Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2151
Hei!

En venn av meg har vært litt uheldig og ødelagt skjermen på pcen sin! En tulling greide å trykke på skjermen så den er totalt ødelagt.

Nå er det sånn at han lurer på om han får noe igjen på forsikringa, og om ikke hva skal til for at det repareres gratis? Det var tross alt ikke han sin feil teknisk sett, men han la den ikke på noe lurt sted da. (Den lå på et relativt lavt bort som man ofte går over, siden det er lettere enn å gå rundt)

Så ja, det er VG1, er det noen som har tidligere erfaring eller noen idee om det blir reparert av skolen?
Gå ned til IT så om dem mener det var et uhell så er det gratis vist ikke så tror jeg dem tar en 500lapp :-)
Learning by doing
Undef's Avatar
de tok 1000kr på THVS, var ikke store greiene heller, annet enn at det ikke var min skyld
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Er ikke så ekstremt vanskelig å bytte skjerm på en pc. Kjøp skjerm på eBay, og finn ut på youtube hvordan du skifter den
750 kr i STFK for å få den reparert.
Sitat av toffer125 Vis innlegg
Er ikke så ekstremt vanskelig å bytte skjerm på en pc. Kjøp skjerm på eBay, og finn ut på youtube hvordan du skifter den
Vis hele sitatet...
Det er ikke aktuelt i dette tilfellet, som sagt så er det ikke min pc, og denne fyren har ingen erfaring og han er ikek villig til å risikere å gjøre problemet større.

Er det ingen forsikring eller noe om det for eksempel skjedde på skolen eller noe lignende?
Spørs hvilken kommune.
På min skole (Bergen), så har vi en gratis reparasjon i året elns, uansett hva. Har sett folk med ødelagte harddisker fordi de har mistet PCen i bakken som har fått gratis reperasjon
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Spørs hvilken kommune.
Vis hele sitatet...
Arendal, Aust Agder
vet ikke hvordan det er der, men pc skjermen min ble ødelagt av at en kamerat pressa for hardt på den mens jeg holdt igjen ( vi kødda med den) Jeg måtte betale 500kr (Hedmark) men jeg og kameraten spleisa så vi betalte 250kr hver.
Det kommer ann på skolens reglement og leverandør, rett og slett. Jobber på en ukjent skole selv, her har førsteåringene en gratis rep, etter det betaler man for nye deler fra leverandør og ventetid på en ukes tid, faktura i posten, hvem som har skyld er irrelevant, din pc - ditt ansvar - dine penger