Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2490
Hei, har en gammel "nybegynner" forsterker som har begynt å lage masse støy så jeg lurer på om noen har noen tips? skal bruke rundt 12000kr på en menne har lite peil egentlig på sånt.Liker egentlig å spille alt forutenom country.Menne så er det så mye å velge imellom.Så jeg lurer på hva burde jeg se etter?

Edit:skulle bare legge til att jeg spiller vel MEST musikk med mye distortion.
Sist endret av StaiN; 21. desember 2007 kl. 08:05.
marshall passer til alt. men åssen marshall aner jeg ikke. xD
Trådstarter
Ingen flere som har noen tips?
Trådstarter
Vel, valget falt på Marshall MG100HDFX /412A Stack: Marshall MG100HDFX /412A Stack.Så nå kan dere jo komme med tips osv.Btw dagens gode gjerning idag er å anbefale dere filmen I AM LEGEND.Ha en god jul.
12.000? kjøp en feit ENGL, Buddha eller noe i den gata rørkombo!
Rørforsterkere er jo kremen av kremen, men hvis du er nybegynner er det neppe mye vits i å bruke mye penger på det.
hvis du er sånn "heavy metal" type, og spiller sånn musikk, så ville jeg personlig gått for Line6 forsterker... de har som regel sykt med crunch osv.. men, hvis du spiller mer forskjellig type musikk, f.eks rolig, rock, metal, blues osv, så vil jeg anbefale Marshall... er enig i at hvis man er nybegynner, så er ikke rørforsterker et must (hvis man ikke absolutt vil ha det), men er du en mer erfaren gitarist så er nok rørforsterker bra, en marshall rørforsterker, med 3-4 kanaler, switch osv.. det er iallefall mine meninger.. når jeg spilte, hadde jeg en liten marshall MG15CDR, billigdriit.. hadde tenkt til å kjøpe meg en større, marshall rørforsterker, men gadd ikke spille mer.. xD
Jeg kan anbefale Line6 også. De har veldig mange bra forsterkere med høy kvalitet til en rimelig pris. Har 6 kanaler på min, det er: Clean, Twang, Blues, Crunch, Metal og Insane; hver av disse har 2 hakk med forskjellig effekt.

Sammen med tradisjonelle innstillinger (gain, treble etc.) og div. FX muligheter har du VELDIG mye digg å velge mellom
Line6 spider 3 er den utrolig god forsterker til en billig penge.
Du får mye trøkk, utolig variert lyd og presets med amp modeller fra f.eks KSE, Soil, Slipknot osv.
Jeg har et randall stack til 21 tusen å sammeligne med. Nesten like bra lyd. Helt utrolig.
Løp å kjøp

Men tror du kommer til å angre på Marshall kjøpet. Grei, men finst mye bedre comboer/stack til den prisen.
Sist endret av Insanity; 25. desember 2007 kl. 18:59.
Line 6 er ikke å forakte, men Fender har den klart beste lyden (synes jeg). Den er rein og fin, og mjuk og deilig, og hvis du bruker Digitech Hot Head pedal til vreng får du en blanding av Dimebag og Hetfield på Justice albumet. Hvertfall på den forsterkeren jeg prøvde. 30 år gammel, 100w. Fenderforsterkere er jo ganske dyre da, men tror da du skal få en akseptabel en for 12k.
Sist endret av hopalong; 25. desember 2007 kl. 19:01.