Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 690
Hei! Poster denne i generelt, da formålet er medisinsk bruk og ikke rus.

Jeg går på Aduvanz 70mg og erfarer god virkning. Den er dog kort, og etter blodprøve ser man at konsentrasjonen er i gjennomsnittet etter 8 timers inntak. Jeg er i diskusjon med lege om å bruke "boosters" de dagene jeg jobber ekstra lenge.

Selv om jeg startet opp med ritalin før Aduvanz, og erfarte dårlig virkning, ønsker legen det som et alternativ. Dette på bakgrunn av belastning på hjertet, slik jeg forstår.

Mitt spørsmål er da:
Er det belegg for å tenke at ritalin, I kombinasjon med Aduvanz, er mindre belastende for hjertet enn å bruke attentin?

Attentin inneholder, slik jeg forstår, det samme virkestoffet som Aduvanz omdannes til, mens ritalin inneholder et annet.
Ville det ikke gi mer mening å redosere med samme virkestoff enn et annet?
Dette er nok pga misbrukspotensiale som er med attentin iom attentin er deksamfetamin, hvis du har registrert noe form for nark missbruk tidligere vil de nok ha litt betenkeligheter med å skrive ut til deg.

Kombinasjon er helt innafor så det har ikke interaksjoner problemer
Etter å ha gått på 70mg selv tidligere så har jeg forstått det som at det er vanlig å gi Aduvanz to ganger om dagen, som f.eks 50mg morgen og ettermiddag. Har fått dette fortalt av spesialister som jobber med utredning osv.

Det er også fint mulig å få f.eks 70mg morgen og Ritalin på ettermiddagen. Om jeg har skjønt det riktig så skal Ritalin være mildere for hjertet enn deksamfetamin, så det ligger nok noe i det du sier der.