Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 35946
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lenge drømt om å prøve cbd olje da ingenting annet hjelper mot angsten min som jeg har hatt hele livet. Kom over en sak i VG hvor en familie bestilte cbd olje fra Sverige. 2 klikk senere og jeg fant en nettside.

Er det noen som har peiling på dette? Scam, lover og regler?
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Denne familien fikk altså politiet på døren noe senere og fikk da en del pes.
Så lovlig er det ikke.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er bare å kjøre over grensa, og ta en tur innom apoteket.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil cbdolje med 0.005% thc slå ut på urin eller spyttprøve? Er snakk om 3 dråper 3 ganger om dagen
Må man ikke få det på resept i Sverige? Hvis det er tilfelle, så gjør det sikkert saken en smule mer komplisert.
Ser ikke ut som at det behøves resept etter en liten titt på denne nettsiden. Om de sender til norge eller ei vet jeg ikke, men det låter passelig risikabelt ut uansett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det å få tak i på alle apotekene i sverige? Eller er det noen her som kan nevne en konkret kjede eventuelt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjøpte det i strømstad.
Nærmere bestemt i en helsekostbutikk i andre etasje til det første systembolaget du kommer til, tvers over for eurocash.

Veldig liten flaske som får plass i bokseren. Null stress å få over grensa.
protip: kjør gamle brua.
Faren min som er svært skeptisk og kritisk til Cannabis ble anbefalt cbd olje på en helsekostbutikk rett over grensen. Jeg holdt på å falle over av latter og han fikk seg et lite sjokk når jeg fortalte ham hva det var han hadde kjøpt når han ga meg den her hjemme, haha. Hadde aldri trodd han av alle mennesker skulle kjøpe "Cannabis" til meg haha. Det skal sies at den han kjøpte ikke var så potent.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er CBD vanlig sortiment i helsekostbutikkene i sverige? Tenker grensenære butikker utover Strømstad, Nordby o.l.

Tenker prøve mot depresjon.
Jess, selges i strømstad i helsekostbutikken over polet.
Testa det sjæl og merka ærlig talt ikke en dritt. Jeg røyker ikke hasj ellers, så det har nok ikke noe med toleranse å gjøre.

Men det er mange som mener det har positive effekter, så gønn på
Folkens, CBD har ingenting med ruseffekten å gjøre, det er THC det.
Nei det er greit det, men jeg hadde forventet å merke noen positive effekter på angst, søvnproblemer og generell velvære.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jess, selges i strømstad i helsekostbutikken over polet.
Vis hele sitatet...
Jo takk jeg leste det over her. Jeg lurte på om dette var spesielt for Strømstad og harryhandelen eller om en kan regne med å få kjøpt CBD-olje i svenske helsekostbutikker generelt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Nei det er greit det, men jeg hadde forventet å merke noen positive effekter på angst, søvnproblemer og generell velvære.
Vis hele sitatet...
Interessant å høre.
Jeg har sliter med ulidelig angst etter at legen gav meg lyrica og denne ble seponert. Har søkt mye på nettet og i utlandet bruker folk Cbd olje og marujana for disse seponerinssymtopene.
Men det er jo ikke mulig å få tak i her.
Kan heller ikke bestille det over nettet, da kommer nok politiet på døren.

Kjenner ingen som bruker eller selger det, men skulle gjerne likt å prøve det for å se om det hjalp. Har aldri prøvd marujana eller Cbd olje før, aner ikke engang hvor man får tak i sånt.

Hos legene er det ingen hjelp å få, nekter at det finnes seponeringssymtomer og får ingenting for d. Skal bare lide.
Til info så er det stor forskjell i styrke på CBD’en du får kjøpt. Noen av de fra helsekost i Sverige er svært svake og anbefaler alt for lave doser. CBD fra scandiancianhemp inneholder 1000mg CBD per 50ml. Studier fra USA som viser effektiv effekt mot angst har brukt doser på over 300mg. Det betyr ikke nødvendigvis at det ikke fungerer i lavere doser, men det er verdt å tenke på dersom du kun tar et par dråper fra en lite potent CBD-olje.

Kilde: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4604171/
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan man for eksempel bestille fra olje fra scandinavianhemp til et sted i sverige hvor man kan kjøre å hente selv? Hvor trygt er det? og er det sånn at man må registrere seg og "godkjennes" før produktet blir solgt/sendt?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
er det noen aldersgrense på oljen?
ID-brikke: når kjøpte du oljen? Hva var cbd-innholdet og thc-nivået? Hva heter merket? Planen var å stikke til Christiania til uka for å kjøpe, men er jo litt kortere til Strømstad=)
Det er ikke lenger lov å selge CBD i helsekostbutikker lenger i Sverige, desverre...

