Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1146
Hva ville kravene dine vært, hvis du var leder i et norskt parti?

Mine krav: Frihet fra fattigdom og undertrykkelse, og frihet til utfoldelse av skapende evner og muligheter.

Like rettigheter og plikter for alle, og like muligheter uansett sosial bakgrunn, kjønn religion eller etnisk opprinnelse.

Solidaritet med mennesker over hele verden, og med kommende generasjoner

Det er for mye rasistisk utfoldelse i Norge idag, hvorfor ikke få en slutt på dette, effektivt?

Alle partier har med dette med raser og sånn, de lover å gjøre noe med det, men blir det noen forandring i det hele tatt?

Jeg har vært borti flere tilfeller med rastistiske tiltak.
Et fotball lag i en cup jeg var og så på, ble kastet ut, pga. at noen hadde sprengt en dass der.
Laget var fra Irak, og ble tiltalt for det uten at noen hadde bevis.

Hvorfor tror alle at Utlendinger tenker annerledes, og er definert "farlige" for noen?
Jeg har mange Innvandrere som venner, og de er akkurat det samme
som mine norske venner, bare at de har en annen tro.
I Norge er det sånn at man blir døpt, de fleste av oss iallefall.
Åsså da blir man definert kristen, men det er mange i det norske folk som driter i den kristne tro, og tenker på gud som en pose med dritt.
Muslimer, Buddhister etc. har ofte en mye sterkere tro en oss, og blir lettere påvirket av ting vi sier, av f.eks av raseri, eller bare for morro skyld.

Jeg syns man skal legge mer arbeid ut på å få folk som kommer til landet vårt, til å trives.

*Hvorfor setter vi ikke en stopper for dette?

Skriv din mening!

Btw, jeg er bare 13 år, så ikke kommenter allt, jeg er ikke særlig innenfor politikken.
Og jeg er ikke erfaren innen politikk.

Mvh Zenus

Jeg syns man ska få slutt på dette tullet!
Sist endret av Zenus; 10. september 2007 kl. 21:53.
Norges Komunistiske Parti høres ut som et parti som allerede har den holdningen som du beskriver...

(Jeg mente det positivt, DonTomaso... Og jeg stemte RV)
Sist endret av Turbolego; 10. september 2007 kl. 22:52.
Du har jo noen fine ideer, men det blir alt for ukonkret, men at du ligger på venstresiden er det jo ingen tvil om.
Det er ikke bare å få innvandrerne til å trives, eller å få alle nordmenn til å like innvandrere.
Siden innvandringen virkelig skøt fart på 60-70tallet har det blitt gjort alt for lite for å integrere innvandrere, og en del av innvandrerne var ikke særlig interessert å lære seg norsk.
For eksempel så trodde jo ganske mange pakistanere at de bare skulle bli i norge i noen år, så hva var da poenget med å integrere seg?
Og rasisme mellom innvandrere og mot nordmenn er også like vanlig som rasisme fra nordmenn mot innvandrere.
Men mye kan gjøres, og innvandring kan være en utrolig bra ressurs om det bare gjøres riktig.
Jeg tror man kan gjøre veldig mye uten å begrense innvandringen, men det er utrolig vanskelig å få gjennomført ting.
De forsøkene som har vært på gratis barnehage til innvandrere har stort sett blitt torpedert av fremskrittspartifolk og diverse andre partier, som mener at det er å favorisere innvandrere.


Du bør uansett lese om forskjellige ideologier og sånt, bare sjekk ut de forskjellige parienes hjemmesider og sånt.
Har dere ikke diskutert de forskjellige partiene på skola? Fått forklart forskjellen på borgelige og sosialistiske partier osv?
Har ingen planer om å legge ut alle mine politiske meninger nå. Men som skoleelev ville det jeg hadde kjempet hardest for vært lærerevaluering. Det ville løst mange av de probleme vi har med dårlige lærere i dag
Kjempet imot privatisering, og for god gammel disiplin i skolen.
Sitat av Turbolego
Norges Komunistiske Parti høres ut som et parti som allerede har den holdningen som du beskriver...
Vis hele sitatet...
Jeg antar at du mener dette negativt. Hva i det som vebbiskvam skriver er det som er negativt?

vebbiskvam: Allerede som 13-åring høres du ut som en klok person. Håper du holder det ved like, og at du f.eks melder deg inn i en ungdomsorganisasjon som f.eks Rød Ungdom, NU, SOS Rasisme eller lignende. Det trengs flere som deg.
Først må jeg bare få sagt at jeg ikke er veldig interessert i politikk. Jeg kan også innrømme at jeg ikke stemmer FRP, men jeg respekterer dem for deres innvandringspolitikk. Om det er riktig eller ei, så tørr de å kritiseret systemet vi har nå. Hvorfor ikke slippe inn litt færre og heller bruke mer ressurser på de vi har nå.

Men som sagt så har jeg ikke satt meg inn i dette, det er sikkert dypere enn som så. Men noe burde gjøres :-)
Sitat av vebbiskvam
Hva ville kravene dine vært, hvis du var leder i et norskt parti?

