Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4439
Heisann! Siden Xbox One kanskje ikke kommer før langt ute i 2014 ifølge rykter, vurder jeg jeg å importere Xbox One.
Jeg skal importere den her fra England. Det jeg lurer på er om Xboxen er ødelagt når jeg får den, må jeg sende den helt tilbake til England da? Og ogsen garanti gjelder når jeg bor i Norge? Når den blir utgitt i Norge å det er noe galt med den, blir den reparert her i Norge eller i England da? vet det er annen kontakt, men det kjøper jeg bare en adapter til.

Takk på forhånd for svar!
Hvis den blir ødelagt må den sendes tilbake til England, reklamasjonsrett gjelder ikke på varer fra utlandet, uansett kvittering. Så vidt jeg vet så foregår Microsoft sine reparasjoner fra Europa i Tsjekkia, men du må uansett levere den tilbake til der du har kjøpt den fra.
aka 2mas
Trådstarter
24 1
Oja, så det blir det samme om den må repareres. Men man trenger vell ikke reklamasjonsretten? Er den ødelagt så blir den jo reparert på garanti?
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Oja, så det blir det samme om den må repareres. Men man trenger vell ikke reklamasjonsretten? Er den ødelagt så blir den jo reparert på garanti?
Vis hele sitatet...
Ja, men du har ikke rettigheter til dette da denne er kjøpt fra utlandet. Er denne kjøpt i Norge får du denne retten, men denne forsvinner da du bestiller utenlands.

Kjøper du denne i Norge har du 5 år rettigheter til gratis reparasjon, dette får du ikke ved å kjøpe utenlands.

Anbefaler deg å kjøpe innenlands, da det ikke er noe å spare ved å kjøpe utenlands. I tillegg mener jeg å huske at xbone kommer i februar, så er ikke lenge igjen nå.
Hvilke rettigheter du får i utlandet varierer. Ofte er det 1 års garanti og etter det er det over. Skjer det noe med den da må du betale selv for rep eller kjøpe ny.

Kjøper du i Norge får du ofte 1 års garanti fra selger og du har 5 års reklemasjonsrett etter norsk lov. Denne hjelper uansett kun om det ikke er din feil. Altså søler du en halvliter cola på Xboxn så får du ikke noe gratis reparasjon eller bytte, er det derimot produsentens feil så er det gratis.
aka 2mas
Trådstarter
24 1
Selvom Xboxen står helt stille på en plass i tiden fremover å den slutter å virke, må jeg da betale for den selvom garantien er ute?

Microsoft har ikke sagt når Xbox One blir utgitt i Norge, men regner det blir om tja 4-5 måneder da Norge blir nedprioritert av MS.
Ja om den står stille eller leker karusell har vel ingenting å si for hvor du kjøpte den. Har du kjøpt den i utlandet så har du kjøpt den i utlandet punktum. Da gjelder ikke norsk garanti. Men du kan kanskje forholde deg til engelske regler hvem vet?Det blir prøving og feiling evt så derfor bør du fortsatt høre hva folk sier her og la være og kjøpe i england men vente til den kommer hit til Norge.
Sitat av creavator Vis innlegg
Ja om den står stille eller leker karusell har vel ingenting å si for hvor du kjøpte den. Har du kjøpt den i utlandet så har du kjøpt den i utlandet punktum. Da gjelder ikke norsk garanti. Men du kan kanskje forholde deg til engelske regler hvem vet?Det blir prøving og feiling evt så derfor bør du fortsatt høre hva folk sier her og la være og kjøpe i england men vente til den kommer hit til Norge.
Vis hele sitatet...
Det er vel neppe noe som heter "norsk garanti" som du kaller det på XBOX. Microsoft har internasjonal garanti

http://support.xbox.com/en-US/xbox-o...oxone-warranty

Mulig du tenker på reklamasjon, men det er noe helt annet.

http://www.forbrukerradet.no/dine-re...og-reklamasjon
Sist endret av Freakaholic; 4. januar 2014 kl. 18:09.
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Heisann! Siden Xbox One kanskje ikke kommer før langt ute i 2014 ifølge rykter, vurder jeg jeg å importere Xbox One.
Jeg skal importere den her fra England. Det jeg lurer på er om Xboxen er ødelagt når jeg får den, må jeg sende den helt tilbake til England da? Og ogsen garanti gjelder når jeg bor i Norge? Når den blir utgitt i Norge å det er noe galt med den, blir den reparert her i Norge eller i England da? vet det er annen kontakt, men det kjøper jeg bare en adapter til.

