Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 14396
Hvorfor er så mange enige i det Andrew Tare spytter fra seg på sosiale medier? I starten var alle enige om at han var en stor vits men nå plutselig florerer det tusenvis av mennesker som beskytter Andrew som om han er en gud. Det han sier er 99% bullshit hvor 1% er de mest basice meiningene som alle har, som for eksempel at det å være feit er uattraktivt. Han ble også nettopp sikta for menneskehandel, det sier mye om han som person.
Hva er det han spytter fra seg på sosiale medier da? Jeg visste ikke om ham før du opprettet denne tråden, det er sikkert deg som driver med snikreklame.
Sist endret av Tysteren; 5. august 2022 kl. 18:33.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Hva er det han spytter fra seg på sosiale medier da? Jeg visste ikke om ham før du opprettet denne tråden, det er sikkert deg som driver med snikreklame.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig å ikke ha hørt om Andrew Tate? Han får følgerne sine til å reposte klippene sine, så det er nesten kun Andrew Tate, spesielt på YouTube.
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Hvordan er det mulig å ikke ha hørt om Andrew Tate? Han får følgerne sine til å reposte klippene sine, så det er nesten kun Andrew Tate, spesielt på YouTube.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett en snurt av han på mine medier men kommer jo ann på hva man ser på til vanlig mtp algorithmen, måtte søke han opp på google for å lese litt, dog hjelper mye å ikke klikke på de videone der kan kommer opp, evt lage nye brukere
Han driver en MLM (selger et kurs hvor deltakerne skal lære seg å bli Tate 2.0 og så rekrutteres deltakerene til å rekruttere flere til "kurset") og later som om det kun er fansene hans som spyr ut videoene du ser om han på alle mulige sosiale medier plattformer som TikTok og YouTube etc..
Har ikke hørt om han jeg heller så kanskje du får revurdere hvem du selv følger? Googlet han nå og det står at han ble kastet ut av Big Brother i 2016 for å ha slått en dame, sier at menn skal ha autoritet over damer, at plystring ikke er trakkassering, at damer har ansvar for det om de blir voldtatt så det er ikke overraskelse at han kobles til menneskehandel og annen kvinnefiendtlig dritt.

Han selger hvordan bli rik kurs til den nette summen av 4100 pund 48000 nok kr og kan le hele veien til banken over hvor mange andre kvinnefiendtlige tapere som lar seg svindle og som fins i verden og desverre for resten av verden. Tror ikke noen normale er fan av han akuratt
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Heller ikke peiling. Husk at din opplevelse av sosiale medier kommer an på hva du følger, klikker på og hva algoritmen tror kommer til å engasjere deg. Og den har visst rett.
Har ærlig talt bare hørt om fyren fra andre som har nevnt han på twitch/YouTube. Og sett gamle klipp fra tiden han var med i Big brother elns. Lettvint kognitiv fordreining for unge gutter som tror aggesiv=dominant og som ønsker å vær tøff slik at alle ser opp til en. Var noe lignende som var "populært" noen år tilbake og
Kan da virkelig ikke skylde på TS fordi han kommer opp i ferden hans, mannen er blitt ekstremt kjent i det siste over ganske mange forskjellige medier. Mannen er en idiot, men en del av det han sier har en viss sannhet i seg. Han fremstiller seg også som idealmannen mange unge og usikre forestiller seg med masse damer og penger.
han er jo arti da ? :P
det er jo et skuespill, om dere har sett tidligere klipp av han, så skjønner man at han er i en karakter. han har også "broke character" noen ganger på live stream.

han sier at dette er første del av tre, i hans plan(gud vet hva). dessuten koster kurset hanns ca 500 norske kroner 1 gang. og mange har tjent penger på det.

ingen tvil om at han har utført en liten genistrek på sosiale medier, nå må han gå med bodyguards lol

han sier mye provoserende men har også et lite snev sannhet. jeg tror fyren har gode verdier innerst inne.

er ikke noen kjempe fan bare for å ha sagt det, men har også feeden full av fyren.
Sitat av magnet Vis innlegg
han er jo arti da ? :P
det er jo et skuespill, om dere har sett tidligere klipp av han, så skjønner man at han er i en karakter. han har også "broke character" noen ganger på live stream.

han sier at dette er første del av tre, i hans plan(gud vet hva). dessuten koster kurset hanns ca 500 norske kroner 1 gang. og mange har tjent penger på det.

