Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4281
lurte på om noen hadde noen filmer som feks Sherlock Holmes, Angels and Demons, The Da Vinci Code, eller med en hovedperson typ Gregory House fra serien House.

Alle filmer/serie som faller noen lunde innenfor dette tas imot med åpne armer.
Vet ikke helt om det faller inn, men National Treasure, minner litt om Dan Brown sine filmer.

Vet ikke helt hva du mener med smarte, er det forskning smarte, så er vel Jason Bourne og The Illusionst noe...


Mener du deduktivt så skulle jeg også gjerne likt å visst om flere.
Trådstarter
8 0
Smarte er vel ikke helt det rette ordet, men filmene du nevner er innom hva eg leter etter.

Har sett begge av National Treasure, Jason Bourne triologien og The Illusionist. :<
Bare google "movies like sherlock holmes", eller skift ut til den filmen du leter etter, slik pleier jeg å finne filmer i samme sjanger..
Inside man (film), harpers island (serie) =)
Twilight Zone synes jeg er veldig smart. De er kanskje gamle, men bedre en du skulle trodd.
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Twilight Zone synes jeg er veldig smart. De er kanskje gamle, men bedre en du skulle trodd.
Vis hele sitatet...
henger meg på den. Twilight zone er noe av det beste man noen gang kommer til å se på en tv-skjerm.
The Prestige
Sist endret av mo3; 18. juni 2010 kl. 21:48.
Lost vil jeg anbefale, er en utrolig smart serie etter min tankegang.
Jeg har nettopp sett "Law abiding citizen" og tror det er en slik film som du mener på.
Den var faktisk veldig bra.
slike filmer der du ikke sjønner noenting før løsningen kommer på slutten filmer?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Fringe! Titegn
breaking bad, serie
Sist endret av djchain; 18. juni 2010 kl. 22:52.
Prison Break, har akkurat sett alle sesongene. Genial serie.
The prestige
The inside man (!)
The illusionist
national treasure filmene er ganske artige og. Minner litt om Dan Browns filmene.
Sjekk ut[COLOR="Red"] Lie to Me[/COLOR]
Helt vilt genialt. Mindtweaker deg ganske heftig
Sjekk ut ReGenesis-serien og kanskje New Amsterdam?
Sist endret av Ladejarlen; 23. juni 2010 kl. 14:11.
Serien "Dexter".
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
The Usual Suspects (1995) - faktisk, en av tidenes kuleste filmer etter min mening. Syns nok at denne havner i 'smart'-kategorien.
Sist endret av M72; 23. juni 2010 kl. 14:37.
Har sett ferdig første sesong med Leverage nå, og må nesten si at det er en smart serie. Men dessverre med små dårlige skuespillere
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
The Butterfly Effect
Pacific blue på tv2 zebra 22:30 vær dag
Serier: Psych, Numb3rs, Bones, Dexter (som nevnt) og The Mentalist har vel smarte hovedkarakterer.
Psych, Dexter og The Mentalist er konge serier.
Wallander, varg veum
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Carnivale..uten tvil den beste serien jeg har sett.. Bare synd de lagde så få sesonger.
vil anbefale serien "eureka" til deg, ettersom du er på leting etter noe smarting greier =) mye humor og mye teknologi osv.
Så den var allerede sagt, men nevner den for deom!
The Butterfly Effect er ein taker! Da blir du nok klok i hode! Mye att og fram!
inception genial film
FRINGE!!!

Om ikke det er en smart serie, vet ikke jeg. Alt fra å stå opp fra de døde,teleportering til andre univers/dimensjoner til kunstig intelligens og psycho science. (Serien detter under kategorien pseudovitenskap)

Mao så er det syk,syk vitenskap. Alt dette er gjort på en sånn måte at det ikke blir overdrevet.

NOTE: Du burde være nogenlunde glad i sci-fi ^^


(Faen ta norsk TV som bare viste første sesongen...Skulle ikke vært lov.)

SESONG 1

SESONG 2
Sist endret av Eplegutten; 24. desember 2010 kl. 10:07.
Sjekk ut Carnivàle, jævlig bra HBO-serie, stappfull av mysterier og okkulte saker.

edit: så ikke at den allerede var anbefalt, uansett, desto større grunn til å sjekke den ut.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 24. desember 2010 kl. 12:40.
Sherlock'

This three-part series retells the tale of England's most celebrated detective but in a modern-day setting, with Benedict Cumberbatch and Martin Freeman taking the leads as Sherlock Holmes and Dr John Watson respectively.
Vis hele sitatet...
Hver episode varer 90 min. Det kommer tre nye episoder i 2011.
dexter og breaking bad er nevnt, legger til chuck.
morsomt at ingen har nevnt MacGyver, han er jo #1