Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2451
Bare så det er klart; jeg har ikke tenkt å eksperimentere innafor dette feltet. Psykoser er ikke no man burde tukle med, iallfall ikke hvis man ikke er fagperson.

Dette er helt enkel research. Jeg har lett litt på nettet, men fant lite.
Det jeg lurer på er om folk som lider av psykoser og denslags kanskje bedre tilstanden i hodet sitt ved hjelp av DMT?
Man hører jo alltid at det kan gå motsatt vei; at psykedelia kan fremkalle psykoer og lignende.
DMT brukes jo i andre religioner som medisin...
Men kan det også hjelpe folk som allerede lider av psykoser osv? Som av en eller anna grunn responderer dårlig til de resepktbelagte pillene som legen utskriver...
Som sagt; jeg har ikke tenkt å anvende no av dette i realiteten. Men jeg er oppriktig nysgjerrig og lurer på om noen vet om no? Linker eller dokumentarer eller no, som tar for seg dette?
Jeg har psykose men vil ikke av den grunn si at jeg er en ustabil person,har bare stemmer i hodet som kan være litt irriterenes fra tid til annen.Har prøvd DMT men merket ikke at det har hjulpet meg så mye annet enn at jeg fikk et helt nytt syn på livet mitt..verdt å prøve iallefall.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
ville heller prøvd LSD eller flein mot det
Min gale bror spiste mengder med LSD hver dag i flere år fordi han mente at han ble klarere i hodet av det. Nå var og er han såpass langt ute i psykosen at vi merker ikke forskjell på ham om han har tatt LSD eller ikke, men han sier selv at det føles "samlende" på hodet. Han har dog ikke blitt noe bedre. Ikke verre heller (men det går kanskje ikke an).

DMT er mitt nye favorittdop også.
Det var en artikkel om en ganske så oppegående mann i 30-årene tror jeg det var, i VGpluss, som tok henholdsvis LSD og flein mot sterke hodesmerter, migrene, og for å lette forskjellige psykiske påvirkninger (Mensa-medlem forøvrig, men dette er noe VG bare måtte nevne, sikkert for å få med seg publikum..) .
Altså, jeg har ikke lest hele artikkelen og bare sett deler av den, men du må ha et VGpluss-abonnement for å få tilgang.
Den står i denne ukes VGpluss.

Andre her som evt har sett på artikkelen?
Sist endret av aeon_illuminate; 22. august 2013 kl. 18:35.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det var en artikkel om en ganske så oppegående mann i 30-årene tror jeg det var, i VGpluss, som tok henholdsvis LSD og flein mot sterke hodesmerter, migrene, og for å lette forskjellige psykiske påvirkninger (Mensa-medlem forøvrig, men dette er noe VG bare måtte nevne, sikkert for å få med seg publikum..) .
Altså, jeg har ikke lest hele artikkelen og bare sett deler av den, men du må ha et VGpluss-abonnement for å få tilgang.
Den står i denne ukes VGpluss.

Andre her som evt har sett på artikkelen?
Vis hele sitatet...
Har ikke lest artikkelen, men bruker flein av akkurat samme grunn. vi er flere i norge som bruker flein aktivt mot clusterhodepine. Mest fordi psilocybin er det ENESTE som avbryter og helt stopper det over lengre tid. At det hjelper mot migrener også er bare en luxuriøs bi-effekt ^^, Iallefall for meg
Sitat av Klorofyll Vis innlegg
Har ikke lest artikkelen, men bruker flein av akkurat samme grunn. vi er flere i norge som bruker flein aktivt mot clusterhodepine. Mest fordi psilocybin er det ENESTE som avbryter og helt stopper det over lengre tid. At det hjelper mot migrener også er bare en luxuriøs bi-effekt ^^, Iallefall for meg
Vis hele sitatet...
Får du det på resept eller går du ut i skogen å plukker selv?
tror ingen med clusterhodepine får det resept, vanligste er nok og gro selv
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Får du det på resept eller går du ut i skogen å plukker selv?
Vis hele sitatet...
Nei, er nok ulovlig selvmedisinering det går i. Jeg har enda ikke hørt om noen som har fått registreringsfritak. Er nok tilnermet umulig å få det siden det er oppført som narkotika. Men jeg velger heller å være kriminell enn å leve med de smertene. Et liv med clusterhodepine er for meg et kort liv. Et veldig kort, for å si det sånn.
Dagbladet har en interessant artikkel: Norsk forskning: Fleinsopp og LSD gir ikke psykiske problemer.

Men nå er vel egentlig ikke Flein eller LSD i helt samme klasse som DMT..