ingen tvil om at han har utført en liten genistrek på sosiale medier, nå må han gå med bodyguards lol

han sier mye provoserende men har også et lite snev sannhet. jeg tror fyren har gode verdier innerst inne.

er ikke noen kjempe fan bare for å ha sagt det, men har også feeden full av fyren.
Vis hele sitatet...
Kan du kanskje forklare hva han har sagt som er sant? For alt jeg får opp på feeden min er utsagn som «menn kan være utro men damer er horer om de er utro» eller «om sønnen min blir en nerd så er han ikke sønnen min». Skjønne r mye av det er overdrevent men jeg tror han faktisk mener noe av de tingene han sier. Og såsi alt han har sagt så langt er ganske ekle ting.
Sist endret av Brah123; 6. august 2022 kl. 02:02.
last ned tiktok
Sitat av magnet Vis innlegg
last ned tiktok
Vis hele sitatet...
Jeg har TikTok
Sitat av Brah123 Vis innlegg
Kan du kanskje forklare hva han har sagt som er sant? For alt jeg får opp på feeden min er utsagn som «menn kan være utro men damer er horer om de er utro» eller «om sønnen min blir en nerd så er han ikke sønnen min». Skjønne r mye av det er overdrevent men jeg tror han faktisk mener noe av de tingene han sier. Og såsi alt han har sagt så langt er ganske ekle ting.
Vis hele sitatet...
Nå må du ikke høre på alt det folk her inne sier, det at han sier med ting med en snev av sannhet i seg betyr ikke at konklusjonen han drar utifra resonnementet er fornuftig eller sant.
Jeg har helt samme inntrykk av deg som karen, og synes det er synd hvordan mange unge som begynner å idolisere han.

Det meste han sier kan motbevises ganske greit, men siden mannen velger og plukker sine meningsmotstandere til showet sitt så er det veldig få som er flinke nok til å gi god motstand til det han sier. Og mannen er uten tvil karismatisk og har en del erfaring i å diskutere det han gjør, noe som gjør det hele til ikke en fullt så enkelt prosess som man ville trodd
Hvorfor gir folk oppmerksomhet til influensere? Det er jo bare reklame eller propaganda. Ingenting av det han sier har noen vitenskapelig tyngde, og han bruker tydelig emosjoner for å skape engasjement / ødelegge hjernene til drittunger som aldri lærte seg kildekritikk. Les ei bok for faen.
fordi det er underholdning?
fyren er på sosiale medier, gjest i ulike podcasts og tiktok, og du krever vitenskapelige kilder på det "pisset" han lirer ifra seg? du kan jo prøve se noen episoder med real housewifes eller lignende, da skal du få rive av deg håret tenker jeg.
Fyren sier det samme som alle disse gamle Pua gutta dreiv på med. Det funker mot en del av den kvinnelige befolkningen, men det er ofte den delen du ikke ønsker å styre med. Til syvende og sist kommer det an på hva du ønsker å tiltrekke deg.
Som mange nevner her: Bruk hodet og kildekritikk. Verden er ikke så enkel som han vil ha det til.
Sitat av Eckhard Vis innlegg
Fyren sier det samme som alle disse gamle Pua gutta dreiv på med. Det funker mot en del av den kvinnelige befolkningen, men det er ofte den delen du ikke ønsker å styre med. Til syvende og sist kommer det an på hva du ønsker å tiltrekke deg.
Som mange nevner her: Bruk hodet og kildekritikk. Verden er ikke så enkel som han vil ha det til.
Vis hele sitatet...
Du skaper din egen verden.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av magnet Vis innlegg
fordi det er underholdning?
fyren er på sosiale medier, gjest i ulike podcasts og tiktok, og du krever vitenskapelige kilder på det "pisset" han lirer ifra seg? du kan jo prøve se noen episoder med real housewifes eller lignende, da skal du få rive av deg håret tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis han uttaler seg om den virkelige verden eller noe i den, er det jo en fordel at det han sier er litt forankret i virkeligheten.
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis han uttaler seg om den virkelige verden eller noe i den, er det jo en fordel at det han sier er litt forankret i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
men det er jo også, på samme måte som alle andre stand up komikere, med en liten tvist på allt.
om jeg er tilatt å sammenligne med det.

det er en form for komedi i underholdnings bransjen han driver med helt klart. han er for meg ganske tydelig i en karakter.
at folk lar seg provosere av sånt er ikke noe nytt.

nesten litt som boorat.
Andrew hvem? Aldri hørt navnet før det ble nevnt her.
Aldri hørt om fyren.
Han snakker på en polariserende måte, med sterke meninger som er ‘utradisjonelle’ i dagens samfunn, som fører til at han får JÆVLIG mye engagement omnipresent.

