Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3439
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Long story short.

Jobbet hos et firma helt til dagen de gikk konkurs. De hadde ikke midler til å betale den siste månedslønnen min. Fikk til slutt lønna mi betalt svart direkte fra arb.giver. Har nå fått utbetalt feriepengebeløpet jeg har krav på via nav. Dog, ikke feriepenger for den siste måneden (siden jeg formelt sett fremdeles ikke har mottatt lønn for denne måneden).

Er det i det hele tatt mulig å få utbetalt den siste månedslønna via nav lønnsgaranti? Siden det ikke finnes papirer på at jeg faktisk har fått betalt. Kommer nok til å prøve å stille krav, må bare få dokumentert det på riktig vis.

Noen som har vært i samme båt?
Så det du egentlig lurer på er hvordan kreve det offentlige for den samme lønna du har mottatt svart?
Nei, det er ikke mulig.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Så det du egentlig lurer på er hvordan kreve det offentlige for den samme lønna du har mottatt svart?
Vis hele sitatet...
TS her.
Ja, egentlig. Hører jo at det ikke er innafor juridisk sett, tenkte mer på om det var noen vits å prøve seg siden man allerede hadde brutt loven ved å jobbe svart.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
TS her.
Ja, egentlig. Hører jo at det ikke er innafor juridisk sett, tenkte mer på om det var noen vits å prøve seg siden man allerede hadde brutt loven ved å jobbe svart.
Vis hele sitatet...
Så du ser på det som naturlig at når man først har begått skattesvindel så kan man like gjerne legge trygdesvindel (eller hva man nå eksakt ville kalt det i dette tilfellet) til lista?

Greit nok at dette er freakforum, men jeg blir av og til rystet over hvilke holdninger folk har her inne. Skjerp deg.
Tidligere arbeidsgiver blir sikkert kjempeglad når NAV legger inn lønnskrav for deg i boet....
Legg inn kontonummeret ditt her så kan vi sette direkte inn til deg. Tror jeg snakker på vegne av alle skattebetalere her inne når jeg sier at dette er en sak vi gjerne ønsker å sponse.
Sitat av *pi Vis innlegg
Legg inn kontonummeret ditt her så kan vi sette direkte inn til deg. Tror jeg snakker på vegne av alle skattebetalere her inne når jeg sier at dette er en sak vi gjerne ønsker å sponse.
Vis hele sitatet...
Nei
Sist endret av justastonedhuman; 28. november 2019 kl. 11:14.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Nei
Vis hele sitatet...
/s
Sist endret av *pi; 28. november 2019 kl. 12:00.
Sitat av *pi Vis innlegg
/s
Vis hele sitatet...
Funker dessverre altfor sjeldent med sarkasme i tekstform uten at man gjør det smertefullt obvious, selv da kan det være en utfordring ¯\_(ツ)_/¯
Sitat av Brekker Vis innlegg
Funker dessverre altfor sjeldent med sarkasme i tekstform uten at man gjør det smertefullt obvious, selv da kan det være en utfordring ¯\_(ツ)_/¯
Vis hele sitatet...
Trodde dette var smertefullt obvious, men halve moroa med sarkasme er jo de som ikke tar det likevel.
Helt rett, kommentaren ble jo ikke dårlige av kommentaren under.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Helt rett, kommentaren ble jo ikke dårlige av kommentaren under.
Vis hele sitatet...
Eneste som ville gjort det bedre var om ts faktisk la ut kontonummeret sitt.