Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 14774
kunne tenkt meg å dele musikken min på spotify, men hvordan gjør jeg det? Har vært innom så mange sider nå, men jeg forstår liksom ikke alt på det ene eller så er det en feil med den andre.. Har dere noen tips?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
https://support.spotify.com/us/using...nt-on-spotify/

https://www.spotifyartists.com/guide...sic-on-spotify

Kort forklart: du må ha en avtale med et plateselskap eller noen som allerede har et samarbeid med Spotify. Hvem som helst kan ikke bare laste opp musikk der uten videre. Så du må nok alliere deg med noen. Kanskje du vet om noen lokale artister som har musikken sin der som du kan kontakte og spørre om de kan hjelpe deg med å få din musikk dit? Pass på at du ikke skriver fra deg alle rettigheter til musikken din.
Sist endret av Qon; 25. oktober 2016 kl. 22:27.
Hei! Tusentakk får svar først og fremst, nå er det desverre sånn at jeg bor på et lite tettsted, der jeg ikke kjenner så veldig mange, men skal sjekke det ut!
https://routenote.com/

Helt gratis og bruke, og de tar 15% av dine royalties.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
NRKbeta har skrevet en artikkel med en del informasjon: https://nrkbeta.no/2013/10/21/stream...a-utgi-musikk/
Tror det eneste som skal til, er penger og litt bedre kvalitet på produktet. No offence, men lydkvaliteten er dårlig og er ubehagelig å høre på. Det har ikke noe med talentet ditt å gjøre, men rett og slett det tekniske. Skaff deg bedre mikrofon før du vurderer å legge ut noe på Spotify.
Hvorfor skulle noen ønske å lytte til coverlåter med dårlig lydkvalitet?Det høres ut som du har tatt opp alt på badet... Og det er ganske uinteressant mtp Spotify.
Det er også ganske uinteressant med coverlåter for Spotify. Det har vel med opphavsrett å gjøre jeg tviler nemlig sterkt på at de selskapene som tar seg betalt for å legge ut folk på Spotify, går med på å ta ansvaret for en haug med coverlåter...

Lag originale låter, skaff deg bedre opptaksutstyr så kvaliteten blir bedre, så skal du se at det er mulig å komme ut på Spotify, så lenge det du leverer er interessant. Coverlåter er ikke interessant, ihvertfall ikke før man evt lager et eget arrangement til de, og utfører det litt mer profft enn et laptop-opptak gjort på baderommet.
Det Alzo88 sa..
Det må nok mere til enn å sette på instrumental-versjonen av "Wonderwall" og synge over dette inne på baderommet. For å være ærlig, så fatter jeg ikke engang hvordan du har klart å få til så dårlig lyd.. Du synger greit nok, men tror du heller bør fokusere på din egen utvikling som musiker/sanger/skribent enn hvordan du skal få ut dette på Spotify, for dette er ikke bra nok til å være en demo engang (innspillingsmessig).

Hvis du virkelig vil holde på med musikk så foreslår jeg at du flytter fra det lille tettstedet i Finnmark til en større by der du kan finne andre likesinnede for inspirasjon og utvikling - og ikke minst et ordentlig studio for innspilling.

Man blir ikke god i noe over natta, samme hvor mye TV-programmer som "Idol" og "The Stream" etc. prøver å få unge, kreative mennesker til å tro det. Hardt arbeid og total dedikasjon til det man driver med er eneste oppskrift for suksess i musikk-verdenen og til og med da er sjansen 99% for å ikke lykkes..
Prøver ikke å demoralisere deg, men musikkbransjen er tøff - jeg snakker av erfaring. Men å holde på med musikk "for the love of the game" er noe av det mest givende man kan gjøre og du bør være takknemmelig for at du er så heldig å være musikalsk.
Lykke til, Katinka!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg bruker CdBaby og har god erfaring med det! Men det finnes tonnevis av andre også.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Sitat av LetsKatinkaStuf Vis innlegg
kunne tenkt meg å dele musikken min på spotify, men hvordan gjør jeg det? Har vært innom så mange sider nå, men jeg forstår liksom ikke alt på det ene eller så er det en feil med den andre.. Har dere noen tips?
Vis hele sitatet...
Du har en flott stemme, og tydelig et godt talent. Det du derimot ikke har er de tekniske ferdighetene. Altså det som går på opptaket å gjøre.

Det jeg ville anbefale deg, er å forsøke å få til et bedre opptak, hvor du gjør forskjellige låter, akkurat slik du har gjort. Men ikke stresse med å få dette opp på Spotify. Deretter forsøker du å få kontakt med ulike artister, produsenter og andre. Tilby deg å være en såkalt "session singer", gratis. Dette er ikke noen innbringende business - men det er en "namemaker". Er du skikkelig heldig å får synge på en låt, hvor en eller annen kjellermusikant plutselig lager en monsterhit, og vipps så har du et navn som du kan ta betalt for.

Dersom du trenger bedre opptak, så er det ofte muligheter for dette overalt. Du bor på et lite tettsted. Der er det en skole, en skole har som oftest et musikkrom, der har de som regel mikrofoner, miksebord og andre ting som trengs for å gjøre opptak uten at det er helt rævlyd. Finnes det et kirkekor? Der har du fort en pianist som kanskje er snill nok til å hjelpe deg med en demotape.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruk Tunecore.com - het laster du enkelt og greit opp låten din - betaler 10 dollar i året for at den skal ligge på Spotify. Mot de 10 dollarne beholder du alle inntekter selv
Plateselskap er absolutt ikke nødvendig for å få musikken sin på Spotify