Dette er kjent i markedsføring og kan sammenlignes med Donald Trump.

Vær ekstrem, få MANGE hatere og MANGE som elsker deg. Hvorfor?

For da oppstår poster som dette, nyhetsoppslag(bare sjekk VG), engagement i sosiale medier osv.

Helt perfekt når du i tillegg selger nettkurs til usikre kids som ser på deg som et forbilde.

Andrew Tate har innrømt at han ‘tar i’. Han har en persona for å gå viralt.
Sitat av magnet Vis innlegg
men det er jo også, på samme måte som alle andre stand up komikere, med en liten tvist på allt.
om jeg er tilatt å sammenligne med det.

det er en form for komedi i underholdnings bransjen han driver med helt klart. han er for meg ganske tydelig i en karakter.
at folk lar seg provosere av sånt er ikke noe nytt.

nesten litt som boorat.
Vis hele sitatet...
Du bommer. Ikke alle unge ser forskjell på underholdning og vitenskap. Han typen her har en tydelig agenda og bedriver ikke komikk i noen tradisjonell form. Hvis du finner han "morsom" har du ekstremt lave krav til hva du forer hjernen din med.
Strategien hans er like enkel som effektiv.

Han sier ting som mange mener, men som de ikke tør å si høyt. Gjerne ting som er politisk ukorrekt.

Målgruppen er gjerne incels og den type folk som tilber the game (boka, konseptet). Dette er en målgruppe som er veldig engasjert og lojal og derfor blir det mye blest.
"Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke herlig å slå dem flate?
Er det ikke deilig å ha noen å hate?"


Sang Raga Rockers i 1990 i låta Noen å hate som i motsetning til hva man
kanskje skulle tro handler om at man skal slutte å gå rundt og hate folk.

Enten det fanatiske vaksine motstandere eller Andrew Tate hang arounds så er vel hatet mot de
med på å holde flammen levende. Kanskje er det en naturlig orden, ikke til å unngå.
Er det noen over 20 år som bruker tiktok? Ta et valg å slett appen så er du kvitt hele karn
Top G må ikke undervurderes. Hans perspektiver er langt forbi den generelle personen i samfunnet. Folk velger å bare se på det negative, men glemmer det positive. Han har sine meninger om forhold med kvinner, noen bra noen dårlig. Man må ikke glemme at han er en suksessful mann og har mye respekt for seg selv.
Sitat av pollen97 Vis innlegg
Top G må ikke undervurderes. Hans perspektiver er langt forbi den generelle personen i samfunnet. Folk velger å bare se på det negative, men glemmer det positive. Han har sine meninger om forhold med kvinner, noen bra noen dårlig. Man må ikke glemme at han er en suksessful mann og har mye respekt for seg selv.
Vis hele sitatet...
Bare fordi han er rik betyr ikke det at han er et geni.
Så noen klipp av han.

Førsteinntrykket er at han er en type som mener han sitter på sannheten om mennesker og i stor grad generaliserer. Han slår meg som en konservativ type som ikke trives med liberale holdninger i samfunnet og at mennesker går egne veier og ikke gjør det som forventes av dem, og basert på de klippene jeg har sett bekrefter det også mine antagelser. For eksempel dette: https://youtu.be/nlDY0D7CscM

Og så er det jo morsomt å se hvordan han snakker om å tiltrekke seg kvinner, samtidig som han håner de. Jeg vet ikke hva som er humor og ekte her. Kjenner jeg er særdeles tilfreds med å ikke passe inn i hans mal av hvordan kvinner skal være og at jeg ikke tiltrekker meg sånne typer. Så i kommentarfeltene på youtube at han har en ganske stor fanbase bestående av menn.
Han hadde aldri blitt så kjent hvis ikke det var for all galskapen som har skjedd i vesten de siste 10 årene. Han har et enormt ego, men jeg synes det kan være et friskt pust å høre på han. Etter flere år med cancel-kultur synes jeg det faktisk er nesten like tilfredsstillende å se hvor mye hat han får, og likevel bare fortsetter med det han gjør.

