Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1312
Hei, lurte på om noen vet om det er mulig å få prøvd ut ADHD medisin noe tidligere enn 3 måneder? Er det helt umulig å begynne med medisin et par uker før hvertfall?

Må ta urintester hver uke i 3 måneder og jeg har godtatt situasjonen, men lurte bare på om det er urimelig å tenke at jeg kan starte med medisinsk behandling etter å ha bevist rusfrihet i over to måneder.
Sist endret av OmgZ0raz0; 13. november 2022 kl. 15:22.
Kommer helt an på behandleren du møter, føler jeg. Litt trynefaktor, kombinert med hvor flink du er å "trykke på de rette knappene". Var åpen om bruk av LSD og MDMA for rekreasjonelt bruk, men fikk lell foreskrevet resept på dagen. MEEEEEEEEEEN, bruk det private. Det offentlige er helt amøbe der
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Kommer helt an på behandleren du møter, føler jeg. Litt trynefaktor, kombinert med hvor flink du er å "trykke på de rette knappene". Var åpen om bruk av LSD og MDMA for rekreasjonelt bruk, men fikk lell foreskrevet resept på dagen. MEEEEEEEEEEN, bruk det private. Det offentlige er helt amøbe der
Vis hele sitatet...
Skulle til å sette opp time privat etter at jeg ble bedt om å ta urintester i 3 måneder for å få medisin av overlegen på DPS, men de sa at retningslinjene gjelder overalt i forhold til å være 3 måneder "rusfri" først... er i en veldig grusom situasjon akkurat nå men ser ikke ut som at jeg har noen valg.
Sitat av OmgZ0raz0 Vis innlegg
Skulle til å sette opp time privat etter at jeg ble bedt om å ta urintester i 3 måneder for å få medisin av overlegen på DPS, men de sa at retningslinjene gjelder overalt i forhold til å være 3 måneder "rusfri" først... er i en veldig grusom situasjon akkurat nå men ser ikke ut som at jeg har noen valg.
Vis hele sitatet...
Det er slik det er, du får nok ikke gjort noe med det. En måned igjen da
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Kommer helt an på behandleren du møter, føler jeg. Litt trynefaktor, kombinert med hvor flink du er å "trykke på de rette knappene". Var åpen om bruk av LSD og MDMA for rekreasjonelt bruk, men fikk lell foreskrevet resept på dagen. MEEEEEEEEEEN, bruk det private. Det offentlige er helt amøbe der
Vis hele sitatet...
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Det er slik det er, du får nok ikke gjort noe med det. En måned igjen da
Vis hele sitatet...
2 og en halv, men har såpass dårlig tålmodiget og blir vanskelig å fungere i hverdagen så lurte på om det ville vært mulig å få prøvd å begynne bittelitt tidligere.
Sitat av OmgZ0raz0 Vis innlegg
2 og en halv, men har såpass dårlig tålmodiget og blir vanskelig å fungere i hverdagen så lurte på om det ville vært mulig å få prøvd å begynne bittelitt tidligere.
Vis hele sitatet...
To uker går fort! Prøv en av følgende serier på Netflix:

- Squid game
- Manifest
- Private eyes
- The good doctor
- The rookie

Da vil du også ha mye latter mens du venter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
To uker går fort! Prøv en av følgende serier på Netflix:

- Squid game
- Manifest
- Private eyes
- The good doctor
- The rookie

Da vil du også ha mye latter mens du venter
Vis hele sitatet...
To og en halv måned :-( men takker for tipsa! Ventetiden er i tillegg veldig ekkel med tanke på at jeg må gjennom den samtidig som vinteren skal til å begynne..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gjør som meg og flere andre. Bruk substitutter som ikke vises på UP. Bla phenibut, nootropica, kratom (kanskje mest aktuel for deg hvis du liker stimulanter er hvit og grønn kratom veldig fine stims i små doser.
Du veit du blir pålagt å ta rustester når du står på medisinen også, sikkert enda mer hyppig om du har brettet ut om illegal rusbruk til behandler.

Med en gang du tester positivt, mister du medisinen. Tror jeg hadde 1 test i mnd cirka.
Nå må folk ta det rolig med å være så påståelige på hvordan disse prosessene foregår. Det er ingen automatikk i at du MÅ være rusfri 3 mnd eller at du MÅ levere prøver. Det kommer an på som har blitt nevnt.
For min del så var jeg lenge usikker og sa nei til adhd medisinering. Det er jo ofte litt uvanlig, spesielt når man er lar pasient i tillegg. Gikk med på å prøve strattera, så intuniv, men det funka ikke. Så var det noe rart med ekg fordi jeg brukte steroider på det tidspunktet.

Så Ritalin, bivirkninger, aduvanze 30-50-70mg. 70mg funka veldig bra men etter å ha utvikla toleranse og livet endra seg, så fikk jeg 5mg attentin til behov og. I følge legen på
Lar den eneste som får to forskjellige adhd meds i hele LAR. Vet ikke jeg.
Poenget er at det er ingen absolutt fasit. Og mye kommer an på hvordan du fremstår
Hvis man legger seg inn i behandling så kan man starte opp momentant. Dette er jo ikke ideelt for folk flest, men det kan fungere for noen.

@NodSquad, hvilken henteordning har du hos LAR? får du adhd medisinene dine samtidig med lar medikamentene, eller styrer du adhd biten selv? Jeg får utlevert 1 mnd adhd medisiner, men LAR medikamentene må jeg for øyeblikket hente flere ganger i uken.