtrent ikke kunne lande noen steder, hvis din teori holdt vann.
drar man opp en svart søppelsekk stikker helikopteret bort..

http://www.altaposten.no/lokalt/nyhe...icle163652.ece
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
drar man opp en svart søppelsekk stikker helikopteret bort..

http://www.altaposten.no/lokalt/nyhe...icle163652.ece
Vis hele sitatet...
Tror det var det de snakket om..

Selvfølgelig må man dekke til regnr så de ikke bare kan sende boten i posten.

Haha, funker vel fet og bare kjøre under helikopteret hele tiden... men spørs i lengden.. de finner vel alltids på noe å gjøre(kommer med scooter selv)
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
drar man opp en svart søppelsekk stikker helikopteret bort..

http://www.altaposten.no/lokalt/nyhe...icle163652.ece
Vis hele sitatet...
Fraråder å forsøke et slikt stunt.
Sea King har 2 motorer og kan lande trygt om den ene suger inn en søppelsekk, mens en enmotors maskin vil gå rett i bakken da de ikke er høyt nok for autorotasjon.
Om noen blir skadd eller i verste fall omkommer blir straffen lang tid i buret.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Fraråder å forsøke et slikt stunt.
Sea King har 2 motorer og kan lande trygt om den ene suger inn en søppelsekk, mens en enmotors maskin vil gå rett i bakken da de ikke er høyt nok for autorotasjon.
Vis hele sitatet...
Dei fleste helikopter, utover dei aller minste, er vel tomotors. Politihelikopteret er et EC135, som er tomotors.

Forøvrig så kan en nok gjerne slenge på mangfoldige tusen i bøter, og eventuelt litt fengsel. For å forstyrre lufttrafikk er rimelig straffbart, og når en kombinerer det med å hindre politiet sitt arbeid tikker taksameteret fort - samt at politiet neppe reduserer innsatsen for å få tak i deg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Dei fleste helikopter, utover dei aller minste, er vel tomotors. Politihelikopteret er et EC135, som er tomotors.
Vis hele sitatet...
De fleste maskiner untatt de som brukes av ambulanse og redningstjeneste er enmotors.
Snakker da om mellomstore maskiner som Eurocopters og Jet ranger som er mye innleid av politiet for patrulje.
Burde jo selvfølgelig ha skrevet det i samme innlegget mitt som tidligere, men jeg fraråder på det sterkeste å vifte med søppelsekk. Dersom du bare vifter med sekken eller faktisk slipper den, og snuten får tak i deg i etterkant har du MYE større problemer enn en bot for kjøring i utmark å tenke på..
Har ingen planer om å prøve det, lurte bare på om det er mulig. Er mye bedre å få boten for å være utfor løypa og 3 måneder utsettelde(eller hva man får) enn å hindre politi i arbeid, prøve å stikke av, kjøre utfor løypa, uten lappen, og er man veldig uheldig har man styrtet et helikopter og drept folk i tillegg..
Jeg ser for meg et interessant resultat når man åpner en improvisert "fallskjerm" på et kjøretøy i fart. Etter hva jeg vet er det ingen sikkerhetsseler på et slik fartøy.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
drar man opp en svart søppelsekk stikker helikopteret bort..

http://www.altaposten.no/lokalt/nyhe...icle163652.ece
Vis hele sitatet...
Hvor står det? Her står det bare at den fikk det i motoren, ikke at alle poser/sekker i nærheten automatisk suges inn.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg ser for meg et interessant resultat når man åpner en improvisert "fallskjerm" på et kjøretøy i fart. Etter hva jeg vet er det ingen sikkerhetsseler på et slik fartøy.
Vis hele sitatet...
..
Hvor står det? Her står det bare at den fikk det i motoren, ikke at alle poser/sekker i nærheten automatisk suges inn.
Vis hele sitatet...
Tricket med å slippe søppelsekker for å hindre politihelikopter å lande er like gammelt som loven om motorisert ferdsel i utmark.
En turbin suger inn store mengder luft, om noe, i dette tilfellet en søppelsekk/plastpose blokkerer luftinntaket er det game over.

