Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1488
Hei!

Jeg veit ikke om dette er det rette stedet å spørre om dette, men jeg har altså funnet et minnekort til kamera (fant det i Oslo, på Rimi på Oslo S).
Det inneholder nesten 4000 bilder fra en bryllupsfeiring i India, samt bilder fra diverse turistattraksjoner o.l. i India.

Det er to personer som går igjen på "turistbildene", og som jeg antar at er minnekortets eiere. De er av "indisk herkomst", men jeg antar at de er norske, både fordi minnekortet ble funnet i Norge, og fordi de oppsøkte Taj Mahal og andre turiststeder i India. De ser ut til å være et ektepar i 50-årene.

Noen som har noen anelse om hvordan jeg kan finne ut hvem disse to er, så de kan få tilbake minnekortet sitt? Kjipt å miste så mange bilder, liksom.

Noen forslag?
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Prøv og bruk TinEye (https://www.tineye.com)
Sist endret av toffer125; 20. mai 2014 kl. 17:12.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Prøv og bruk TinEye (https://www.tineye.com)
Vis hele sitatet...
Hjelper stort lite når bildene mest sannsynligikke ligger ute på nettet allerede.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Gi den til butikken, det er ganske sannsynlig at de kommer til å sjekke der de har vært. Alternativt kan du sette opp en lapp, gjerne med et bilde som begge vil kjenne igjen, men som ikke nødvendigvis avslører hvem det er, samt kontaktinformasjon til deg.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Norge er lite så hvis nok deler et bilde av de på Facebook, så kjenner, kjenner, kjenner kanskje noen de igjen
Hvorfor tok du med deg minnekortet hjem? Du burde ha levert det i kassen. Jeg tror det kan være lurt å levere det i kassen på den butikken du fant minnekortet, just in case de kommer å spør etter den.
Eller onkel Politi kan også være behjelpelig.
Det er i alle fall ganske bra at noen leverer slikt inn. Jeg lista mobilen min på IKEA en gang, merka det først da jeg nesten var hjemme. Dro tilbake, og noen hadde heldigvis levert den inn til betjeningen og ikke bøffa den. Selve telefonen er ikke så farlig, men det var masse bilder av ungen min osv. Lever inn til Rimi du. Da ligger den der til noen tar kontakt, eller så blir den overlevert til politiet etterhvert.
Prøv å bruke Google bildesøk eller tineye på bildet av ansiktet dems, så kan du kanskje finne bilder som ligner.
Er kanskje liten sjans, men verdt å prøve?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Er det ingen bilder fra Norge? Hvis det tilfeldigvis er et bilde av en bil med norsk registreringsnummer kan du søke opp dette.
Prøv også levere minnekortet til Rimi eller hittegodskontoret på Oslo S. Om de som eier det minnekortet har vært innom så kan det være at de har lagt igjen sitt tlf nr slik at ansatte på Rimi eller eventuelt de på hittegodskontoret kan kontakte dem og si at det er funnet.