Mine krav: Frihet fra fattigdom og undertrykkelse, og frihet til utfoldelse av skapende evner og muligheter.

Like rettigheter og plikter for alle, og like muligheter uansett sosial bakgrunn, kjønn religion eller etnisk opprinnelse.

Solidaritet med mennesker over hele verden, og med kommende generasjoner

Det er for mye rasistisk utfoldelse i Norge idag, hvorfor ikke få en slutt på dette, effektivt?

Alle partier har med dette med raser og sånn, de lover å gjøre noe med det, men blir det noen forandring i det hele tatt?

Jeg har vært borti flere tilfeller med rastistiske tiltak.
Et fotball lag i en cup jeg var og så på, ble kastet ut, pga. at noen hadde sprengt en dass der.
Laget var fra Irak, og ble tiltalt for det uten at noen hadde bevis.

Hvorfor tror alle at Utlendinger tenker annerledes, og er definert "farlige" for noen?
Jeg har mange Innvandrere som venner, og de er akkurat det samme
som mine norske venner, bare at de har en annen tro.
I Norge er det sånn at man blir døpt, de fleste av oss iallefall.
Åsså da blir man definert kristen, men det er mange i det norske folk som driter i den kristne tro, og tenker på gud som en pose med dritt.
Muslimer, Buddhister etc. har ofte en mye sterkere tro en oss, og blir lettere påvirket av ting vi sier, av f.eks av raseri, eller bare for morro skyld.

Jeg syns man skal legge mer arbeid ut på å få folk som kommer til landet vårt, til å trives.

*Hvorfor setter vi ikke en stopper for dette?

Skriv din mening!

Btw, jeg er bare 13 år, så ikke kommenter allt, jeg er ikke særlig innenfor politikken.
Og jeg er ikke erfaren innen politikk.

Mvh Zenus

Jeg syns man ska få slutt på dette tullet!
Vis hele sitatet...
Det du står for er desverre umulig å realisere. Det har vi sett flere ganger med land som har hatt komunistiskstyre. Du sier vi skal få utlendingene i landet vårt til å trives. Jeg mener at norske folk ikke skal bruke tid, penger og energi på å få utlendinger til å trives i vårt land. Vi skal ikke ta hensyn til dems relgion eller kultur, når de har kommet hit til landet får de tilpasse seg, ikke oss. Jeg tror at mange utlendinger er fremmedredde for oss, siden vi er anderledes enn dems foreldre og dems kultur, og reagerer med vold og kriminalitet. Vi har sett så mange eksempler på at blanding av kulturer fører til kriminalitet, vold, rasisme osv. Nå må vi begynne å se realiteten, og legge vekk den naive "flott felleskap, med blanede kulturer" holdningen og gjøre noe med innvandrerpolitikken. Sende de fleste innvandrere hjem, og synke eller stoppe innvandringen, og prioritere vårt eget land fremmfor noe annet.
Litt oftopic nå ,men det får være det samma.
Integrasjon er en prosess som ikke kan fullføres dersom individet ikke er villig. Assimilering derimot (med unntak av de religiøse holdningene) vil, etter min mening, vise seg å være et tiltak som voø bevare det norske samfunnet, og sørge for trygghet blandt innbyggerene her. Dersom alle skal få lov til å tviholde på sin egen kultur fra *insert random country here* så vil dette føre til utrygghet i samfunnet, siden de kulturelle forskjellene er alt for store i vår lille verden...

Hvordan denne prosessen skal gjennomføres er en ehlt annen sak, og konsekvensene av å ikke gå med på opplegget = deportasjon.
Sist endret av Randalv; 11. september 2007 kl. 01:10.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg ville jobba for å få ut alle de uregistrerte polakkene som jobber i landet.
Polakker gjør arbeidsplassen mye farligere, i og med at de aller fleste gir en blank faen i sikkerhet, og kan i tillegg ikke kan ett ord verken norsk eller engelsk.

Bompenger skal KUN benyttes til å delfinansiere veien der bomstasjonen er.
Ikke til alt mulig annet i andre enden av landet.

Og når det gjelder innvandrere, så skal de kreves at de TOTALintegreres i løpet av maks to år.
Med bestått norsk språkkurs(muntlig og skriftlig) og også bestått kurs for forståelse av norsk kultur, holdninger og verdier.
Uten disse bestått, blir de sendt på første buss tilbake til hvor enn de kom fra.
I tillegg til dette ville jeg jobba for en lov om at dersom en av "våre nye landsmenn" begår ett lovbrudd innen de to åra, så er det første buss ut av landet. Vi har nok kriminelle i landet fra før av, og vi trenger i alle fall ikke flere.
Det er ikke fordi jeg er rasist, men fordi jeg hadde forventa nøyaktig den samme behandlingen om jeg hadde kommet til ett land som har en helt annen levestil og språk enn mitt hjemland.