Han pakker inn budskapene sine med veldig ekstreme utsagn, men slik jeg tolker det er han ikke så ekstremt som mange skal ha han til.
Budskap som går igjen er at f.eks. at penger er viktig, at kvinner ikke tiltrekkes av late eller ansvarsløse menn, at regjeringer ikke er til å stole på (COVID), og at "depresjon ikke er ekte" (men heller bare en kjip livssituasjon man må gjøre noe med).
Sitat av MBTI Vis innlegg
Han hadde aldri blitt så kjent hvis ikke det var for all galskapen som har skjedd i vesten de siste 10 årene. Han har et enormt ego, men jeg synes det kan være et friskt pust å høre på han. Etter flere år med cancel-kultur synes jeg det faktisk er nesten like tilfredsstillende å se hvor mye hat han får, og likevel bare fortsetter med det han gjør.

Han pakker inn budskapene sine med veldig ekstreme utsagn, men slik jeg tolker det er han ikke så ekstremt som mange skal ha han til.
Budskap som går igjen er at f.eks. at penger er viktig, at kvinner ikke tiltrekkes av late eller ansvarsløse menn, at regjeringer ikke er til å stole på (COVID), og at "depresjon ikke er ekte" (men heller bare en kjip livssituasjon man må gjøre noe med).
Vis hele sitatet...
Pisspreik.
BRAND ∞ STRONG
Det er ikke så mange kvinner som mener noe her (på freak), derfor er det ekstra interessant hvis man får mer utfyllende svar enn dette

Sitat av Medusa Vis innlegg
Pisspreik.
Vis hele sitatet...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er ikke så mange kvinner som mener noe her (på freak), derfor er det ekstra interessant hvis man får mer utfyllende svar enn dette
Vis hele sitatet...
Er vel fullstendig irrelevant hva en kvinne mener om saken om man har Andrew Tate som idolet sitt.

Depresjon er i aller høyeste grad ekte og svært mange mennesker lider under depresjon. Det er ikke slik at depresjon oppstår som følge av en "kjip livssituasjon", men den kjipe livssituasjonen oppstår gjerne som følge av depresjonen, som kan utløses av en rekke faktorer. Mobbing, omsorgssvikt, manglende selvtillit, tap av nære relasjoner, gjentatte svik, konstant motgang, utbrenthet osv. Listen er lang. Depresjon er ikke en følelse ene og alene slik som sinne, tristhet, redsel, glede og skyld, men omfatter flere vonde følelser som vedvarer over lang tid. Hos noen er apati veldig sentralt, man føler seg tom, ingen drivkraft, ingen svingninger i stemningsleiet, kun tomhet og total mørke. Ingen og ingenting betyr noe. Andre føler det sterkt og kjenner på følelsen av tristhet og sorg over lang tid. Felles for de fleste er null håp for fremtiden, manglende tro på seg selv - noe som kan føre til at man blir passiv og har vansker med å hjelpe seg selv. Det er en grunn til at deprimerte mennesker ofte ikke er flinke på egenomsorg. De sliter med å ta vare på seg selv, ofte som følge av et anstrengt forhold til seg selv. Ingen viser omsorg for noen de hater.

Det jeg syns er problematisk med en slik påstand er at det undergraver andre menneskers reelle problemer. Når en så kjent person går ut og sier at depresjon ikke er ekte, kan det påvirke andre til å trekke seg tilbake og ikke søke hjelp. Depresjon er vanskelig å komme seg utav alene, man trenger gjerne drahjelp, en gulrot, noen som styrer deg inn på riktig spor. Man vandrer jo rundt i mørket helt alene, å se lyset er dermed vanskelig. Følelsene overstyrer fornuften. Om man blir møtt med "skjerp deg, det går over, vær sterk så forsvinner det" (eller hva nå enn man som trangsynt sier til noen som er deprimert), vil det gjøre at personen fortsetter å stenge følelsene og tankene inne. Og det er ikke ukjent at dette kan ta liv. For de aller fleste kan det hjelpe å snakke høyt om vanskene sine, få bekreftelse og anerkjennelse, støttende råd og omtanke, en følelse av å bli sett og hørt. Men, depresjon er ganske jævlig, for de gode følelsene forsvinner raskt, og plutselig er de glemt.