Men med tanke på hvilken ut-av-kroppen opplevelse man får på DMT er det vel kanskje 50/50 sjanse for at ting kan gå galt.. Man kan sette bilen på verksted, men mekanikeren må vite hva han driver med..
Sist endret av Vandringsmann; 22. august 2013 kl. 19:30.
MDMA (kan skade hjernen din viser research. Selv om mye av denne researchen kan være feil..), vil hjelpe mest mot psykose. Om du kompinerer dette med sopp, kan man virkelig komme noe sted. Søk http://www.maps.org/.
Ayahuasca sessions i Amazon (ikke bestillt på nett og tatt hjemme...), er noe jeg tror kan hjelpe også.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Imawesome Vis innlegg
verdt å prøve iallefall.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det verdt å prøve? Innebærer noe sånt ingen risiko?
Sitat av lilpsych Vis innlegg
ville heller prøvd LSD eller flein mot det
Vis hele sitatet...
Hvorfor heller LSD eller fleinsopp? Er det påvist å være bedre til å hjelpe mot psykoser enn DMT? Hjelper det mot psykoser i det hele tatt? Er risikoen for å forverre psykosen neglisjerbar?

Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Dagbladet har en interessant artikkel: Norsk forskning: Fleinsopp og LSD gir ikke psykiske problemer.

Men nå er vel egentlig ikke Flein eller LSD i helt samme klasse som DMT..
Vis hele sitatet...
Uavhengig av om vi prater om flein, LSD eller DMT, merk dere følgende fra artikkelen:
- Vi kan ikke utelukke at bruk av psykedelika kan ha negativ effekt på den mentale helsen hos noen individer eller grupper
Vis hele sitatet...
Folkens, å innta sterke psykoaktive substanser er ikke noe man gjør uten videre, spesielt ikke i sammenheng med psykiske lidelser som dette. Det er ikke grunn til å tro at psykadelia hjelper mot hva som helst bare fordi noen har effekt av LSD og flein mot clusterhodepine, eller fordi cannabis lindrer enkelte plager.

Disse stoffene kan brukes rekreasjonelt, i sammenheng med spirituell praksis, eller som medisin, men de må brukes fornuftig og de kan ikke brukes av alle. Psykisk syke står i fare for å forverre tilstanden sin betraktelig. Vis hverandre og dere selv omtanke og respekt!
Sist endret av Mullah; 23. august 2013 kl. 13:35.
Har personlig erfaring med å røyke DMT. Dette er selvsagt fantastisk fascinerende - og utrolig intense minutter. Jeg var i en periode oppslukt og hadde flere break-throughs.. I ettertid er jeg dog spørrende til om det har noen positive ringvirkninger foruten en tro på andre dimensjoner og fascinasjon over hva eller hvem det er man kommuniserer med på break-through doseringer. Mange regner DMT som creme de la creme av psykedelika. Det er riktignok det mest intense jeg har prøvd - men kommer ikke i nærheten av de positive ringvirkningene jeg har hatt etter opplevelser på sopp, meskalin kaktus, LSD etc.

DMT i røyket form gir en altfor intens opplevelse til at man for fordøyet den på tilfredsstillende måte. Ting går også utrolig fort. Det er "sirkus" og merkelige dimensjoner og vesener.. Også er man tilbake i "virkeligheten".. Og man skjønner lite av hele greia. Som behandling på psykose anseer jeg derfor DMT i røykbar form som bortkastet tid. Straussmann, forfatter av boka DMT the spirit molecule virker å ha landet på samme konklusjon. Han stoppet etterhvert eksperimenteringen med DMT til fordel for psilocybin.

DMT tatt oralt som i f.eks Ayahuasca tror jeg derimot kan ha potensial for behandling av psykoser. Kyndig veilledning er jeg redd er et must. Egeneksperimentering med psykedelika for å fikse psykoser er bingo og kan like gjerne ende med forverring av symptomer.
Kjempeartikkel fra Universitas! (ikke helt relatert til selve DMT, men akkurat innenfor temaet psykedelika og psykiske problemer/mental helse, her i tråden) : "Avliver psykosemytene om LSD og sopp "
Sist endret av aeon_illuminate; 24. august 2013 kl. 00:55.
Soppilur
Trådstarter
12 0
Takker for artikkelen, aeon! Jeg synes dette er et interessant tema som ikke har blitt ordentlig utforska ennå; nemlig om disse sykdommene, som psykose, depresjoner etc., kan bedres ved hjelp av narkotika.. Det er jo flere og flere som sliter med slike sykdommer, etter det jeg ser og hører, og mange trenger hjelp utenom de streite rammene som Norge har. Dette er iallfall min mening. Jeg har jo sett dokumentar der LSD både hjelper mot dødsangst og alkoholisme, så her er det mulig at flere får et bedre liv hvis vi kan utvide rammene litt. Selvsagt skal det mye til, og jeg tror det tar lang tid, men likevel er dette noe jeg er opptatt av, mye grunnet at jeg selv har sett tragiske skjebner på nært hold og skulle ønske at noe kunne ha hjulpet disse menneskene.