Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 12039
er den noen her som har erfaring meg kjøp av sigarer over nett?
isåfall hvilke nettsider benytter dere?
Sitat av DannyFugl Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har og kjøpt fra denne siden og må si meg svært nøgd. Selv er jeg veldig bla i "Balmoral" serien
Jeg er en fast kunde hos www.sigar.com og må si at jeg alldri våre missfornøyd med dem... bare positive erfaringer
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
bla? .
Vis hele sitatet...
"Glad" var på vei ut døren.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
"Glad" var på vei ut døren.
Vis hele sitatet...
he he, tusen takk for mange tilbakemeldinger .
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan er med avgifter når man kjøper sigarer på nett (fra utlandet altså)?
Sist endret av gulunderstrek; 29. august 2010 kl. 12:30.
Ganske sikker på at det er blitt ulovlig og importere tobakk inn til Norge etter en lovendring som skjedde for rundt 6 måneder siden!
Noen sigarer dere anbefaler fra sigar.com?
jeg og noen kompiser skal feire

helst en ganske lang så man kan poffe på den lenge:P
Kan anbefale Montecristo (Edmundo), enkeltvis koster den 155kr fra nettsiden. Men om du drar over til Sverige å kjøper den på en tobakksforetning får du den nesten 50kr billigere. Ellers om du kunne tenke deg noe litt billigere vil jeg anbefale Quintero (Brevas), fin rund smak og blir ikke så veldig mye sterkere på smak innover når den blir opprøkt.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Noen sigarer dere anbefaler fra sigar.com?
jeg og noen kompiser skal feire

helst en ganske lang så man kan poffe på den lenge:P
Vis hele sitatet...
Montecristo A poffer du på i 3 timer. Det er forøvrig Arny Swarznegger sitt førstevalg. Selv har jeg virkelig fått smaken på cohiba.
Takker for svar, unskyld TS jeg måtte bare låne tråden din litt.

Da har jeg Montecristo (Edmundo)x2 og Quintero (brevas)x2 på bestilling

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Montecristo A poffer du på i 3 timer. Det er forøvrig Arny Swarznegger sitt førstevalg. Selv har jeg virkelig fått smaken på cohiba.
Vis hele sitatet...
Bestilte en slik en også!
Har jo fått lønning, kan unne meg noe å kose meg med på kveldingen til en Cognac og gode kompiser
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Takker for svar, unskyld TS jeg måtte bare låne tråden din litt.

Da har jeg Montecristo (Edmundo)x2 og Quintero (brevas)x2 på bestilling



Bestilte en slik en også!
Har jo fått lønning, kan unne meg noe å kose meg med på kveldingen til en Cognac og gode kompiser
Vis hele sitatet...
Rødvin og Cognac er å anbefale til sigar I Norge har vi den Braastad cognacen som ikke er altfor dyr, den fins i tre typer. Kjop VSOP, ikke XO selv om den er dyrere ("og bedre"). For VSOP smaker bedre. En god rødvin er en god rødvin, så den er jo grei.

Om du ikke har røkt så mye sigar burde du titte litt på youtube, beste måte å tenne sigar på osv. Det har faktisk noe for opplevelsen sin skyld å si hvordan du røyker den også. Ikke bare ta store monstertrekk fordi det er fett med fyldig røyk osv.
Nei, såpass vet jeg:P
Man skal bare fylle munnvikene, å la røyken rulle inn i munnen, for å så blåse den ut.
Og prikken over i'en er en jævla god Cognac til

Men jeg skal ikke sitte her å si jeg er ekspert, har bare røyket sigar 2-3 ganger.
Kunne svært gjerne lært meg å tenne dem helt riktig å røyket dem slik som det anbefales..

Youtube that is.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Foretrekker et glass med god rødvin til sigaren selv, men jeg har opplevd at cognac kan ødelegge smaken litt. Som nybegynner vil jeg anbefale mild/medium sigarer, montecristo edmundo, 3 eller 4 er fin-fine sigarer. H. Upmann er også fine. Partagas Serie D nr. 4 er min favoritt, den er dog relativt sterk.

Vil anbefale deg å ikke bestille så mange om gangen med mindre du har en humidor, for de varer ikke lenge sånn de er sendt. Hvis det skulle knipe kan du ta et par dråper vann i en zip-lock pose og legge de i den, eller mekke en provisorisk humidor.

Ta det pent, og husk å ikke trekk inn for ofte, de fleste sigarer trenger hvile mellom trekkene, de blir fort for varme ;-)
Sist endret av Freaken; 29. august 2010 kl. 15:06.
Sitat av Freaken Vis innlegg
Ta det pent, og husk å ikke trekk inn for ofte, de fleste sigarer trenger hvile mellom trekkene, de blir fort for varme ;-)
Vis hele sitatet...
Word. Det ødelegger 95% av hele opplevelsen.
Sitat av Freaken Vis innlegg

Vil anbefale deg å ikke bestille så mange om gangen med mindre du har en humidor, for de varer ikke lenge sånn de er sendt. Hvis det skulle knipe kan du ta et par dråper vann i en zip-lock pose og legge de i den, eller mekke en provisorisk humidor.
Vis hele sitatet...
Jeg har nemlig en slik liggende:
http://sigar.com/contents/media/for-2-sigarer.jpg

kanskje ikke så ny å stylish, men noe ala denne :P
Funker vel fint det?
Kosta meg 100 i en juggel-sjappe i alicante:P

Haha, tror noen av dere kunne ha laget en "den store sigar-tråden" for nybegynnere som meg selv.
Hadde vel blitt satt stor pris på av ikke bare meg men andre brukere på forumet også
Vist det går greit for admins
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Jeg har nemlig en slik liggende:
http://sigar.com/contents/media/for-2-sigarer.jpg

kanskje ikke så ny å stylish, men noe ala denne :P
Funker vel fint det?
Vis hele sitatet...
Ja, den funker vel fint. Er ikke så god plass i den da

Men alt man trenger å vite finner man her: http://dinsigar.no/
Ja, men trenger ikke noe større.
Min har plass til 3 sigarer, er ikke helt lik den på bildet.

Jeg røyker ikke sigar så ofte, så trenger ikke plass til 10-15 stykker.
Only special occasions

takk for link btw Freaken!
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg bringer denne gamle tråden opp igjen.
Det har seg sånn at det er 18. års grense på disse sigarene.

Det står også at de kommer til å sjekke navnet mitt i folkeregisteret om jeg bestiller, og ettersom jeg er under 18 år så er ikke dette helt optimalt.


Noen som har noen tips til hvor jeg kan bestille sigarer uten noen problemer angående alders sjekking?
Skal kjøpe Sigar på nett og lurer på hvor man slipper og vise legitimasjon.

Det må være en side som enten er norsk eller kan sende sigarer til Norge.

Forslag?
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Skal kjøpe Sigar på nett og lurer på hvor man slipper og vise legitimasjon.

Det må være en side som enten er norsk eller kan sende sigarer til Norge.

Forslag?
Vis hele sitatet...
Hvorfor må den være Norsk?
▼ ... noen uker senere ... ▼
interesserte i mont.cris. no.2 - h.upman no.2
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kjøp på Augusto Cigars, Norsk nettbutikk, har handlet der, og veldig fornøyd!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som har noe erfaring ifht å bestillr Sigarer fra Augusto Cigars nettbutikk når man er under 18? Planen er å kjøpe 3-4 stykker og en hummidor med ett SpendOn kort