Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1429
Hva skjer hvis man fyller opp hardisken helt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan ikke legge inn noe mer ?
Det jobbes utrolig tregt?

Og... Du dør ?
Oi, den var vrien. Tror jeg satser på å si det samme som AtXbYeA jeg. Du dør..?
disken blir helt full.
Vel, kommer det ikke sånn diskopprydding når man har 100mb igjen på disken? Eller dø
PC'en kræsjer idet OS'et ikke klarer å skrive til harddisken. I en eller annen form vil det skje.
Galactoid
Sinister's Avatar
Trådstarter
Takker
Ikke for å gnåle men hva hvis OS'n ikke ligger på den hardisken da?
Da vil du nok dø ja.
Windows maser vanligvis om at det er for lite plass igjen.
Hvis det er en disk uten windows på, så er deg godt mulig at man dør ja
Vel, man kan samenligne hardisken med en eske, også all warezen du drar ned med kazaa med colabokser. Når esken blir full får du ikke flere kolabokser ned i den. Den begynner ikke å fly eller gjøre noen andre fancye greier, den bare er full. Du klarer kanskje å stappe et par colabokser ekstra oppi eska hvis du komprimerer dem litt, men den blir altså bare full.
Det kommer vel bare en pop-up som sier at disken er full. Kanskje du blir spurt om om du vil kjøre diskoppryddning eller noe i den duren.

Lag(g) og crash blir det heller lite av tror jeg
så lenge du ikke har noen programmer som prøver å skrive til disken er du relativt trygg... hvios ikke kommer du til "uendelige feilmeldingers helvete". Ikke et koselig sted.
Jeg har prestert å få 2mb igjen på disk.
Go me!
Skjedde ikkeno.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av toolate
Jeg har prestert å få 2mb igjen på disk.
Go me!
Skjedde ikkeno.
Vis hele sitatet...
Gratulerer.

Første datamaskinen min hadde bare 2 MB disk.

What's your point?
mener å huske at man bør for å "bevare" harddisken, fylle den opp mere en 80% slik at man har 20 % ledig.. husker ikke hvorfor men det var noe med slitasje eller noe sånt...
mene mine 200gb (80+120gb) er nå konstant fulle foruten de 2 gb jeg har i cache da...

hvorfor skulle det skje noe? forruten en pinfull død da :P
jeg har hatt 0 byte igjen mange ganger, og det skjedde ingenting, bortsett fra at det ikke gikk an å kopiere inn mer. de som har lagd alle programmene har nok tatt høyde for at det skal kunne skje uten at noe går galt.
Har man ikkeno plass igjen vil mange programmer bitche om tom disk. Kanskje crashe i tillegg.
Dette er ganske creepy. Før var det nesten vanlig å gå tom for plass på harddisken og nå vet nesten ingen hva som hadde skjedd
vist du fyller opp hden HELT fult og du tilfeldigvis skal feks brenne med cache så får du ikke lov av plassmangel... og windows har jo en pagefilm som trenger plass, men den er jo avsatt på forhånd da.. men du kan risikere den helvettes [not enough viretuale memory] meldinga..
forøvrig så må det være ledig plass på en partisjon der programmene eller temp ligger for at programmene skal kunne mellomlagre..
det er fortsatt vanlig. jeg gjorde det på den ene disken for ikke så alt for lenge siden. Den kunne ikke skrive til disken, siden den var full. OMFG TEH CREEPEH!!1