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...kemedelslagen/
http://www.accentmagasin.se/politik/...aljas-sverige/
Sist endret av Spaceman; 5. august 2018 kl. 03:44.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er CBD vanlig sortiment i helsekostbutikkene i sverige? Tenker grensenære butikker utover Strømstad, Nordby o.l.

Tenker prøve mot depresjon.
Vis hele sitatet...
Ja de har det på nordby i et skap bak disken. Spør så hjelper de deg. Billigste flaska 365 men anbefaler potensen til den til 700ogno
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Det er ikke lenger lov å selge CBD i helsekostbutikker lenger i Sverige, desverre...

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyh...kemedelslagen/
http://www.accentmagasin.se/politik/...aljas-sverige/
Vis hele sitatet...

Nei men fuck! Var der sist i mars å kjøpte. Har redda livskvaliteten min som smertepasient. Hva gjør jeg nå? Legemidler fra legen er farlig avhengighetsdannende og leie bivirkninger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei men fuck! Var der sist i mars å kjøpte. Har redda livskvaliteten min som smertepasient. Hva gjør jeg nå? Legemidler fra legen er farlig avhengighetsdannende og leie bivirkninger
Vis hele sitatet...
Kanskje baade tryggere, og billigere, aa bare prove aa dyrke selv? Selv om det tar litt dedikasjon og tid, saa er det verdt det i lengden. Hvis ikke kan man fortsatt kjope i Tyskland og Nederland uten problemer saa vidt jeg vet, men da maa man jo smugle inn hver gang.
Anonym bruker
"Klok Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av elz Vis innlegg
Kanskje baade tryggere, og billigere, aa bare prove aa dyrke selv? Selv om det tar litt dedikasjon og tid, saa er det verdt det i lengden. Hvis ikke kan man fortsatt kjope i Tyskland og Nederland uten problemer saa vidt jeg vet, men da maa man jo smugle inn hver gang.
Vis hele sitatet...
Joda, de har dette i sverige enda, null problem!

Jeg var der nå på torsdag, og handlet cbd olje.
De har dette på guns helsekost på Nordbysenteret
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, de har dette i sverige enda, null problem!

Jeg var der nå på torsdag, og handlet cbd olje.
De har dette på guns helsekost på Nordbysenteret
Vis hele sitatet...
Suprt takk for opdatert info!
Er det Hemply Balance dere fikk kjøpt på Guns Helsekost eller hvilket merke har dere?

Så ut som CBD produkter fikk problemer med legemiddelverket i april slik at oljene be tatt ut av butikk. I midten av juni fikk de igjen rett til å selge, men det tok litt tid før det ble tilgjengelig i butikk igjen.
Sist endret av siparlus; 5. august 2018 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil cbdolje med 0.005% thc slå ut på urin eller spyttprøve? Er snakk om 3 dråper 3 ganger om dagen
Vis hele sitatet...
Nei det vil det ikke.
Anonym bruker
"Klok Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av siparlus Vis innlegg
Er det Hemply Balance dere fikk kjøpt på Guns Helsekost eller hvilket merke har dere?

Så ut som CBD produkter fikk problemer med legemiddelverket i april slik at oljene be tatt ut av butikk. I midten av juni fikk de igjen rett til å selge, men det tok litt tid før det ble tilgjengelig i butikk igjen.
Vis hele sitatet...
Den som blir solgt på guns helsekost på nordbysenteret heter DeHolk hampadroppar
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som veit om det finnes olje i Charlottenberg? Eller om LIFE-kjeden selger cbdolje?
Sitat av psycelium Vis innlegg
Noen som veit om det finnes olje i Charlottenberg? Eller om LIFE-kjeden selger cbdolje?
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt Cdb på Life, men det var i fjor så kan ikke garantere at de har det nå
De venter leveranse på Life i Charlottenberg, det ville mest sannsynlig komme inn i løpet av neste uke. Hvis noen skal til Sverige med cbdprodukter for målet kan man ringe og høre på forhånd så man slipper bomtur
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan rapportere at de har cbd-olje på Life helsekost i Charlottenberg.
10ml flaske av merke cbd2life; 2% for 400 kr, 5% for 500 kr og 20% for 1500 kr.

Testa 5% nå, 3 dråper under tunga og merka cbd-effekten umiddelbart, selv om det er en mild effekt. Mentalt roligere og litt klarere, mindre angst, bittelitt muskelavslappende.