Uansett hva man kaller det blir du tiltalt og dømt for den skaden det volder dersom en søppelsekk forlater din hånd og havner inni luftinntaket på et helikopter som politiet disponerer.
Kjør under en høyspent eller kjør uendelig sakte/på tomgang.
Dagens snøscootere er miljøvennlige og bruker lite bensin.
Mens et helikopter er nødt til og ned å fylle fuel etter hvert.
Problemet er ofte at helikopter blir koordinert med bakkepatruljer.
Helikopter 40k pr time + 2-5 snut hvor to på snøskuter. Fy faen det koster en del.

https://www.youtube.com/watch?v=GkhupkB2Xfw

Klippet er en eldre dokumentar om kjøring i lyngsalpene, og hvordan folk unngår snuten.
Jo, poser og søppelsekker er farlig for helikopter.
Det er ikke slik at ALLE poser i nærheten går i luftinntaket, men det er en god sjanse. Rotoren lager såkalte "vortex-ringer", noe av lufta som blir blåst ned under, går ut til sides, opp, og blir sugd ned igjen på oversiden. Blir akurat som en smultring rundt hele rotoren. Og dette kan suge med seg lette løse ting, som søppelsekker.
Har holdt på så mye med helikopter i jobben min nå, i forbindelse med antenner/mastemontering, og dette er alltid noe piloten påpeker før han ankommer.

Om du skal "true" politiet med dette, så bør du vere sikker på å komme deg unna! Ser for meg at det blir et helsikes styr i etterkant i såfal. Og dette er bare farlig ved landing, så du klarer sikkert ikke å skremme helikopteret HELT vekk med dette. Og da har de 2-3 timer med drivstoff på å følge etter deg.
Du truer pilotene på livet, egentlig, pluss kostnadene til et helikopter, mellomsnitts pris = 20 millioner kroner ... så tenk deg godt om.
Skulle du først få helikopter etter deg, så får du bare håpe de går tom for drivstoff før du gjør.
Kjør ikke for fort men nok til at de ikke har mulighet til å lade (spare drivstoff), og for all del ikke gjør inn i området hvor du selv kan bli sittende fast.

Litt værre om du møter på reinpolitiet, de har ordentlig snescootere som ikke er barebare å kjøre ifra.
Sist endret av Vod0; 3. april 2015 kl. 02:47.
Helikopteret lander jo uansett ikke så det er ikke en problemstilling en gang.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Skulle du først få helikopter etter deg, så får du bare håpe de går tom for drivstoff før du gjør.
Kjør ikke for fort men nok til at de ikke har mulighet til å lade (spare drivstoff), og for all del ikke gjør inn i området hvor du selv kan bli sittende fast.
Vis hele sitatet...
Du tror ikke at hvis først helikopteret ser deg så er det en haug med politipatruljer på bakken i nærheten?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Dei fleste helikopter, utover dei aller minste, er vel tomotors. Politihelikopteret er et EC135, som er tomotors.

Forøvrig så kan en nok gjerne slenge på mangfoldige tusen i bøter, og eventuelt litt fengsel. For å forstyrre lufttrafikk er rimelig straffbart, og når en kombinerer det med å hindre politiet sitt arbeid tikker taksameteret fort - samt at politiet neppe reduserer innsatsen for å få tak i deg.
Vis hele sitatet...
Og uansett om helikopteret ditt har 600 motorer, så er en ødelagt motor mer enn nok til å skape ulykke.

Hilsen en som har faktisk vært i luften selv.

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Burde jo selvfølgelig ha skrevet det i samme innlegget mitt som tidligere, men jeg fraråder på det sterkeste å vifte med søppelsekk. Dersom du bare vifter med sekken eller faktisk slipper den, og snuten får tak i deg i etterkant har du MYE større problemer enn en bot for kjøring i utmark å tenke på..
Vis hele sitatet...
Dette er sant, da du setter pilotens liv og co-pilots liv i fare samt andre som er med.
Sist endret av SkittenKanyle; 7. april 2015 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.