Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1823
har en kompis fra canada som tenkte han skulle sende meg noe noe weed fra blomsterhagen sin :P noen som har noen tips? tenkte og sende maks 10-14 og bare sende den merket gavepakke uten avsender, kanskje med min adresse men ikke i mitt navn?? ( eller kan jeg da bare si at jeg ikke har noe kjennskap til hvem som kunne ha sendt den og at d bare var noen som var ute etter å hevne seg på meg?)

eller kan jeg sende via fedex elns over natt? :P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Søk litt her på forumet, sending av knark er tatt opp utallige ganger, med mange gode råd. Sjansen er der for å bli tatt, uansett kva du gjer...
ikke send mer enn ti om gangen.. da kan du bli tatt for dealing..

eller var d 5? ærr..
er det ikke 15 som er den nye grensa?
15 er den nye grensa, men tingene kan bli litt anderledes når det gjelder 'import'.
Kommer helt ann på om den nye loven involverer sendinger. Kan fint være det er samme straff som alltid selv om grensa for besittelse er satt opp.
Sjangsen for å bli tatt er alltid der.
ja men de ser mer alvorlig på innførsel enn bare vanlig besittelse........
Dersom han sender ee pakke til deg, så kan du bare blånekte kjennskap til pakken om den blir tatt i tollen.
De kan jo uansett ikke bevise at mottakeren har noe med saken å gjøre? Sjøl om det sjølsagt ser suspekt ut.
Ofte venter de med å gi ut pakken til mottaker kommer for å hente den om den inneholder dop.
nojja da, men la oss si at jeg får "random" dop i posten, hvis jeg får vite at jeg har en pakke ventene på meg så henter jeg den jo, pakker er gøy! og da kan jeg jo ikke vite at folk sender meg "slemme" ting.
Dersom det sendes via brev vil pakken somregel dukke opp på døra? (Vet ikke helt åssen det funker i større byer)
Men ivertfall, dersom tollen eller noen skulle stoppe pakken din og finne ut at det ligger ulovlige substanser i det, vil du sansynligvis få en telefon fra politiet, evt tollemannen.
Da gjør du ikke annet en å blånekte, å spille totalt stein stokk dum.

De har ingen bevis på at du har noe kjenskap til pakken, hvemsomhelst kunne jo sendt det til deg for å sverte deg.

Dersom noen NOEN gang får problemer med tollen, og en ikke har etterlatt masse spor (VISA etc), så er det bare å spille stein stokk dum, å blånekte all kjenskap til forsendelsen.
Dersom de skulle ringe deg eller noe, så kan det være smart å slette samtalelogger etc med vedkommende som skal sende disse substansene, slik at om de utrulig nok skulle ta en titt på pcn din, ikke finner noe uten bruke masse resurser på det.

Case closed, spill dum og blånekt!
Trådstarter
Takker for alle svar Jeg og mener at det bare burde være og blånekte hvis BREVET blir stoppet i tollen.. Hmm hva med å pakke det inn i et cdcover og pakke det inn med gavepapir utpåder igjen, ingen gidder vel å sjekke at det virkelig er en cd der? :P Anyways, brevet kommer direkte i postenkassen min, og jeg slipper da og bli stoppa på postkontoret med 2 stk blåmenn som bare vil ha en prat med meg ^^
Sitat av n0||i
Takker for alle svar Jeg og mener at det bare burde være og blånekte hvis BREVET blir stoppet i tollen.. Hmm hva med å pakke det inn i et cdcover og pakke det inn med gavepapir utpåder igjen, ingen gidder vel å sjekke at det virkelig er en cd der? :P Anyways, brevet kommer direkte i postenkassen min, og jeg slipper da og bli stoppa på postkontoret med 2 stk blåmenn som bare vil ha en prat med meg ^^
Vis hele sitatet...
1. Blånekt funker fint. Saken blir henlagt i henhold til bevisets stilling. De kan jo ikke bevise at du har bedt om å få dette tilsendt..
2. Du får ikke plass til 10g++ pot i et cd-cover...
3. Vakumpakk poten for å forhindre lukt. Pot STINKER...
4. Få det tilsendt i en harddisk eller lignende. Skru opp harddisken, fjern innmaten, putt poten oppi (selvsagt godt pakket inn) Skru igjen harddisken. Send i posten..
jeg er ikke noen anti-dop kar ellerno- røyker selv bønner og grønt, men- er det verdt alt det jævla styret for 10-15g? :-s
bare be han sende det vell, håp på det beste... det kalles KALKULERT RISK , du vet hva du driver med nå, så er det opp til deg om du vill prøve :P Allt kan skje
Å pakke det inn er et must. Det hjelper ikke noe særlig dersom en hund får ferten i det da.

Dersom du er dømt for lignende (bruk av illegale drugs), og forsendelsen blir tatt i tollen sliter du fælt med å få politi og domstol til å tro at noen har sendt deg noe grønt å røyke på helt uten at din medvirkning.

Har du rulleblad risikerer du at politiet/domstol vurdere saken sånn at sannsynligheten er overveldene stor for at du faktisk har prøvd å få tilsendt stoffet. De trenger faktisk ikke bevise 100% at du har bestilt dette, bare få en domstol til å tro at du nesten helt sikkert har bestilt det.

Uansett, å få tilsendt pot via posten er grunn nok for politiet til å be deg om å komme ned på stasjonen for en prat. Og de vil sannsynligvis be deg om en urinprøve mens du først er innom..

Som andre har sagt: blir du tatt så hold kjeft. Si at dette aner du ikke noe om og at du ikke vil si noe før du har snakket med en advokat. Så får du tak i en advokat, krysser fingrene og det vil forhåpentligvis gå bra.