Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1071
Tittelen sier det meste, hva er de beste hodetelefonene for rundt 2k med fokus på bass? Har muligheten til å kjøpe et par bose qc35 av en kompis for 2 k men vil gjerne høre her først.
Sony WH-XB910N er veldig gode på bass
Audio Technica er rimelig bra på det området. Jeg fant et par pent bruke Bang Olufsen HX til 2500,- som spiller fletta av det meste jeg har hørt på, en APP på telefon gjør også slik at man kan stille lyden slik man vill ha den. Hører endel på psytrance, hiphop, rock osv så liker at det sparker ifra seg. Nye koster di rundt 5500,- men tror di fleste tar vare på slike gadgets i den prisklassen og det tiltrekker seg litt eldre kunder som også gjør det samme, så å kjøpe brukt er rimelig greit.
Sony Xm4 var jævla gode, får kjøpt et par brukte til 1500
Jeg har qc45 og er ikke spesielt imponert over lyden, men de var erstatning fra bose for qc25 jeg hadde. Føler ikke trådløst klarer å matche de beste settene med ledning. Just sayin
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg er på mitt andre par Beyerdynamic DT770 Pro (32Ω) og er godt fornøyd med dem. Har også hatt den gamle traveren ATH-M50x fra Audiotechnica, disse var også gode.
Sist endret av robhol; 25. november 2022 kl. 12:33.
Noobspørsmål til audiofilene her, er det ikke en viss grense på hvor bra man kan få lydkvaliteten før det begynner å ikke ha noe å si? De aller fleste avspillingstjenester støtter vel ikke f.eks FLAC?
Sitat av desp1512 Vis innlegg
Noobspørsmål til audiofilene her, er det ikke en viss grense på hvor bra man kan få lydkvaliteten før det begynner å ikke ha noe å si? De aller fleste avspillingstjenester støtter vel ikke f.eks FLAC?
Vis hele sitatet...
De fleste vil ikke høre forskjell på 320 kbs og flac, folk har overdrevet den hørbare forskjellen mellom de to.
Du kan ta denne testen her
Sitat av desp1512 Vis innlegg
Noobspørsmål til audiofilene her, er det ikke en viss grense på hvor bra man kan få lydkvaliteten før det begynner å ikke ha noe å si? De aller fleste avspillingstjenester støtter vel ikke f.eks FLAC?
Vis hele sitatet...
Man hører ikke forskjell på flac og det under flac. Det som kan avgjøre hvor bra lydkvalitet man får er hvor bra utstyr man har.
Trådstarter
39 5
Takk for alle tips, skal sjekke ut de dere har nevnt. Prøvde noen skullcandy hodetelefoner av en kompis om de hadde så syk bass at det kjentes ut som at hodet skulle sprenges men husker faan ikke hvilken modell det var. Noen som kanskje vet? Var visst ikke så dyre heller.
Sitat av Lsdmann Vis innlegg
Prøvde noen skullcandy hodetelefoner av en kompis om de hadde så syk bass at det kjentes ut som at hodet skulle sprenges men husker faan ikke hvilken modell det var. Noen som kanskje vet? Var visst ikke så dyre heller.
Vis hele sitatet...
Skullcandy Crusher?

Sitat av something Vis innlegg
Man hører ikke forskjell på flac og det under flac. Det som kan avgjøre hvor bra lydkvalitet man får er hvor bra utstyr man har.
Vis hele sitatet...
I somme tilfelle kan ein høyre det.
Om ein berre høyrer på ultraprosessert elektronisk musikk har det fuck all å seie men på låtar med akustiske instrument er det ei anna sak.
Sist endret av Bodhisattkva; 26. november 2022 kl. 15:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jorg Vis innlegg
De fleste vil ikke høre forskjell på 320 kbs og flac, folk har overdrevet den hørbare forskjellen mellom de to.
Du kan ta denne testen her
Vis hele sitatet...
Her må jeg si meg uenig. Har man et godt system høres forskjellene større ut. Enklere å høre forskjell på mp3 og Flac kontra Flac og Vinyl spør du meg. Uavhengig av om det er elektronisk eller akustisk musikk.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Her må jeg si meg uenig. Har man et godt system høres forskjellene større ut. Enklere å høre forskjell på mp3 og Flac kontra Flac og Vinyl spør du meg. Uavhengig av om det er elektronisk eller akustisk musikk.
Vis hele sitatet...
Så tok du testen på systemet ditt, hvilket resultat ble det? Hva men tenker og hva man tror har lite relevans i slike diskusjoner, de fleste jeg kjenner som kan bli kalt audiofile klarer ikke å høre forskjell når de tar testen.
Det som derimot faktisk gir en stor forskjell er anlegget musikken spilles av på, i motsetning til flac hvor man nærmest må gjette seg til om man hører forskjell fra vanlig mp3-filer
Sist endret av Jorg; 26. november 2022 kl. 16:01.
Trådstarter
39 5
Men vet dere om qc35 er decent på bass? Har noen supra nitro x hodetelefoner som er helt ok nå men de var mer for å ha noe midlertidig siden mine gamle Sony wh-1000xm4 gikk istykker. Hadde qc35 og husker de som heldig gode på både lyd og støykansellering men måler de fortsatt opp nå som de er litt utdaterte eller er de fortsatt gode?
Sitat av Lsdmann Vis innlegg
Men vet dere om qc35 er decent på bass? Har noen supra nitro x hodetelefoner som er helt ok nå men de var mer for å ha noe midlertidig siden mine gamle Sony wh-1000xm4 gikk istykker. Hadde qc35 og husker de som heldig gode på både lyd og støykansellering men måler de fortsatt opp nå som de er litt utdaterte eller er de fortsatt gode?
Vis hele sitatet...
Dude, er det ikke kompisen din som selger de? Spør om å få prøve de på og smell på en sang du kan med mye bass og bedøm selv. Det er ikke mer komplisert enn som så.
Trådstarter
39 5
Sitat av Jorg Vis innlegg
Dude, er det ikke kompisen din som selger de? Spør om å få prøve de på og smell på en sang du kan med mye bass og bedøm selv. Det er ikke mer komplisert enn som så.
Vis hele sitatet...
Hahah sorry var litt bortevekk i stad når jeg skrev det as men ja det kan jeg godt gjøre. Bør jeg prøve å prute på 2k for de? Tenker at 1500 er en mer realistisk pris egentlig.
Sitat av Lsdmann Vis innlegg
Hahah sorry var litt bortevekk i stad når jeg skrev det as men ja det kan jeg godt gjøre. Bør jeg prøve å prute på 2k for de? Tenker at 1500 er en mer realistisk pris egentlig.
Vis hele sitatet...
QC35 eller QC 35 II? om det er to'ern så ville jeg prutet de ned til 1500 om de er brukt en del. Om det er en'erne ville jeg skippa å kjøpe de
Sjekk finn for priser
Sist endret av Jorg; 26. november 2022 kl. 23:19.