Ja visst, skal man bekjempe (eller lære seg å leve med) depresjon, så må man gjøre en iherdig jobb. Det er mye som kan gjøres, det finnes mange behandlingstilbud, og der er måter man kan tenke på og ting man kan gjøre som kan lette symptomene og gjøre hverdagen bedre. Noen kommer seg ut av depresjonen, andre forblir i den livet ut, men lærer seg å mestre hverdagen likevel.

Depresjon besudler tankemønsteret og lager stygge sår i sjela. Deprimerte mennesker ønsker ikke å være deprimerte, og de fleste prøver så godt de kan å komme seg ut av det. Det å bli passiv og tiltaksløs, ha vansker med å gjennomføre det som er bra for en, er en del av det å være deprimert. Man blir selvdestruktiv og mistroisk. Alt er jo tross alt poengløst, livet gir ikke mening, andre mennesker bryr seg ikke, så hva faen er vitsen? At man blir liggende i senga store deler av døgnet, ikke gidder å pusse tennene, ikke orker å dusje, ikke tør å møte mennesker.... Det er ikke rart. Og man vil iallfall ikke gjøre det om man får beskjed om at ens situasjon bare er "kjip".

Psykiske lidelser som tar liv, og ødelegger liv, bør alltid tas på alvor. Heldigvis finner det ikke psykologer, psykiatere eller leger som har denne holdningen, men det er ikke alltid at folk som sliter henvender seg rett til helsevesenet. Noen ganger betror de seg til en venn eller noen de stoler på. Og da ville det jammen vært kjipt om de lente seg på Andrew Tate eller han geniet ovenfor her som mener at depresjon ikke er ekte. Så ja, et slikt utsagn er pisspreik i mine ører.
BRAND ∞ STRONG
Takk for svar.

Sitat av Medusa Vis innlegg
Er vel fullstendig irrelevant hva en kvinne mener om saken om man har Andrew Tate som idolet sitt.
Vis hele sitatet...
Jeg syns ikke det er irrelevant eller uten betydning
Hva menn mener om enkelte andre menn sine meninger og hva kvinner mener om enkelte menn
sine meninger vil jeg tro ofte er forskjellig.

Spesielt siden han prøver å utale seg på vegne av menn.
Sist endret av vindaloo; 11. august 2022 kl. 00:42.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Takk for svar.


Jeg syns ikke det er irrelevant eller uten betydning
Hva menn mener om enkelte andre menn sine meninger og hva kvinner mener om enkelte menn
sine meninger vil jeg tro ofte er forskjellig.

Spesielt siden han prøver å utale seg på vegne av menn.
Vis hele sitatet...
Hva skal man si.... Mennesker er fulle i faen og håpløse til tider. Er ikke rart man blir deprimert.
Tate oversvømmer tik tok, er han på andre plattformer så er det enten bait eller ad’s, jeg personlig visste ikke hvem han var før jeg fikk meg tik tik, på andre plattformer så hadde jeg nok rapportert ham for lengst som spam.
BRAND ∞ STRONG
Kjente ikke noe til fyren og jeg bruker egentlig ingen sosiale plattformer. Ble ikke veldig imponert av det jeg leste
i denne artikkelen «Kongen av giftig maskulinitet»
Sist endret av vindaloo; 13. august 2022 kl. 22:58.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Aldri hørt om fyren.
Vis hele sitatet...
Lest forsiden til Dagbladet.no og NRK.no i det siste?
En tulling på høyere nivå.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
"Er det ikke deilig å ha noen å hate?
Føles det ikke godt å ha noen å hate?
Er det ikke herlig å slå dem flate?
Er det ikke deilig å ha noen å hate?"


Sang Raga Rockers i 1990 i låta Noen å hate som i motsetning til hva man
kanskje skulle tro handler om at man skal slutte å gå rundt og hate folk.

Enten det fanatiske vaksine motstandere eller Andrew Tate hang arounds så er vel hatet mot de
med på å holde flammen levende. Kanskje er det en naturlig orden, ikke til å unngå.
Vis hele sitatet...
Vil gjerne påpeke forskjellen mellom å hate noen, og å helt fint og rolig ta en titt på hvem de er, hva de mener/sier/gjør, og derfra konkludere at de er 185 cm med pågående grovt oksygenmisbruk.

