Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 937
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skal begynne på nye p-piller, er ethinyl estradiol og drospirenone kombinasjon. vil det utgjøre noen ekstra fare ved å ta amfetamin når jeg tar disse, eller er risikoen ca. samme?
Klimafiendtlig troll
Jeg brukte felleskatalogens interaksjonsanalyse. Antar p-pillene er Yasminelle. Sjekket mot amfetamin, amfetamin og deksamfetamin, og preparatet dexamfetamine samt preparatet elvanse (lisdeksamfetamin).

Jeg fant ingen interaksjoner, men jeg ville sjekket med en farmasøyt eller kvalifisert personell - uansett. Kjipt å bli gravid kun basert på hva jeg finner.

Jeg vet heller ingenting om eventuelle andre medikamenter du bruker, som kan ha interaksjoner i kombinasjon.

Kanskje jentene her har litt mer førstehåndskunnskap?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor antar du at p pillene er yasminelle? Det fins jo en haug forskjellige..

Spør en lege anonymt på de legesidene på nett. P piller kan fucke med utrolig mye og fremkalle psykiske lidelser og det samme kan jo amf så jeg hadde vært forsiktig.
Klimafiendtlig troll
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor antar du at p pillene er yasminelle? Det fins jo en haug forskjellige..
Vis hele sitatet...
Naturligvis fordi jeg sjekket felleskatalogen? Eneste markedsførte kombinasjoner av drospirenon og etinyløstradiol er Yasmin, Yasminelle og Yaz.

Trodde du jeg bare gjetta på noe?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
takk for gode svar! har spurt litt rundt og ei venninne sa at det kan hende jeg blir mer sensitiv til amfetaminer pga. hun hadde ei venninne som ble det, om det et sant eller ikke skal jeg starte med halvt av vanlig dose når jeg tar neste gang.
Jeg er ikke helsepersonell så dette er bare spekulasjoner, men p-piller øker risikoen for blodpropper, noe amfetamin også gjør så sånn sett er det ikke utenkelig at det er en uheldig ide. Og p-piller virker veldig forskjellig på forskjellige folk og det gjør amfetamin også, så det er ikke gitt at din venninne sin erfaring speiler din.
Sist endret av Relevant; 22. oktober 2020 kl. 16:05.