Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6544
Den mobilen jeg har nå er 5 skjerm, mens jeg vurderer å kjøpe samsung galaxy a71 med 6.7 skjerm. Blir jo veldig mye større og den får kanskje ikke plass i jakkelommene en gang. Dere som har store mobiler, er dere fornøyd?

Eventuelt om noen har forslag til andre mobiler med like bra kamera som er mindre?
Klimafiendtlig troll
For meg er det optimalt med en vanlig (stor skjerm) smarttelefon og en litt mindre (ca 5") smarttelefon. De svære beista på nesten 7 tommer (phablet) mener jeg er en uting. De er liksom hverken fugl eller fisk.
Synes det å gå fra iphone plus til vanlig var en stor forandring. Syntes nesten at jeg hadde for store hender, men etter en ukes tid så føler jeg at det holder. De er vel på 4.7 tror jeg. Alt etter egen smak
Min er 6,5'', det er litt i overkant. Men nå har jeg ikke verdens største hender.
Synes 6.7" er perfekt. Har til gode å finne en lomme den ikke passer i? Størrelsen er uansett bare en vanesak.
Men nå har jeg sikkert svære hender da...
Uvaksinert 👍
Nei, ikke når du blir vant til det. Men styr for all del unna telefoner med bua kanter. Helt håpløst å f. Eks spille wordfued eller lese noe som går helt ut til kanten.
Har s20 ultra på 6.9 tommer. Helt perfekt størrelse! Man blir fort vant til det
Sitat av Taert Vis innlegg
For meg er det optimalt med en vanlig (stor skjerm) smarttelefon og en litt mindre (ca 5") smarttelefon. De svære beista på nesten 7 tommer (phablet) mener jeg er en uting. De er liksom hverken fugl eller fisk.
Vis hele sitatet...
Kan bare snakke om Android da jeg aldri bruker apple produkter.

For meg helt motsatt, 5" skjerm blir for smått. De siste par årene er det blitt mange bra mobiler å velge mellom som er langt større enn 5" og feks oppmot 7" er perfekt for mitt bruk. Har svære never men skal jeg bruke mobilen med en hånd så gjør jeg via sw slik at jeg når hele skjermen med en hånd. Stort sett er jeg forresten ikke avhengig av å bruke en håndpå mobilen da jeg er så heldig å ha 2 hender.

Ts, om telefonen ikke passer i jakka må du vel heller finne riktig outfit, de fleste av oss bruker jo endel tid på mobilen. Og da er det jo greit å ha best mulig skjerm og litt størrelse også om man kjører endel dual skjerm for multitasking, ser mye video, spiller eller bruker bestemte apper som funker bedre med litt stor skjerm.

Men valg av mobil er jo som alt ellers i livet. En får finne ut hva som passer best for ens bruksområde, økonomi og er man litt nerd også hvem som har historikk til feks OTA update av ny android minst 1 gang helst flere. Nå som de fleste mobiler ikke har batterier som enkelt kan byttes så er det eldig greit å få nyere Android som er ennå bedre på strømsparing slik at mobilen varer lengre selv om batteriet er blitt "brukt", ny versjon av android gir ofte mindre ressursbruk etc så virker mobilen snappy, responsiv og batteriet varer nesten like lenge som da den var ny selv om den er blitt noen år gammel. Vi kaster generelt for mye for fort, og bør forsøke å unngå feks å bytte mobil hvert år.

Sitat av daffe Vis innlegg
Nei, ikke når du blir vant til det. Men styr for all del unna telefoner med bua kanter. Helt håpløst å f. Eks spille wordfued eller lese noe som går helt ut til kanten.
Vis hele sitatet...
Er litt enig. Trodde det var en vaneting, men liker det rett og slett ikke. Pluss at det svekker livsløpet føler jeg. En ordiner mobilskjerm tåler idag et fall i gulvet rett bra. Buede skjermer tåler mindre.
Sist endret av _abc_; 26. juni 2020 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.