Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1718
Jeg trenger en bitteliten trådløs mikrofon som i andre endene forsynes av 240V strøm slik at den kan stå på hele tiden. Hva er det minste som går an å få tak i?
Hva tenker du å koble denne til (Opptaker med (mini)jack, PC med usb-port)? Og hvorfor skal den være så liten?

Hvilket prisnivå?
Sist endret av Blackkoz; 15. september 2014 kl. 17:17.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tyggis's Avatar
Trådstarter
25 0
Mikrofonen skal ikke kobles til noe, den må være trådløs og mottageren skal være i et annet rom. Den skal skjules i div. elektriske innretninger som en PC, stikkontakt osv.

Pris er ikke viktig.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Sjekk om du finner noe på ebay, kan hende det finnes der
tyggis's Avatar
Trådstarter
25 0
Hei, takk for linken, men den fungerer ikke.

Det jeg er ute etter er proffutstyr med god lyd og kvalitet, det er mye dårlig kinavare på ebay og ikke lett å finne noe som fungerer bra.

Hva med slike mikrofoner de bruker på teater og tv? Kan de få strøm fra en adapter? Evt. en adapter som er helt strippet for chassis slik at den får plass i hva som helst sammen med mikrofonen?
Sist endret av tyggis; 28. september 2014 kl. 10:28.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
I Sceneverdenen bruker man ofte en mikrofon av merket DPA, om det virkelig er slikt utstyr du vil ha må du regne med å bruke minst tusenlappen på selve mikrofonen, f.eks her er en type dpa DPA for film men prisen er 4265,- og du trenger fremdeles en sender og en mottaker: sender koster et par tusen og mottaker koster det dobbelte, så vi er allerede oppe i 10K.

Du vil ikke få noe så smått til scenebruk, selve mikrofonen er knøttliten, men du må fremdeles ha en sender og de er ofte lommebokstørrelse.
Sist endret av Dodecha; 28. september 2014 kl. 10:40.
tyggis's Avatar
Trådstarter
25 0
Takk for den. Jeg klarer ikke å finne noe bilde eller spesifikasjoner for strømforsyning til disse DPA produktene.

Er de bare til næroppmikking eller tar de inn i god avstand rundt?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kommer an på typen, det er flere forskjellige, noen er rettningsbasert (tar opp fremover, ikke rundt) og andre er såkallt omnidireksjonell, denne er retningsbasert. Det beste hadde kanskje vært å ringe et firma som dealer slike varer, f.eks i midt-norge hadde jeg snakket med Trondheim Lyd Lysverket på tlf: 73 88 07 00. Fordelen er at du får forklart hva du trenger til noen med peiling, og de kan dirigere deg mot akkurat hva du trenger å bestille.

En vanlig beltpack tar 2stk AA batteri (og varer minst en hel dag), noen har mulighet for tilkobling til fastsstrøm.
tyggis's Avatar
Trådstarter
25 0
Takk for det.