Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1117
Har brukt Racemisk amfetamin og Attentin i 6 år, de siste 4 årene daglig. I utgangspunktet skulle jeg bare ta det siste del av bachelorgraden for bedre prestasjoner på skolen. Har brukt mellom 2,5mg-10mg ("liten" mengde, men hver dag). Vil slutte nå da jeg leser at amfetamin fremskynder aldringsprosessen. Føler at jeg har blitt 10 år eldre de siste 2 årene (utseendet).
Er dette så lave doser at jeg ikke vil få alvorlige abstinenser eller hva kan jeg forvente?
Er det sannsynlig at jeg kan ha ødelagt celler i huden som ikke er reversible og/eller gjort skader på hjernen som ikke er reversible, eller vil huden bli fresh igjen og psyken stabil? (Begynte først nå og tenke over konsekvenser ordentlig, har tidligere tenkt at "det er fra apotek og mengden er lik eller mindre med det som blir foreskrevet til pasientene" , men faktum er jo at det er amfetamin. Eller er det mye mindre skadelig enn amfetamin som ikke er fra apoteket? Kan nevne at jeg har misbrukt/tatt mye kokain i en 2 års periode for et par år siden, hvis det er relevant. Hilsen en som ønsker en frisk hud og stabil psyke.

Håper noen her kan dele litt erfaring!
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor leste du dette? Bruker selv 50mg Aduvanz. Aldring høres helt jævlig ut!

Jeg fikk utslett på huden i starten, men det gikk fort over.
Livsstil trumfer mye narkobruk, terapeutiske doser med amfetamin utgjør veldig liten forskjell mtp det du snakker om. Men igjen hvis man ikke er så nøye med å ta vare på kroppen OG bruker amfetamin så går det fort den ene veien.

Trening, sunn mat, søvn og vann er essensielt. Vitaminer, mineraler probiotika og diverse nootropics kan hjelpe veldig mye på.

Andrew Huberman er en skikkelig guru når det kommer til kropp og helse generelt, anbefaler å titte litt på noen av videoene hans på YouTube.

Bruker selv lisdeksamfetamin og har fått komplimenter på at jeg ser freshere ut nå et halvt år etter oppstart. Har dog lagt om livsstilen og di tingene jeg nevnte over passer jeg på å være nøye med.
Racemisk amfetamin er jo 50% levo amfetamin og er jo sammen med adderal (25%) eneste legemiddel med levoamf .
Levo er fjernet fra alle andre meds med amfetamin pga de kjipe bivirkningene med at den er hardere for hjerte, sirkulasjon og psyken.

Så lenge du får i deg vitaminer og mineraler med relativt sunn livsstil så trenger du ikke la deg påvirke av this is your body on meth before and after greiene der det er all out misbruk.

Sjekk blodtrykket hver 6 mnd og blodprøve 1 gang i året, så får du en grei oversikt
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor har du lest at det framskyver aldringsprosessen? Litt merkelig at du har fått med deg det men ikke hva som skjer om man slutter.

OT: Du har et par slappe uker i vente. Ingenting å frykte..
For lite søvn over lengre tid fremskynder aldringsprosessen.
Tror nok det som fremskynder aldringsprosessen mest - og det som er vitenskapelig bevist at er tilfellet også - er det toksiske stresset du belaster deg selv for ved å overtenke slik på det. Finnes ikke noe mer skadelig, rent nevrobiologisk, enn stresshormonene som utsondres gjennom selvoppfyllende, negativ profeti
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Tror nok det som fremskynder aldringsprosessen mest - og det som er vitenskapelig bevist at er tilfellet også - er det toksiske stresset du belaster deg selv for ved å overtenke slik på det. Finnes ikke noe mer skadelig, rent nevrobiologisk, enn stresshormonene som utsondres gjennom selvoppfyllende, negativ profeti
Vis hele sitatet...
Takker. Gir mening. Det skal sies at selv om jeg har brukt det hver dag så har jeg sovet 8 timer hver natt, da jeg er helt avhengig av nok søvn. Kan hende jeg ikke har fått optimal rem-søvn, men tilhører ikke kategorien som er våken i flere døgn osv. Veldig bevisst på kosthold og mat. Er bare at jeg noier fordi selv om det er en adhd medisin, så er det faktisk AMFETAMIN.