Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7315
Heisann.
Når jeg søker på ting på google, så er posisjonen helt feil.
Bor 1t unna Oslo, så kommer det opp at jeg er i forskjellige Bydeler i Oslo øst og sentrum.
På Mobil er det ofte småbyer i nærheten.
Har Telenor som leverandør.

Er små paranoid på at jeg har blitt hacket.

Noen som vet hva det skyldes?

Ringte telenor, de hadde ikke noe særlig mer hjelpende svar enn å møte leverandør fysisk.
Sjekk GPS innstillingene på telefonen og sjekk at de er satt til nøyaktig posisjon.
Du kan også trykke på "bruk nøyaktig posisjon" helt nederst på google sin side.
Trådstarter
Ja, gjort det.
Kommer til nøyaktig posisjon som oftest da. Eller så står det "Posisjon ikke tilgjengelig" Syns bare det er ganske Weird at jeg havner akkurat i de bydelene I Oslo, har mine grunner.
Du har vel ikke installert "FakeGPS"?
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du har vel ikke installert "FakeGPS"?
Vis hele sitatet...
Nei det har jeg ikke.

Trykka på bruk nøyaktig posisjon på PCen.
Oslo kommer opp.
Bor en time unna.
Fader ass.
Sist endret av Samael99; 17. juni 2020 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det skjer, du er ikke hacka. Det er noe med hvilken satellitt som mobilen henter lokasjon fra, dette skjer ikke i live GPS tracking i appen når telefonen vil hente signal fra nærmeste satellitt, men kan skje og dukke opp i my google account location history når du ikke har på GPS og den satellitten eller noe mobilen din eller nettselskapet er koblet til da som er med mindre presisjon. Gjorde grundig research på denne problemstillingen når jeg trodde exen var utro (sjekk Google hvor mange som har noia over det pga det samme hehe) og har sett det skjer med min telefon og pc iblandt og. Står alt fra 20 min til 2 timer unna der jeg egentlig er.

Du er paranoid men ble det jeg og først, men altså bare å ta det med ro det er helt vanlig.
Sist endret av Harek; 17. juni 2020 kl. 23:57.
Skjer hele tida med meg og, ikke noe å bry seg om.
Ja til de to over ^

Sett det jeg og.
Telefon bruker en kombinasjon av GPS, Mobil og WiFi for posisjonering.
Jeg har opplevd dette med fiber (Wifi), da posisjonerer den på Fiberselskapets IP.
Trådstarter
Slitsomt med Paranoide tanker ass.
Svarene her roet meg litt ned.

Ble ganske rævkjørt av noen ganske farlige karer for litt siden. Så tanken er om de overvåker meg i frykt om at jeg skal snitche på dem. Det skal jeg ikke gjøre.
Litt små traumatisert av det som skjedde. Tror nok ikke de har tid eller ressurser til det. Men who the hell knows.
Sist endret av Samael99; 18. juni 2020 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Slitsomt med Paranoide tanker ass.
Svarene her roet meg litt ned.

Ble ganske rævkjørt av noen ganske farlige karer for litt siden. Så tanken er om de overvåker meg i frykt om at jeg skal snitche på dem. Det skal jeg ikke gjøre.
Litt små traumatisert av det som skjedde. Tror nok ikke de har tid eller ressurser til det. Men who the hell knows.
Vis hele sitatet...
Det er forståelig, men tror ikke du skal ha noe å bekymre deg over når det kommer til det med å bli sporet over mobil.

Tror at de isåfall er nødt til å ha hatt fysisk tilgang til telefonen din for å installere programvare, er ikke 100% sikker på om det stemmer helt, så noen med litt mer peiling kan eventuelt svare bedre på det.
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Nei det har jeg ikke.

Trykka på bruk nøyaktig posisjon på PCen.
Oslo kommer opp.
Bor en time unna.
Fader ass.
Vis hele sitatet...
På PCen ja, den har nok ingen GPS-mottaker, så posisjon er utelukkende basert på IP, som kan variere ekstremt...
Prøv å slå av wifi.
Trådstarter
Samme skjer på Mobil nå.
Logget inn med Google account.
Så kommer Oslo opp.
Trykker Bruk nøyaktig posisjon, posisjon ikke tilgjengelig. Legger til at jeg ikke har slått på posisjon på mobil.
I see you...
NAPse's Avatar
Antar det er denne i bunn av et google søk du tenker på?


Isåfall er det ikke noe å bry seg med. Som du kan se står det at jeg er i en bydel i Oslo som ikke stemmer. Det er bare basert på IP-adressen din som tildeles av ISPen din (Telenor). Det kan være at Telenor har serveren(?) sin i den bydelen du får oppgitt.
Testa på mobil også og fikk akuratt det samme. Trykka på "Nøyaktig posisjon" og fikk "Posisjon ikke tilgjengelig."
Trådstarter
Sitat av NAPse Vis innlegg
Antar det er denne i bunn av et google søk du tenker på?


Isåfall er det ikke noe å bry seg med. Som du kan se står det at jeg er i en bydel i Oslo som ikke stemmer. Det er bare basert på IP-adressen din som tildeles av ISPen din (Telenor). Det kan være at Telenor har serveren(?) sin i den bydelen du får oppgitt.
Testa på mobil også og fikk akuratt det samme. Trykka på "Nøyaktig posisjon" og fikk "Posisjon ikke tilgjengelig."
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Det er nok bare Serveren som ligger i Oslo.
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Takk for svar! Det er nok bare Serveren som ligger i Oslo.
Vis hele sitatet...
Jepp!

Ingen overvåker deg i frykt for at du skal snitche på dem. Da bruker de trusler ikke overvåkning, og å overvåke PCen din får uansett ikke hindret deg i å snitche så dette er bare noiatanker. Hvis du sliter med paranoia er det viktig å slutte med rusmidler.
Trådstarter
Sitat av celtseus Vis innlegg
Jepp!

Ingen overvåker deg i frykt for at du skal snitche på dem. Da bruker de trusler ikke overvåkning, og å overvåke PCen din får uansett ikke hindret deg i å snitche så dette er bare noiatanker. Hvis du sliter med paranoia er det viktig å slutte med rusmidler.
Vis hele sitatet...
Sant. Må roe ned speeden litt, får mest sånne tanker når jeg tar det, eller det forsterker dem. Men også nykter iblant, hvis det er en grunn.
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Sant. Må roe ned speeden litt, får mest sånne tanker når jeg tar det, eller det forsterker dem. Men også nykter iblant, hvis det er en grunn.
Vis hele sitatet...
Se her ja kommer det frem. Alt pleier å ha en forklaring...
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Sant. Må roe ned speeden litt, får mest sånne tanker når jeg tar det, eller det forsterker dem. Men også nykter iblant, hvis det er en grunn.
Vis hele sitatet...
Støtter den
Trådstarter
Haha ��