Takk på forhånd for svar!
Vis hele sitatet...
Du kan fint kjøpe Xone fra England. Trenger den service så har faktisk Microsoft Norge sagt at de fikser den for deg uten problemer. Eneste du må tenke på er at britene bruker 110 volt? kontra 230 vi har her hjemme (beklager om jeg bommer helt her er rimelig trøtt).

Så du må ha en omformer. Er det da mye bedre å bestille fra Tyskland. Da får du maskina levert på døra for litt under 4000 kroner. Flere som har gjort det her til lands. Dessuten har du også 2 års reklamasjonsrett.

Bare husk å ta vare på alle papirer og kviteringer
Sist endret av random39267; 6. januar 2014 kl. 05:10.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
England bruker samme spenning som oss, men bruker en annerledes type plugg. Tyskland bruker samme plugg og samme spenning.
Det eneste du trenger å gjøre er å kaste kabelen som følger med, og bruke en tilsvarende kabel som den du stapper inn i en stasjonær PC.

Kjøpte selv Day One fra UK, og er godt fornøyd.

Det eneste irritasjonsmomentet er at det ikke går å sette bostedsadresse i norge, som igjen fører til at en må fake en britisk adresse på kortinfoen om en ønsker å kjøpe spil online.

Om en velger å gjøre dette, vil disse spillene forsvinne om en evt. finner en metode for å flytte den til norge.
aka 2mas
Trådstarter
24 1
Så bestiller jeg fra Tyskland får jeg 2 års reklamasjonsrett?
Sitat av PackardJet Vis innlegg
Så bestiller jeg fra Tyskland får jeg 2 års reklamasjonsrett?
Vis hele sitatet...
Tyskland har 2 års reklamasjonrett på de fleste varer ja. Men dette er ikke den samme reklamasjonsretten du får i Norge. Altså, bestiller du fra Tyskland får du tysk reklamasjonrett, bestiller du fra England får du engelsk osv. Du må uansett sende maskinen tilbake til der du bestilte fra for å få denne.

Hvorvidt den tyske reklamasjonretten er bedre, like god som, eller dårligere enn den norske vet jeg fint lite om, men det finner du sikkert fort ut av ved å spørre allmektige google.
Om det er en god grunn til å at du trenger / vil ha den nå så ville jeg importert en, det eneste du må tenke på er reklamasjon / garanti. Har inntrykk av at veldig mange har slitt med feil på 360 / PS3 etter en stund (år), men har du betalt 4000 og hatt konsollen i tre år så er det vel kanskje verdt det uansett? Opp til deg.

Hvordan det er med frakt ved en evt. reklamasjonssak til Tyskland vet jeg ikke. Den internasjonale garantien dekker nok frakten, men ved reklamasjon vil jeg tro du kanskje må sende dette til Tyskland på egen regning? Vet som sagt ikke helt her, men kanskje noe å sjekke opp!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Det eneste du trenger å gjøre er å kaste kabelen som følger med, og bruke en tilsvarende kabel som den du stapper inn i en stasjonær PC.

Kjøpte selv Day One fra UK, og er godt fornøyd.

Det eneste irritasjonsmomentet er at det ikke går å sette bostedsadresse i norge, som igjen fører til at en må fake en britisk adresse på kortinfoen om en ønsker å kjøpe spil online.

Om en velger å gjøre dette, vil disse spillene forsvinne om en evt. finner en metode for å flytte den til norge.
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg, slik at kinect voice command fungere på xboxen min + for tilgang til masse amerikansk indie greier
Sist endret av kimirfantv; 26. februar 2014 kl. 03:10.