Jeg ville også økt skatten til de rike, og senka skatten til de fattige.
Ser ikke poenget i at en eller annen rik kakse skal sitte som nullskatteyter, mens en stakkars arbeidskar må betale over en tredjedel av lønna si i skatt hver måned.
Det er viktig å ta vare på arbeiderne i samfunnet, de er ett flertall, og uten de hadde landet garantert stått stille.

Verneplikten ville jeg tatt bort. Og på den måten blitt kvitt alle de dvaske 18-19 åringene, og heller fått en topptrent spesialhær av frivillige, dedikerte personer.. Dette ville minsket antallet drepte under en eventuell krig, og siden hæren da ville bestått av bare yrkessoldater, er det mest sannsynlig at de også ville kunne gjort mer skade tilbake.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Randalv: Vel, vi kan jo starte med obligatorisk Norskopplæring. Sånn som det er nå så er Norskopplæringen stort sett frivillig, noe som i og for seg ikke er en vond ting, men å ikke snakke språket gjør det vanskelig å ta del i felleskapet.

Ellers syns jeg det å gi de arbeidstilbud er en god ting. Sånn som det er nå så kommer veldig mange innvandrere til Norge med intensjon og håp om å få seg en jobb, men når de hele tiden får beskjed om å vente mens ditt og datt behandles så blir de institusjonalisert og nedbrutt. Hvis vi bare kan kvitte oss med denne forbanna ventingen hele tiden så tror jeg situasjonen blir mye bedre for alle.

Oh, og kontantstøtten. Vekk med kontantstøtten, den hindrer integrasjon til de grader. Er man vandt til å være husmor og får muligheten til det i sitt nye land, sponset av staten, så tar man jo den. Ved å fjerne kontantstøtten så kommer barna i barnehage og lærer seg språket og kulturen på den måten.
Jeg ville at de skulle enten ha innført 10øringer igjen, eller tatt bort alle priser som sier "15,90", 1,70" osv.!
Teite priser...
Også skulle det ha vært ulovlig å reklamere slik:
Kun 999,99! Under 10 000 kr! Wow!

Også skulle ingen barnehage ha kostet mer enn 2 000kr i måneden!
Sist endret av GothQueen; 11. september 2007 kl. 13:47.
Sitat av Randalv
Litt oftopic nå ,men det får være det samma.
Integrasjon er en prosess som ikke kan fullføres dersom individet ikke er villig. Assimilering derimot (med unntak av de religiøse holdningene) vil, etter min mening, vise seg å være et tiltak som voø bevare det norske samfunnet, og sørge for trygghet blandt innbyggerene her. Dersom alle skal få lov til å tviholde på sin egen kultur fra *insert random country here* så vil dette føre til utrygghet i samfunnet, siden de kulturelle forskjellene er alt for store i vår lille verden...

Hvordan denne prosessen skal gjennomføres er en ehlt annen sak, og konsekvensene av å ikke gå med på opplegget = deportasjon.
Vis hele sitatet...
Wow, dette var kraftig kost. Du er klar over at du beveger deg farlig nært et fascistisk kultur- og nasjonalitetssyn? Og at denne planen din bryter opptil flere menneskerettigheter?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Værne plikt for kvinner nummer en på lista mi!
Da kan vi begynne å snakke likestilling.
Sitat av SecretAgentMan
Værne plikt for kvinner nummer en på lista mi!
Da kan vi begynne å snakke likestilling.
Vis hele sitatet...
eller å avskaffe verneplikten? det er jo mye bedre for hæren å ha ungdommer som er motiverte å velger det selv
Sitat av GothQueen
Jeg ville at de skulle enten ha innført 10øringer igjen, eller tatt bort alle priser som sier "15,90", 1,70" osv.!
Teite priser...
Også skulle det ha vært ulovlig å reklamere slik:
Kun 999,99! Under 10 000 kr! Wow!

Også skulle ingen barnehage ha kostet mer enn 2 000kr i måneden!
Vis hele sitatet...
999,99 er jo ganske brutalt under 10.000 da..

On topic:

Jeg har mange av de samme synspunktene som RV (og til dels trådstarter), bortsett fra en stor del. Nemlig det RV sier om gratis musikk ved hjelp av et nasjonalt mediebibliotek der staten betaler en viss sum til artistene/bandene hver gang noen laster sangen ned. Dette er en ordning jeg aldri kan se for meg fungere.

For eksempel, hvordan skal norske artister lansere seg i utlandet når det ikke fins CDer lengre? For med lovlig, gratis musikk vil CDene gradvis forsvinne helt.

Eller hvis en internasjonal artist skal lanseres i Norge?
Skal da han/henne/de tas inn i det norske biblioteket og få penger fra staten? Dette vil bli veldig mye penger tatt fra den norske statskasse og vil ikke gå på sikt.

Når det gjelder innvandrere så mener jeg at de skal være 100% likestilt med nordmenn, og at det skal bære likhet for alle.
Fordommer vil "alltid" være der, men jeg mener de kan minskes mye.