Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1017
Har en liten, hendig Black & Decker maskin som jeg har brukt noen år nå. Siste månedene har den holdt bolig i båten, og dette har tydeligvis tatt knekken på den. Det skjer ingenting annet enn at det blåe lyset i snuten kommer på når jeg trykker inn knappen.

Tro om den går å reparere på noe vis, eller om slike produkter er bruk&kast?


img upload
Kan sjøluft ha rustet den fast? Hører du noe during e.l som kan være motoren som prøver å gå?

Isåfall kan du prøve å sette i en bits og skru på bitsen med en fast/skiftenøkkel for å hjelpe den igang.
Evt lit dunking kan også hjelpe å løsne den.

Det er det eneste forslaget jeg har, kan ikke noe hva angår strømmen o.l.

Lykke til
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mest sannsynlig er batteriet konket ut.
Regner med du har prøvd å lade den?
Hvis batteriet har for lav spenning, så vil nok ikke laderen begynne å lade.
Et triks som pleier å fungere er å nappe ut og inn strømmen til laderen med batteriet i 15-20 ganger,(1 sekund med kontakt i)
Dette gir korte ladepulser til batteriet som gjør at det kan kickstartes i live og lade som normalt. Man pleier somregel å se ladestatus på laderen.

En annen mulighet er å ta ut batteriet, så måle spenningen for å se hvor dødt det er, i noen tilfeller kan du lade batteriet opp med en annen lader, f.eks slike som brukes til rc-produkter.

Folk normalt ville nok kastet slik, men det er en god mulighet for å få denne i live igjen.
Nytt batteri kan du nok finne om du søker etter modellnavn som mest sannsynlig står på batteriet.
Om noen andre komponenter er defekte så kan det fikses med nok tid og ressurser, om du gidder
Sist endret av Fleff; 30. mars 2018 kl. 17:54.