Det er derimot veldig mye vanligere å se folk ta velbegrunnet kritikk og late som om det er hat, fordi da er de så modige og tøffe. Merkelig nok skjer det påfallende mye oftere hos folk som søker seg til Tate og annet søppel.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Lest forsiden til Dagbladet.no og NRK.no i det siste?
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det Dagbladet som gir han oppmerksomhet.
Sitat av Medusa Vis innlegg
Selvsagt er det Dagbladet som gir han oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig skal de gi han oppmerksomhet, hvordan skal ellers eldre få øynene opp for han og det han sier. Denne tråden her er jo et jævla fint eksempel på hvordan folk over 30 ikke har hørt om han. Det du derimot kan banne på er at alle unge på tiktok/YouTube allerede vet veldig godt hvem han er. Nå åpner dette opp for at foreldre faktisk kan snakke med barna sine om han og være en motpol til det han spyr ifra seg.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av robhol Vis innlegg
Vil gjerne påpeke forskjellen mellom å hate noen, og å helt fint og rolig ta en titt på hvem de er, hva de mener/sier/gjør, og derfra konkludere at de er 185 cm med pågående grovt oksygenmisbruk.

Det er derimot veldig mye vanligere å se folk ta velbegrunnet kritikk og late som om det er hat, fordi da er de så modige og tøffe. Merkelig nok skjer det påfallende mye oftere hos folk som søker seg til Tate og annet søppel.
Vis hele sitatet...
Absolutt.
Å kalle det hat ble feil og misvisende. Jeg tenkte vel egentlig mer på måten man diskutere på nett generelt at det ikke er
spesielt fruktbart hvis poenget med en diskusjon er å lære noe, lære bort noe.
Det er som regel to fronter, f.eks for eller mot Trump og menings utvekslingene handler ofte mer om å vise hvor man står,
hvilken gruppe mann tilhører en om et forsøk på å forstå eller forklare. Det er lite rom for nyanser i det rommet. Ofte virker
det som om folk er redde for å gjøre noe annet en forenkle veldig og bruke store bokstaver, er man ikke tydelig nok på at man
er i mot Trump så er man for. Svart hvitt.
Nå snakker jeg vel å merke om sosial medier. Det finnes mer nyanserte arenaer, men det virker på meg som om denne
polariseringen gjør seg mer og mer gjeldene også i resten av samfunnet. Om 20-30 år vil de som mener noe i offentligheten
eller de som tar beslutninger være mennesker som har vokst opp med likes og tommel opp eller ned.

De som finner mening i, og identifisere seg med, Andrew Tate er ikke interessert i å høre på argumenter mot "filosofien"
hans, da roper de bare høyere. Mest sannsynlig spiller det heller ikke noe særlig rolle for det som står på andre siden om de
har lært noe eller ei.

Det sagt så mener jeg ikke at man skal slutte å flagge meningene sine og i sånne tilfeller som Andrew Tate er det kanskje ekstra
viktig siden han henvender seg til unge mennesker og promotere holdninger og verdier de bør følge.
Hvis 5 millioner unge men vokser med en idè om at kvinner bør holde seg på kjøkkenet så vil jo det kunne prege samfunnet.
Kanskje ikke så mye, men nok til at slike ting ikke bør uimotsagt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Tror det er en video på reddit der han slår dama si, og er ellers ganske abusive. Skal finne link

Edit, fant den https://www.reddit.com/r/Hasan_Piker...xxxxxxxx=share
Sist endret av Carmex; 17. august 2022 kl. 08:37.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Tror det er en video på reddit der han slår dama si, og er ellers ganske abusive. Skal finne link

Edit, fant den https://www.reddit.com/r/Hasan_Piker...xxxxxxxx=share
Vis hele sitatet...
Vel, jeg så ikke for meg at dette er en respektabel herremann som behandler kvinner med respekt og omsorg. Mennesker som har sterke meninger om hvordan andre burde leve livene sine og ønsker å kontrollere de er som oftest tilbøyelige til å være voldelige drittsekker. Men overbevis meg gjerne om at det ikke stemmer.

