Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1687
Har spenningshodepine som er relatert til stram muskulatur i nakke og hals. Dette har hatt en stor påvirkning på livskvaliteten min. Har testet ut botox men man får kun botox på blåresept med migrene.

Idag har jeg brukt over 10 000 på botox på kort tid, og denne regningen blir alt for stor for mitt budsjett.

Har bestilt legetime og tenker å spørre om utredning hos en nevrolog.

Det eneste jeg lurer på er om hvordan nevrologen vil undersøke meg? Er det veldig omfattende eller er det mulighet til å "lyge" til nevrologen og oppgi symptomer på migrene?
Hvorfor vil du lyve om noe sånt?
Sist endret av jaffarbigbag; 13. september 2019 kl. 10:54.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Hvorfor vil du lyve om noe sånt?
Vis hele sitatet...
Det er vel ganske åpenbart.


Til ts; ja, det er det. De kommer aldri til å sjekke opp om det faktisk stemmer.
De tar vel noe scanning eller tester og ber deg prøve alle andre tiltak først. Kiropraktor, osteopat, kutte sukker, røyk, kartlegge synet osv. Botox er gift derav navnet tox for toxic så det er ikke noe helsevesenet slenger etter alle med hodepine. De skriver heller ut smertestillende enn blå resept på botox. En interessant forskning jeg så i en dokumentar på nrk om botox er at man blir mindre empatisk og opplever lavere følelsesnivå av det også for nervene som lammes som vanligvis sender signaler til hjernen og vica versa får ikke gitt beskjed om følelser(via ansiktsuttrykk) lenger til hjernen når musklene er lamma.

Er fully aware om at hodepine suger.
Men istedet for å lamme spenningen er det viktig å finne årsaken og forebygge den og det vil jeg tro legen og nevrologen også sier.
Sist endret av celtseus; 13. september 2019 kl. 22:03.