Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1243
Dealer med en Prodex EN54-2 som er koblet opp mot brannstasjonen.
Prøver å få den til å stoppe å virke på stua og fant ut at jeg kan skru av stua i soner som vist her:
https://steinsvikskrenten.no/wp-cont...veiledning.pdf
på siden 7
Men problemet er at da viser det seg på skjermen helt til den er på igjen. Har egt ikke lov til å skru den av skjønner du

Noen tips til hvordan man kan tette brannalarmen så den ikke inntar damp/røyk? Vifta på kjøkkenet funker ikke i det hele tatt drar så vidt luft og har prøvd å vaske den osv. til ingen hell. Litt lei av å flyge ned gangen hver gang brannalarmen går av for å stoppe den før den går til stasjonen.
Tre over en engangshanske?
Hva gjør du hvis du setter fyr på noe og alarmen ikke går?

Hva med å gå på verandaen? Eller bare ta en rusletur ut?
Rusletur for å steke koteletter?
Carrots for Fun!
darkslayer322's Avatar
Dekk den i plastikk/hanske/brødpose etc.
Innlandet
knaskræv's Avatar
Trådstarter
41 7
takk for svar var litt usikker på om det blir tett nok sjø
Noen alarmer slår ut vist dem blir tildekket
Innlandet
knaskræv's Avatar
Trådstarter
41 7
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Noen alarmer slår ut vist dem blir tildekket
Vis hele sitatet...
Hmm. Det var bra du sa. Vetta søren hva jeg skal gjøre jeg nå
Sitat av knaskræv Vis innlegg
Hmm. Det var bra du sa. Vetta søren hva jeg skal gjøre jeg nå
Vis hele sitatet...
Som jeg har sagt: Gå ut og røyk. Så får du frisk luft samtidig.
Innlandet
knaskræv's Avatar
Trådstarter
41 7
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Som jeg har sagt: Gå ut og røyk. Så får du frisk luft samtidig.
Vis hele sitatet...
Je røke itte Slutta Damper men det gjør jeg i så små mengder så det når ikke alarmen.
Tenkte mer på mat-os osv. Har prøvd å vaske bunnen med magic svamp og ovn-grill spray og vaska filteret. er sånn køl-drit
Mat-os? Det skal ikke starte brannalarmen. Da er det noe feil med utluftingen eller måten du lager mat på. Kanskje på tide å bytte kullfilteret?
Innlandet
knaskræv's Avatar
Trådstarter
41 7
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Mat-os? Det skal ikke starte brannalarmen. Da er det noe feil med utluftingen eller måten du lager mat på. Kanskje på tide å bytte kullfilteret?
Vis hele sitatet...
Bruker alltid halv varme på stekplata, hele vifta er kjøpt ny for 5-6 mnd sia?, Bruker bare steke smør ikke olje. Skjønner ikke helt hva jeg kan gjøre feil. Ikke noe åpenbart hvertfall. Vifta suger også et a4 ark fast. Men tydeligvis ikke nok fordi etter 5 min så er hele stua full av røk og brannalarmen piper
Får du luft INN i leiligheten? Har du åpne lufteluker? Prøv med et vindu eller balkongdøra åpen. Blir det bedre da?
https://www.thesafetycentre.co.uk/ho...s-yellow-cover

Brannvesenet her jeg holder til bruker noen lignende disse over brannvarslerne når de kjører røykdykkerøvelser, så det kan jo være en løsning?