Sitat av Jorg Vis innlegg
Selvfølgelig skal de gi han oppmerksomhet, hvordan skal ellers eldre få øynene opp for han og det han sier. Denne tråden her er jo et jævla fint eksempel på hvordan folk over 30 ikke har hørt om han. Det du derimot kan banne på er at alle unge på tiktok/YouTube allerede vet veldig godt hvem han er. Nå åpner dette opp for at foreldre faktisk kan snakke med barna sine om han og være en motpol til det han spyr ifra seg.
Vis hele sitatet...
La oss si at en ung gutt (eller en voksen mann) plukker opp råd og tips fra Tate og blir sterkt påvirket av hans meninger og kvinnesyn. Hvem tror du som har størst makt til å påvirke denne unge gutten/voksne mannen ytterligere? Internett eller foreldre? Jeg vedder mye på at det er internett. Det avhenger veldig av kunnskapsnivået til foreldrene og forholdet dem i mellom. Noen som har et dårlig forhold til sine foreldre vil så klart høre lite på de.

Det er nok ikke bare unge mennesker som følger med på Tate og hyller han, det er voksne menn også (har sett noen tilfeller på Reddit).

Har sett litt mer av Tate nå. Basert på det jeg ser, og leser, er dette en rett og slett en ekkel og shady mann. Det er trist å se at han har fått makt i sosiale medier og at andre ser opp til han, og jeg håper og tror han ikke har en altfor stor fanbase. Om gutter og menn tror at han her er mannen med svar på deres problemer så syns jeg det er trist. Og denne mannen drar ikke damer fordi damene liker han for den han er - det er fordi han betaler de for det.
Sist endret av Medusa; 17. august 2022 kl. 14:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som en annen kar på youtube påpekte om mr. Tate så virker han som en 13 årings fantasi av en gta karakter.
Sitat av Medusa Vis innlegg
Hvem tror du som har størst makt til å påvirke denne unge gutten/voksne mannen ytterligere? Internett eller foreldre? Jeg vedder mye på at det er internett. Det avhenger veldig av kunnskapsnivået til foreldrene og forholdet dem i mellom. Noen som har et dårlig forhold til sine foreldre vil så klart høre lite på de.
Vis hele sitatet...
Du argumenterer jo for mitt synspunkt. Du snakker om å øke kunnskapsnivået hos foreldre, nettopp for å gi de en høyere gjennomslagskraft hos barna sine.
Tror du man får mer eller mindre kunnskap ved at aviser legger ut artikler om fenonemet? Du er jo et levende bevis på hvordan eldre ikke har hørt om fyren engang før.

Men selvfølgelig, vi kan jo bare sitte på ræven og ikke gjøre noenting, det funker sikkert kjempe bra
Sitat av Jorg Vis innlegg
Du argumenterer jo for mitt synspunkt. Du snakker om å øke kunnskapsnivået hos foreldre, nettopp for å gi de en høyere gjennomslagskraft hos barna sine.
Tror du man får mer eller mindre kunnskap ved at aviser legger ut artikler om fenonemet? Du er jo et levende bevis på hvordan eldre ikke har hørt om fyren engang før.

Men selvfølgelig, vi kan jo bare sitte på ræven og ikke gjøre noenting, det funker sikkert kjempe bra
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg ikke. Du går automatisk ut ifra at alle foreldre er motpol til hans holdninger og meninger, og at de snakker med barna sine etter å ha lest om han på Dagbladet. Slik fungerer ikke den virkelige verdenen. Noen foreldre tar ikke engang blomster og bien samtalen med barna sine.

Ja, og at jeg ikke hadde hørt om han i utgangspunktet ser jeg på som en positiv ting. Det betyr at jeg ikke fôrer hjernen med unødvendig piss fra internett. Basert på det jeg har lest av kommentarer og artikler, ser det ut til at mange menn mener at Tate har gode argumenter, så jeg tenker de bare får kose seg i denne runkeringen for jeg har ikke tenkt å stille meg i midten og fortelle dem at de tar feil.... Men vær så god, om du ikke vil sitte på rumpa og ikke gjøre noe, så må du gjerne snakke ut. Menn som snakker ut offentlig og taler han imot tror jeg er mangelvare (og det har vel vært en debatt om at unge menn mangler gode, maskuline forbilder). Unntaket er Wasim Zahid, han har faktisk laget en youtube video(!). Venter i spenning på at Peder Kjøs og Frode Thuen skal uttale seg om at Andrew Tate faktisk er en klok mann med gode synspunkter og meninger.
BRAND ∞ STRONG
Exit Andrew Tate
Utestengt fra Facebook og Instagram